lapset lähti torstaina mummolaan, kohta tulevat kotiin ja minä en jaksaisi....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
siis mikä mun on? mulla ei ole tippaakaan ikävä lapsia, voisin olla vielä yksin. olen kyllä toooooosi kiinni lapsissa yleensä, ne ei käy mummolassa ku ehkä kaksi krt vuodessa. minulla ei ole IKINÄ omia menoja, omaa elämää. käyn vaan töissä, muuten olen vaan lasten kanssa.

olisiko tuossa syy, että sen harvan kerran kun lapset on pois, minä en ikävöi heitä, ja kun ovat tulossa kotiin, en vielä haluaisi "oman ajan" loppuvan.... kamala olo itsellä, tunnen itseni kamalaksi ihmiseksi tämän takia.

Ihan normaalia tuo on. Yhteen aikaan äitini otti lapsia tosi usein kylään ja minulle muodostui aina vaan vaikeammaksi se tosiasia että he tulivat sitten lopulta takaisin kotiin. Kun olin yksin lasten kanssa pidemmän jakson, alkuvaikeuksien jälkeen sujui taas hyvin.

Älä yhtään tunne huonoa omaatuntoa. Ei miusta äiti ole yhtään huono, vaikkei lapsiaan joka hetki ikävöikään. Kun kerran noinkin kiinni lapsissasi olet, niin on ihan ymmärrettävää, jos haluaisit vielä omaa aikaa lisää. Kyllä sekin päivä tulisi, kun ikävä alkaisi vaivaamaan, jos lapset määrättömän aikaa kotoa poissa olisivat :)

Ehkä kannattais hommata sitä omaa elämää ja omia menoja. Ymmärrän hyvin tuon. Olin itse joskus piiitkästä aikaan kaksi yötä pois kotoa, ja olisin kyllä mielelläni jäänyt vielä.

Jospa sitä pitemmässä ajassa (kuin yhdessä illassa) ehtii liiaksi tottua helppoon elämään :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis mikä mun on? mulla ei ole tippaakaan ikävä lapsia, voisin olla vielä yksin. olen kyllä toooooosi kiinni lapsissa yleensä, ne ei käy mummolassa ku ehkä kaksi krt vuodessa. minulla ei ole IKINÄ omia menoja, omaa elämää. käyn vaan töissä, muuten olen vaan lasten kanssa.

olisiko tuossa syy, että sen harvan kerran kun lapset on pois, minä en ikävöi heitä, ja kun ovat tulossa kotiin, en vielä haluaisi "oman ajan" loppuvan.... kamala olo itsellä, tunnen itseni kamalaksi ihmiseksi tämän takia.

varmasti on tuo se syy että olet lopen väsynyt ja ehkä vähän masentunut ja yksinäinenkin. eikö lapset voisi käydä mummilassa joskus viikonloppuisinkin, useamminkin kuin kahdesti vuodessa?

Mullakin on harvoin näitä pitkiä vapaita. Lapsen lähtiessä luulin että kuolen ikävään, mutta nyt kun takaisin tulo häämöttää, tuntuu että voisin vielä pari päivää olla yksin. :ashamed:

Mulla on juuri samanlaisia tunteita, jos lapset olleet mummolassa hoidossa. Nautin niin paljon omasta rauhasta, ja esim. siitä, että vessassa saa käydä rauhassa ja saunan jälkeen saa rauhassa hoitaa kasvot kuntoon ja istua sohvalle ja juoda vesilasin.
Olen vielä lasten kanssa kotona (4v., 2v. ja 1v.) , joten oma-aika on todella tarpeen välillä!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi yleensä lisäännytte, jos se on noin vaikeaa?

no ei tod ole vaikeaa! kun olen lasten kanssa, olen lasten kanssa. se ei uuvutamua tms. mutta JOS lapset on poissa, pääsen jotenkin sen rauhan fiilikseen ja sit en tod ikävöi lapsia.