Alkuperäinen kirjoittaja Tod.näk:
Kiitos!
Ensinnäkin, jos asia sitten täällä pitää levittää, niin minulle laitettiin putket kiinni viimeisen lapsen jälkeen. Näitä dianooseja ei saada heti synnärillä...
Mieheni on kotona suuren leikkauksen aiheuttamien komplikaatioiden takia. Itse olen vanhempainlomalla ja hoitamassa siinä sivussa miestä ja lapsiamme.
Apua tarvitsin mielestäni 5v sitten kun vanhin lapsistani sai diagnoosin, ihan sen takia kun asia oli uusi ja olisin halunnut tietää miten parhaiten autan lastani.
ODL oli sairaalan ehdotus, ihan sen takia koska meillä on kaksi erkkalasta. Hyväksyin koska luulin siitä olevan apua...
Tämän perusteella sanoisin, että tarkoitus on, että sossuntädit tekee tarkastuksen ja antaa sitten teille apuja (lastenhoitaja pari kertaa viikossa jne).[/quote]
Tätä hoitoapua joskus muinoin sossulta pyydettiin, saatiin perhetyöntekijä. Sossukin lopetti meillä toiminnan 1,5v sitten, kun huomasi ettei apua enään tarvita.
Siis lastenhoito apua ei meillä mielestäni tarvita muuten kuin sairas tapauksissa (näistäkin tosin selvitään soveltamalla, eli laittamalla lapsi itsenäisesti kouluun ).
Siivousapukin olisi tietysti tervetullutta, mutta ihan siistiä meillä mielestäni on muutenkin.
Kunnassa ei toimi kodinhoitaja vaan ainoastaan perhetyöntekijä...
Eniten itseäni harmittaa kun poikani nyt leimataan jotenkin kykenemättömäksi toimimaan itsenäisesti, ei niinkään tuo sossuun ilmoitus.
Itse olen ollut todella ylpeä pojan positiivisesta kehityksestä! Näyttänyt minulle itsestään puolia (ison pojan ) , joita en luullut ikinä näkevän.