Lapset elokuvateatterissa, voi prkl...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ensi kerralla en sano nätisti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ensi kerralla en sano nätisti

Vieras
Opettakaa lapsillenne, että leffateatterissa ei

- potkita edessä istuvan penkkiä
- puhuta koko ajan vieruskaverille ja selosteta elokuvaa
- nakella karkkeja pitkin teatteria
- nosteta jalkoja edessä olevien penkkien selkänojalle

Ja saman soisi osaavan aikuistenkin.

Niin joo, ja kun huomaatte lapsenne potkivan sitä edessä olevan penkkiä, käskekää lopettamaan. En maksa kallista lippua vain päästäkseni toituvasti komentamaan lastasi, kun et itse ilmeisesti osaa sitä tehdä.
Lapsen iällä on turha selitellä mitään. Jos on tarpeeksi iso tulemaan elokuviin, on tarpeeksi iso käyttäytymään siellä.

Moukkamaista. Siis niiden lasten vanhemmilta, kun eivät puuttuneet tilanteeseen. Luulin aluksi kun luin, et ne lapset oli ollu keskenään siellä.

Tuonki ois varmaan saanu lopetettua lyhyeen, kun ois vanhemmat ilmottanut lapsille, et jos pöljäily ei lopu, niin sit mentiin kotia kohti.

[QUOTE="Sandelson";28841963]Voisiko tämän saman laittaa koskemaan myös busseja ja lentokoneita? :) (Toki niissä ei selosteta elokuvaa, mutta muut kohdat sopisi.)[/QUOTE]

j kaikkia paikkoja missä istutaan riveissä. Se on niin ärsyttävää kun takana potkitaan jne.

[QUOTE="hmh";28842012]No te kummia olette.

Mun penkkiä ei kukaan potki ainakaan kauaa, osaan kääntyä ja mulkaista ja jopa avata suuni. Sekä leffassa, lentokoneessa että bussissa.[/QUOTE]

No minä toivoisin että ihmiset osaisivat käyttäytyä jo ennen kotoa poistumistaan. Kumma että aina pitäisi jonkun vieraan olla sanomassa ja mulkoilemassa että noin ei saa tehdä.

[QUOTE="hmh";28842012]No te kummia olette.

Mun penkkiä ei kukaan potki ainakaan kauaa, osaan kääntyä ja mulkaista ja jopa avata suuni. Sekä leffassa, lentokoneessa että bussissa.[/QUOTE]Ei minunkaan. On sitten lapsi tai aikuinen niin saa välittömän palautteen asiasta ja jos asia ei korjaannu niin se takanaoleva TULEE vaihtamaan paikkaa tai poistuu, en minä.

Huvittaa kuinka tämäkin palsta on täynnä passiivis-aggressiivisia nynnyjä jotka eivät tosielämässä uskalla suutaan avata vaan tulevat avautumaan anonyyminä internetissä kaikista vääryyksistä mitä saavat elämässä kokea. :laugh:

[QUOTE="jaa";28842031]No minä toivoisin että ihmiset osaisivat käyttäytyä jo ennen kotoa poistumistaan. Kumma että aina pitäisi jonkun vieraan olla sanomassa ja mulkoilemassa että noin ei saa tehdä.[/QUOTE]

Elämä on. Eikä se muuksi muutu siitä että nissutetaan nettipalstalla ja yleisönosastolla tuhmista ihmisistä. Niitä on aina ollut ja niitä tulee aina olemaan, joten paras ns. sopeutua tai kuolla...

Mähän siis sanoin. Kahdesti. Toisella kertaa niin tiukasti, että pentu lopetti sen potkimisen.
Äitinsä vaan istui ja mollotti eteensä, ei suutaan saanut auki.

Kävin viime talvena lähikaupungissa elokuvissa. Vieressäni istui nainen, joka kesken elokuvan kaivoi repustaan siiderin, ja alkoi hörppiä. Sitten juustonaksuja. Ja toinen siideri, ja kolmas. Sitten röyhtäilyä.

