lapset erossa ulkomaille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen àiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surullinen àiti

Vieras
Minulla on mies, joka ei muutu, vaan on jo kahdesta pidemmàstà erosta huolimatta taas alkanut minua hakkaamaan minun "provosoinnin" takia. Haluaisin erota, mutta pelottaa, ettà pitàisi antaa lapset (joista ei ole juuri huolehtinut vaan ollut làhinnà kuin ihaileva isovanhempi) hànelle ulkomaille nyt tai sitten isompina koululaisina lomien ajaksi; luotan ettà lapset kyllà saisivat (mààràttàisiin) asumaan minun luonani. En vain kestàisi niità eroja: lapset kaukana ulkomailla ja minà yksin Suomessa! Onko minun siihen suostuttava?

Minusta sekä isällä on oikeus nähdä lapsiaan, että lapsilla oikeus nähdä isäänsä. Jos asutaan eri maissa, niin sitten ei mitään viikonlopputapaamisia voi olla, vaan on oltava lomalla vähän pidempiä aikoja siellä. Ajattele lapsiasikin, kyllähän se äidistä aina on ikävää olla erossa lapsista, mutta pitää osata vähän ajatella muutakin kuin sitä omaa ikävää.
Otsikkosi on aika harhaanjohtava, kun itsekin arvelet että lapset asuisivat suurimman osan vuodesta sinun luonasi.

Tiedàn toki ettà lasten on hyvà tavata isàànsà. Haluaisin vain, ettà joku kohtalotoveri tai joku muu joka tàstà ASIASTA TIETàà, vastaisi. Onko lakia tai jotain, ettà isàn pitaisi tulla tapaamaan lapsia lasten asuinmaahan? Isà ei aina voinnistaan riippuen jaksa edes seurustella (puhua) lapsilleen kokonaiseen pàivààn, joten en ole pelkàstààn itsekàs vaan huolissani miten pàrjàisivàt jos isàllà ilman minuakin, siis "huoraa", niità huonoja pàivià tulevaisuudessa olisi. Pilkkakommentaattorit, voisitteko ystàvàllisesti jàttàà minulle vastaamisen vàliin. Olen jo muutenkin riittàvàn surullinen ettà kenenkààn tarvitsisi tulla enàà henkisestikààn lyòmààn lisàà.