lapset kipeänä, peruako kahdenkeskinen matka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mietteliäs"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mietteliäs"

Vieras
Viikonloppuna piti lähteä miehen kanssa kaksin reissuun vuorokaudeksi laivalle eli sieltä ei pois päästä.
Nyt sitten lapset sairastui flunssaan. Vanhempi pärjää kyllä hyvin hoidossa, mutta nuorempi täytti juuri vuoden ja se vähän huolettaa, koska ei ole ennen ollut yön yli hoidossa.

Reissua ei tekis mieli perua, mutta vähän mietityttää jättää lasta kipeänä hoitoonkaan. Tosin tutut ja läheiset hoitajat on ja aina päivällä hoitojutut on sujuneet hyvin tässä paikassa (mummi ja pappa).
Ehkä oon vaan ylihuolehtivainen ja murehdin liikaa, mutta kun isovanhemmilla ei oo kokemusta näiden hoitamisesta kipeenä ja muutenkin jo jännittää tuon juniorin yö hoidossa, kun ei muutenkaan ole maailman paras nukkuja.

Aargh, mitähän sitä tekis?

Niin ja itse oon raskauden jälkeen ollut kaverin polttareissa ja häissä (enkä juhlinut kummallakaan kerralla alkon kera) eikä miehen kaa oo oltu kaksin oikeastaan esikoisen syntymän jälkeen ellei muutaman kerran ravintolaruokailua lasketa.

Hoitajat kyllä ottavat lapset, vaikka olisivat kipeinä. Ja hyvin tuttuja ja läheisiä lapsille ovat, päivisin kaikki sujunut hyvin, jos ovat siellä olleet hoidossa. Tosin näin pitkää aikaa juniori ei ole koskaan ollut hoidossa missään, se tässä jännittää ja nyt vielä tuo flunssa päälle. Jos tauti heittää oikein pahaksi niin sitten en lähde...

Mä kysyisin hoitajan mielipidettä: esimerkiksi oma äitini on nuori, ja hoitanut aikanaan kolme lasta terveinä ja sairaina, hän varmasti olisi kykenevä ja luottavainen ottamaan vähän kipeänkin pienen hoitoon. Joku toinen taas ei ehkä olisi, ja sen pitää olla ihan ok.

Mun vanhemmat ovat jopa pyytäneet kipeitä lapsia heille "toipumislomalle", eli omat muksuni voisin huoletta jättää vanhemmilleni hoitoon flunssaisena.

Mutta se on niin a) lapsikohtaista ja b) isovanhempikohtaista.

Uskon, että hoitajat on valmiita ottamaan, tää on enemmän mun oma "kriisi" uskallanko antaa kipeänä hoitoon. Mietin aina ehkä liikaa, mitä maailmassa voi tapahtua... Mutta tottakai varmistan hoitajilta asian. Esikoinen on ollut kipeänä siellä ilman ongelmia. Mutta tuo juniori mua huolettaakin enemmän, monta juttua kun en ennen ole ollut yötä erossa. Ehkä mä keksin tekosyitä, ettei nytkään "tarvitse".

Vaikka isovanhemmat ovat suostuvaisia ottamaan niin kannattaa miettiä omia tuntemuksia. Eli pystytkö yhtään nauttimaan minilomasta vai murehditko koko ajan? Jos jo etukäteen noin jännittää ja murehdituttaa niin kannattaako loma siirtää ja mennä vaikka miehen kanssa johonkin niin, että pääsette sitten kotiin tarvittaessa.

hmm... ihan hyvä pointti. Mutta mites mä tän selitän miehelle. Se on sitä mieltä, että reissuun lähdettäis. Tosin jos kovin pahaksi tuo flunssa heittää niin sitte lähtee veljensä kanssa ja mä oon lasten kanssa kotona. Toisaalta oon koittanut ajatella, että kyllä ne päivän pärjää ilman minuakin. Mutta pärjäänkö itse ilman lapsia...

Harmillista, että taudin piti iskeä juuri nyt. Olin jo tsempannut itseni lähtöfiiliksiin ja sitten tämä. Olen kovin kiinni lapsissa ja pieni irtiotto arjesta ois varmasti tehnyt terää ja varmaan myös parisuhteelle.

minä lähtisin, mutta nää lapset nyt sairastaa flunssat ihan siinä sivussa. Nyt on tällä viikolla olleet flunssassa, mutta ei se ole elämään mitenkään vaikuttanut, kuin että nenä vuotaa.

No täytyy seurata tilannetta että kuinka kipeitä ovat, on tässä vielä huominen aikaa.
Tänään juniori ei suostu tietenkään millään nukahtamaan ilman mua... aargh.
Toisaalta haaveilen siitä ruuan syömisestä lämpimänä, aamulla nukkumisesta pitkään ja jos sais vaikka miehen kanssa juteltua ihan mistä vaan.

Yhteistyössä