Lapset mummon kanssa uimarannalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kelluke
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kelluke

Vieras
Lapsillani on ihana mutta hieman huolimaton mummo.Hän olisi kovasti innokas viemään lapseni uimarannalle,mutta meitä vanhempia ajatus kauhistuttaa!Mummo ei ymmärrä että varsinkin nuorin,3v on todella vilkas ja saattaa kadotakkin.Isommat 5 ja 7v osaavat uida,mutta eivät kuitenkaan mestareita ole taidoiltaan.Mummo vain inttää että tahtoo viedä lapset uimaan ja lapset meille vanhemmille kiukuissaan kun emme päästä mummon mukaan...itse toki käymme usein uimarannalla lasten kanssa,mutta aina niin että vahteja on kaksi.Päästäisitkö lapsesi uimaan tällaisessa tilanteessa?

En päästäis. Kolmessa lapsessa on aikamoinen vahtiminen...
(Minä ehkä olenkin vähän liian hysteerinen tuon veden kanssa, kun "pelottaa" päästää omaa 9vuotiasta poikaakin mummin kanssa uimaan, saati että poika menisi yksin kavereiden kanssa :whistle: )

ei mummotkaan tahallaan lapsia päästä hukkumaan.... eikä kukaan liikenteessä tahallaan kolaria aja,se on myös toinen"kiistakapula" vanhempien ja isovanhempien välillä... jokainen normaaali isovanhempi huolehtii lapsenlapsistaan 10+ silloin kun lapset ovat hänen vastuullaan

Alkuperäinen kirjoittaja mummo:
ei mummotkaan tahallaan lapsia päästä hukkumaan.... eikä kukaan liikenteessä tahallaan kolaria aja,se on myös toinen"kiistakapula" vanhempien ja isovanhempien välillä... jokainen normaaali isovanhempi huolehtii lapsenlapsistaan 10+ silloin kun lapset ovat hänen vastuullaan

eihän nyt kukaan tahallaan, mutta muistaakohan se mummo kuinka nopeita nuo lapset ovat liikkeissään? Kaikki kunnia mummeille ja vaareille jotka jaksavat lapsenlapsiaan kaitsa :)

Riippuu rannasta, mutta jos on sellainen ranta, että 3 vuotiaskin voi mennä veteen, eli eikauhean äkkisyvä, niin toki pääsätisin!
Meillä melkein 8 ja just 9 täyttäneet on jo monta kesää uineet niin, että vanhemmat vaan makaa rannalla. Eli mun mielestä vaan se 3 v tarvii vahtimista.

Yhteistyössä