Lapset ja vanhemmat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äidin blogi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Äidin blogi;30294549:
No, kun kerran tikulla silmään niin..
sä oot niin yksinkertainen että sulle pitää muistaa selittää ruumiin tarkoittavan kuollutta....oot niin herkkä ymmärtämään väärin.. vai mitä poliisi?

Ei jumaliste ku sä oot pelle! :laugh: :laugh: Koita ny jo reppana päästä ylitte tuosta poliisi-pakkomielteestä ja musta valehtelusta. :hug:

Sinun tulkintasi, kielitoimisto on eri mieltä ja esim. lääketieteen edustajat eivät arvattavastikaan arvota noin päin. Ymmärrätkö esimerkin kautta; kaikki seuraavat sanonnat viittaavat elävään: ”terve sielu terveessä ruumiissa”, ”olla hyvissä sielun ja ruumiin voimissa”, ”rääkätä ruumistaan”, ”ruumiinvoimat”, ”ruumiinrakenne” tai ”joutua ruumiintarkastukseen”?
(esimerkit kopioitu suoraan netistä)

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Alkuperäinen kirjoittaja Äidin blogi;30294579:
Varsinkin samalla murrealueella, josta poliisi on kotoosin.

Lopeta jo tuo poliisi-jankutus koska mä en oo ikinä missää väittäny toimivani poliisina joka kyttää sun kirjootuksia. Sä täs ny oot todella tyhmä tuon pakkomieltees kans. Todella fiksua joo valehdella toistuvasti musta. Katto peiliin.

Sinun tulkintasi, kielitoimisto on eri mieltä ja esim. lääketieteen edustajat eivät arvattavastikaan arvota noin päin. Ymmärrätkö esimerkin kautta; kaikki seuraavat sanonnat viittaavat elävään: ”terve sielu terveessä ruumiissa”, ”olla hyvissä sielun ja ruumiin voimissa”, ”rääkätä ruumistaan”, ”ruumiinvoimat”, ”ruumiinrakenne” tai ”joutua ruumiintarkastukseen”?

eli sullekin pitää kertoa että hautajaisissa, arkussa oleva ruumis on kuollut.

Tuohan on ihan perussettiä, jota valtaosa vanhemmista toteuttaa ja se näkyykin siinä, että lapset ovat pääosin hyväkäytöksisiä ja kaikinpuolin "tavallisia", iloisia veijareita.

Joku ihan tosissaan pohtinut noita asioita, kuvitellut olevansa jotenkin Uniikki Lumihiutale ja käyttänyt aikaa näperrellessään pitkän aloituksen aiheesta..:confused:

Helvettiäkö te aina tappelette??? Nurkkaan molemmat, pysykää erossa toisistanne ja älkää kommentoiko toistenne juttuja, antakaa helvetissä jo olla!!!

Jumalauta on kun jotku jankkaamisen maailmanmestaruuskisat menossa ja pillussa soraa saatana! Ootteko te tommosia irl myös? Tommosia helevetin jankkaajia? Häh???

+
Ei terve ruumis työtä kaipaa.
Ruumis on ravittu vaan sielu kaipaa tupakkaa.
Kuukausiliitteen Sielu ja ruumis -palstalla ihminen puhuu ruumiistaan.
Ruumiinkulttuuri

Kuolleistako nää kaikki puhuukin? Huu! :O

(Ja minä en myöskään lähtisi lapsellisesti irvailemaan kenenkään murteella… :( Mitä tällä muka saavutetaan?)

Ja mitä ap saavuttaa sillä, että toistuvasti levittää musta valhetta, että oon muka hänen kirjootuksiaan kyttäävä poliisi. Itte tyyppi peräänkuuluttaa hyviäkäytöstapoja, mutta suoltaa todella rumaa tekstiä vähän väliä. Täski ketjus mä vain mainittin asian jonka ap itte on täällä kertonu ja heti sain kuulla olevani tyhmä joka ei tajua mitää. No ketjusta toiseen ap antaa kyllä ittestään todella tyhmän kuvan ittestään... Ku kerran tälle linjalle lähdettiin.

Aina pitääs olla ap:n persettä nuolemas vaikka hän on todella itteään täynnä ja kirjoottaa siihen tyyliin ettei kukaa muu vanhempi tajua mitää.

Nimimerkillä hyväkäytöksisen ja rakastetun lapsen äiti.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä;30294638:
Helvettiäkö te aina tappelette??? Nurkkaan molemmat, pysykää erossa toisistanne ja älkää kommentoiko toistenne juttuja, antakaa helvetissä jo olla!!!

