saako mies lapset erossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja a.p
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

a.p

Vieras
Meillä on tilanne se että olen kotona lapsia hoitamassa toistaiseksi, mies töissä.
Erosta on puhuttu aika ajoin. Mies sanoo että saa lapset erossa, koska hänellä on vakityö ja omakotitalo nimissään. Mulla ei oo mitään. Mies ei paljon lasten kanssa ole koskaan ollut. Mutta mulla ei oo oikein mitään. En uskalla erota, pelkään menettäväni lapset joita rakastan yli kaiken.
Mies sanoo vain palkkaavansa äitinsä lapsia hoitamaan. Mua ei tarvita mihinkään.
Syitä siihen että erosta on puhuttu on mm. miehen runsas alkoholinkäyttö viikonloppuisin (itse juon harvoin) ja siitä johtuvat asiat. Se että ollaan vaan niin erilaisia ja ajatellaan monet asiat niin eri tavalla..Mies ei osaa/halua puhua asioista kun itse olen keskustelevaa tyyppiä.Itse laitan perheen edun aina omien asioiden edelle, mies ajattelee lähinnä omaa napaa monissa asioissa.
Mies ei ole väkivaltainen, käy töissä ym perusmies kai..
Kännissä on kerran riehunut puoli vuotta sitten kotona mutta otti kai opikseen kun se ei ole toistunut. En vaan jaksa kun tuntuu etten saa suhteesta mitään irti.
Eniten huolettaa just toi, saako mies tosiaan lapset??Entäs jääkö mulle avoerossa mitään, vaikka oon yhteisiä lainoja ja laskuja maksanut pienistä tuloista 300e joka kuukausi, ja omat menoni+ruokaa ja lasten vaatteita...
Miehen puolesta saan sitten mennä "jos kerran haluan", ei näe itsessään vikaa. Mutta lapset jäis asumaan kotiinsa.

No huh huh. Itse en enää tyytyisi PUHUMAAN erosta, jos mieheni vihjailisi että palkattu hoitaja olisi parempi kuin minä...
Mies ei saa lapsia sillä perusteella, että hänellä on rahaa, omaisuutta tai vakityö. Noilla seikoilla ei lasten huoltajuutta päätetä.
Jos teillä ei ole avioehtoa, menee teidän omaisuutenne tasan puoliksi.

hyvä että miehellä on työ ja talo. ei tarvi pelätä eron jälkeen että mies ei vois tavata lapsia kunnolla ja ku käy töissä voi maksaa elarikki. lapset äitille. elli äitillä ole vakavia ongelmia. turhaa pelottelee sinua ettet tohtis erota.

Tosi tyypillistä tuo, että nainen jää huonoon suhteeseen kituuttamaan, kun mies uhkailee vievänsä lapset. Paperit vetämään vaan, tuollaista miestä ei kannata jäädä katselemaan enää hetkeksikään.

Kääntyisin jonkun lakiavun puoleen, eikös niitä ole suht ilmasiakin? Kaupungilla tai kunnalla? Ja jos mies juo niin en usko että lapsia sille annetaan...

Ei juo muuten kuin viikonloppuisin, lähinnä lauantait ja kesälomalla enempi..Mutta sen verran että omasta mielestäni liikaa, kun joskus haluais viettää aikaa miehen/perheen kanssa ihan selvinpäin. Humalassa osaa olla ilkeä, muuten ei juuri puhu, jotain tökeröä kommenttia heittää kun koitan puhua mielestäni asiallisesti.
Tietysti itsessäni on vikaa myös, esimerkiksi miehen mielestä viihdyn liikaa lasten kans kotona sun muuta ja siks meillä parisuhde huonolla tolalla...Toki totta mutta kun saadaan lastenvahti muutaman kerran vuoteen niin mies tykkää käydä yhdessä juomassa, itse haluaisin olla yhdessä selvinpäin..käydä vaikka elokuvissa tai olla vaan kotona..Tai tällä hetkellä siis kun ero ollut tapeetilla niin ei oikein huvita yhdessä tehdä mitään.

hyvä että miehellä on työ ja talo. ei tarvi pelätä eron jälkeen että mies ei vois tavata lapsia kunnolla ja ku käy töissä voi maksaa elarikki. lapset äitille. elli äitillä ole vakavia ongelmia. turhaa pelottelee sinua ettet tohtis erota.

Ei ole mitään ongelmia..Ainut ongelma on työn eli siis raha puute tällä hetkellä..Omaisuutta tosin mullakin on.Mutta tosissani pelkään että mies sais nuo tenavat..Enkä halua heiltä isää riistää tietenkään vaan sais tavata niin paljon kuin haluaa jos on asiallisesti..Mutta tuntuu että ei erosta tulisi asiallinen

[QUOTE="Anne";22468965]Ei taida olla avioehtoa, jos eivät ole naimisissakaan.[/QUOTE]

Ai en huomannut. Sitten on vaikeampi saada omaisuudesta mitään, vaikka olisi maksuihin osallistunut. TOki jos esim. tiliotteesta voit osotitaa, että olet esim. asuntolainaa maksanut yms. niin olet oikeutettu saamaan osasi.
Mutta vaikka jäisit puille paljaille, on se parempi vaihtoehto kun jäädä kituuttamaan tuollaisen mihen kanssa.
Kyllä sitä aina jotenkin selviää. Varaa vaikka sosiaalitoimistosta aika, ja käy siellä jonkun kanssa juttelmassa, että tarvitset asunnon ja muuta tukea.

Ei ole mitään ongelmia..Ainut ongelma on työn eli siis raha puute tällä hetkellä..Omaisuutta tosin mullakin on.Mutta tosissani pelkään että mies sais nuo tenavat..Enkä halua heiltä isää riistää tietenkään vaan sais tavata niin paljon kuin haluaa jos on asiallisesti..Mutta tuntuu että ei erosta tulisi asiallinen

Yleensä äitiä pidetään ensisijaisena huoltajana, mikä on sinänsä ymmärrettävää, jos äiti on ennen eroa ollut kotona lapsia hoitamassa.

Yhteistyössä