Haju oli kuvottava, ja elokuva meni pilalle osaltani... Enkä kehdannut aikuiselle sanoa asiasta... Joten kyllä ne aikuisetkin osaa.

[QUOTE="sipsi";28842973]Kävin viime talvena lähikaupungissa elokuvissa. Vieressäni istui nainen, joka kesken elokuvan kaivoi repustaan siiderin, ja alkoi hörppiä. Sitten juustonaksuja. Ja toinen siideri, ja kolmas. Sitten röyhtäilyä.

Haju oli kuvottava, ja elokuva meni pilalle osaltani... Enkä kehdannut aikuiselle sanoa asiasta... Joten kyllä ne aikuisetkin osaa.[/QUOTE]

osaa. Takanani istui kerran kaksi naista, joilla oli iso karkkipussi mukanaan. Tämä nyt on vallaan normaalia, ja pientä karkkipaperien rapinaa täytyy sietää. Mutta täytyykö sitäkin, että sitä ääneen analysoidaan jokaisen karkin maku ja vertaillaan makumieltymyksiä. Ja etsitään rapistellen pussia ja samalla puhuen sitten niitä lempimakeisia. Äh, tää oliki väärä, en mä tätä haluu. Oisko se tää.
Ai, voi, ei tää oli banaania. Nääksä olisko tää suklaata.

Kuunneltuani aikani kahden aikuisen naisen makeismieltymyksiä, sekä makeisten syöntiä en kamalan ystävällismielisesti suhissut HSSSSST, sille naiselle, joka tykkäsi ehkä eniten suklaatäytteisistä toffeista. Itse asiassa kyllä taisin sanoa jotain vähän epäystävällisempääkin.

Niitä lapsukaisia pitää ymmärtää, niillähän voi olla vaikka joku diagnoosi. Tai muuten vaan vaikeaa keskittyä istumaan rauhallisesti paikallaan. Ei kai pieni potkiminen ketään haittaa. Ja voi se olla vahinkokin.

[QUOTE="vieras";28843091]Niitä lapsukaisia pitää ymmärtää, niillähän voi olla vaikka joku diagnoosi. Tai muuten vaan vaikeaa keskittyä istumaan rauhallisesti paikallaan. Ei kai pieni potkiminen ketään haittaa. Ja voi se olla vahinkokin.[/QUOTE]

Miksi pitää ymmärtää?
Minulla on kehitysvammainen AD/HD lapsi ja en oikeasti käynyt hänen kanssaan elokuvissa kunnes olin varma että hiljaa paikoillaan olo onnistuu ja se onnistui 10v
Muulloin kävimme lastenkonserteissa joissa olikin lupa liikkua heilua kuin laulaa :)
Emmekä kokeneet että jäimme mistään pois kun vasta 10v pääsi elokuviin.
Joten yhdyn täysin aloittajaan että älkää tulko elokuviin jos lapsenne ei osaa käyttäytyä tai ottakaa etupenkistä paikka jos lapsenne haluaa potkia vain edessä istuvaa, näin ei juuri ole häiriöksi.

Kerran ärsytti, kun takana olevat penskat potki sitä penkkiä. Lopulta hermostuin ja sanoin, siis pyysin lopettamaan.
Niin, eiköhän se niiden mamma vetänyt herneensä nenään ja alkanut raivoamaan jotain, että "hänen kullannuppunsa sitä ja tätä.." Ei löytynyt vikaa olevan niissä mukuloissa. Ei kuullemmans.

[QUOTE="vieras";28843078]Puhumattakaan niitä valopäitä, jotka juttelevat kännykkäänsä kesken elokuvan :headwall: Täällä me ollaan katsomassa tätä leffaa. Juuri tapahtui iso posahdus...[/QUOTE]

:|

Miksi pitää ymmärtää?
Minulla on kehitysvammainen AD/HD lapsi ja en oikeasti käynyt hänen kanssaan elokuvissa kunnes olin varma että hiljaa paikoillaan olo onnistuu ja se onnistui 10v
Muulloin kävimme lastenkonserteissa joissa olikin lupa liikkua heilua kuin laulaa :)
Emmekä kokeneet että jäimme mistään pois kun vasta 10v pääsi elokuviin.
Joten yhdyn täysin aloittajaan että älkää tulko elokuviin jos lapsenne ei osaa käyttäytyä tai ottakaa etupenkistä paikka jos lapsenne haluaa potkia vain edessä istuvaa, näin ei juuri ole häiriöksi.