Jumalauta on kun jotku jankkaamisen maailmanmestaruuskisat menossa ja pillussa soraa saatana! Ootteko te tommosia irl myös? Tommosia helevetin jankkaajia? Häh???

Soraa tuntuu kyllä olevan sun pillus sun viestistä päätellen. :whistle:

Ja mitä ap saavuttaa sillä, että toistuvasti levittää musta valhetta, että oon muka hänen kirjootuksiaan kyttäävä poliisi. Itte tyyppi peräänkuuluttaa hyviäkäytöstapoja, mutta suoltaa todella rumaa tekstiä vähän väliä. Täski ketjus mä vain mainittin asian jonka ap itte on täällä kertonu ja heti sain kuulla olevani tyhmä joka ei tajua mitää. No ketjusta toiseen ap antaa kyllä ittestään todella tyhmän kuvan ittestään... Ku kerran tälle linjalle lähdettiin.

Aina pitääs olla ap:n persettä nuolemas vaikka hän on todella itteään täynnä ja kirjoottaa siihen tyyliin ettei kukaa muu vanhempi tajua mitää.

Nimimerkillä hyväkäytöksisen ja rakastetun lapsen äiti.

Anna olla. Anna oikeesti olla! Pistä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos mutta älä lähde provosoitumaan typeristä kommenteista. Sitähän se haluaa että sinä menetät malttis ja taas on tappelu pystyssä. Ja jos sulla oikeen kunnolla vituttaa tää alottaja niin älä avaa näitä sen alotuksia. Eipähän pääse vittuilemaan eikä sulla mene verenpaine katosta läpi.

Viisas lopettaa, tyhmä vaan jatkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä;30294660:
Anna olla. Anna oikeesti olla! Pistä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos mutta älä lähde provosoitumaan typeristä kommenteista. Sitähän se haluaa että sinä menetät malttis ja taas on tappelu pystyssä. Ja jos sulla oikeen kunnolla vituttaa tää alottaja niin älä avaa näitä sen alotuksia. Eipähän pääse vittuilemaan eikä sulla mene verenpaine katosta läpi.

Viisas lopettaa, tyhmä vaan jatkaa.

Ei edes vituta tuo tyyppi vaan lähinnä säälittää ku ihminen on tuollaanen.

Tuosta lasten hingusta aikuisen seuraan: Mä muistan, miten vielä tokaluokkalaisina roikuttiin open kädessä välitunnit, pitkät letkat molemmissa käsissä ulkovalvojalla. En usko, että kukaan meistä kymmenistä tytöistä ei olis koskaan saanut kotona huomiota.

Oma tytär kertonut, miten alaluokilla jonottivat open syliin. Se nyt vaan oli kiva saada sitä opettajan huomiota - kaikkiko nää oli kotona huomiotta jääneitä raukkoja?

Teineilläkin on välillä suuri tarve aikuisen huomiolle, ihan sille fyysisellekin läheisyydelle: töissä tullaan joskus niin liki, että välillä oma henkilökohtainen reviiri kärsii, mutta eipä noita henno poiskaan työntää. Ja ihan tasapainoisia, normaaleja ja hyväkäytöksisiä nuoria ovat.

Ne on yleensä ne kosketukseen tottumattomat lapset ja nuoret, jotka nimenomaan välttelevät sitä läheisyyttä ja kosketusta.

• Tykkää
Reactions: Ciervo ja AivanSama
Mielestäni aika itsestäänselvyyksiä nuo aloituksen asiat ovat, ja uskon, että valtaosa vanhemmista oikeasti haluaa vain hyvää lapselleen. Minusta nykymaailma vaatimuksineen (työn/ opiskelun yhteensovittaminen perheen kanssa esim) on niin kovaa, ettei kamalasti kannattaisi ainakaan syyllistää. Olen jälkikäteen ikionnellinen siitä, ettei minulla ollut tietokonetta (olen muumio :) ) lapsen ollessa pieni, monestakin syystä.

Varmasti suurin osa vanhemmista aidosti ihailee lapsen piirustuksia ja antaa syliä ja huomiota. Mielestäni se on itsestäänselvyys, asia, joka toteutuu sen kummemmin ajattelematta ja asiakseen siihen ryhtymistä. Omakin on saanut rakkautta todella paljon, ja viimeksi eilen otimme yhteen niin, että "Tuki jo turpasi" karjaistuani piti lähteä myrskyyn koirien kanssa jäähdyttelemään. Ja tänään on ollu jo parempi pv. Joka tapauksessa koen aidosti olleeni ja olevani lapselleni se paras äiti.

Vilpittömästi uskon, että jos kädestä häntä ottaisin esim. kaupungilla käysessämme, asiasta ei hyvä seuraisi. Minulle siis :)

Yhteistyössä