M
meidän isä
Vieras
Meillä on 2,5- ja 1-vuotiaat lapset. Yleensä melua, vauhtia ja tönimistä riittää. Minä olen siis isä ja yleensä paljon töissä. Kun lasten äiti lähtee ulos ja jään lasten kanssa kotiin, koko ilmapiiri muuttuu, lasten persoonallisuus muuttuu täysin. Ainainen kitinä ja huutaminen loppuu, isompi jopa pyytää kohteliaasti kun haluaa jotain. Ei ole riitelyä, ei tönimistä, ei itkemistä. Minä vietän paljon vähemmän aikaa lasten kanssa, KÄSITTÄMÄTTÖMÄSTI lapset muuttuvat yhtäkkiä tosi enkeleiksi. Luonnollisesti lasten äiti ei usko tästä sanaakaan, (vaikka todistajiakin on ollut) hän olettaa, että kotona on itketty ja huudettu koko ilta.
Olen aika jämpti lasten kanssa ja pidän varmaan kovempaa kuria kuin äiti. Kun johonkin ryhdytään, se kanssa tapahtuu. Kotona ei siis syödä isän kanssa popcornia ja katsota telkkaria vaan ennemmin laitetaan ruokaa tai korjaillaan jotain. Olettaisin että kyse on äidin huomiosta ja sisarkateudesta, isän huomiosta ei ehkä taistella niin paljon.
Onko joku muu huomannut samanlaista ilmiötä? Miten saan äidin uskomaan, että lapset ovat isän kanssa kilttejä ja mukavia? Ja miten saamme tämän ilmiön pysyväksi olotilaksi kotona? Sitä kitinää ja mankumista ei kestä enää hermot.
Olen aika jämpti lasten kanssa ja pidän varmaan kovempaa kuria kuin äiti. Kun johonkin ryhdytään, se kanssa tapahtuu. Kotona ei siis syödä isän kanssa popcornia ja katsota telkkaria vaan ennemmin laitetaan ruokaa tai korjaillaan jotain. Olettaisin että kyse on äidin huomiosta ja sisarkateudesta, isän huomiosta ei ehkä taistella niin paljon.
Onko joku muu huomannut samanlaista ilmiötä? Miten saan äidin uskomaan, että lapset ovat isän kanssa kilttejä ja mukavia? Ja miten saamme tämän ilmiön pysyväksi olotilaksi kotona? Sitä kitinää ja mankumista ei kestä enää hermot.