Sarkasmintaju hukassa?

osaa. Takanani istui kerran kaksi naista, joilla oli iso karkkipussi mukanaan. Tämä nyt on vallaan normaalia, ja pientä karkkipaperien rapinaa täytyy sietää. Mutta täytyykö sitäkin, että sitä ääneen analysoidaan jokaisen karkin maku ja vertaillaan makumieltymyksiä. Ja etsitään rapistellen pussia ja samalla puhuen sitten niitä lempimakeisia. Äh, tää oliki väärä, en mä tätä haluu. Oisko se tää.
Ai, voi, ei tää oli banaania. Nääksä olisko tää suklaata.

Kuunneltuani aikani kahden aikuisen naisen makeismieltymyksiä, sekä makeisten syöntiä en kamalan ystävällismielisesti suhissut HSSSSST, sille naiselle, joka tykkäsi ehkä eniten suklaatäytteisistä toffeista. Itse asiassa kyllä taisin sanoa jotain vähän epäystävällisempääkin.

:laugh: ei hitto!

Ei minunkaan. On sitten lapsi tai aikuinen niin saa välittömän palautteen asiasta ja jos asia ei korjaannu niin se takanaoleva TULEE vaihtamaan paikkaa tai poistuu, en minä.

Huvittaa kuinka tämäkin palsta on täynnä passiivis-aggressiivisia nynnyjä jotka eivät tosielämässä uskalla suutaan avata vaan tulevat avautumaan anonyyminä internetissä kaikista vääryyksistä mitä saavat elämässä kokea. :laugh:

Osaan avata suuni kyllä, mutta miksi ihmeessä ei tajuta itse puuttua kakaransa tekemisiin tai omaan jalkaansa vaan vieraan on se tehtävä? En oleta että vieras kasvattaa lastani jos olen itse paikalla.

Mulla tuli vuosien tauko leffassa käyntiin, kun kerran takana oli teini poikia jotka eivät osanneet ottaa muita huomioon kehoituksista huolimatta. En halunnut ottaa riskiä, että 13e menisi hukkaan.
Olen alkanut käymään keskellä päivää leffassa, sillon saa olla ihan rauhassa.

[QUOTE="vieras";28843091]Niitä lapsukaisia pitää ymmärtää, niillähän voi olla vaikka joku diagnoosi. Tai muuten vaan vaikeaa keskittyä istumaan rauhallisesti paikallaan. Ei kai pieni potkiminen ketään haittaa. Ja voi se olla vahinkokin.[/QUOTE]

Ymmärtää, siksi katson minne vien tuon häiriölapseni enkä anna hänen häiritä muita jotka yrittää katsoa, kuunnella tai istua tuolissaan rauhassa ilman että joku jystää takana. Tuolia ei tarvi kovaakaan potkasta kun se tuntuu tosi ärsyttävälle.

Osaan avata suuni kyllä, mutta miksi ihmeessä ei tajuta itse puuttua kakaransa tekemisiin tai omaan jalkaansa vaan vieraan on se tehtävä? En oleta että vieras kasvattaa lastani jos olen itse paikalla.

Tätähän tämä nykyajan menttalitetti on.... Ei lapsia tarvitse/saa komentaa, kaikkien pitää ymmärtää et lapsista lähtee ääntä, ne voi potki jne jne Lapset saa riehua elokuvissa, kaupassa, bussissa, lenkoneessa, ravintolassa, puistossa ymym Kyllä aikuisten pitää ymmärtää et lapset on lapsia.

Minä minä kulttuuri jyrää. Minä ja minun oikeudet menee kaiken edelle.

Yhteistyössä