Lapset päiväkotiin myös lomilla??!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hanukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hanukka

Vieras
Laittaako jotkut todella lapsensa päiväkotiin lomilla? (syyslomat, kesälomat yms.) Jos ovat itse tai toinen vanhemmista kotona??!! Mä ymmärrän sellaiset joiden lasten on OIKEASTI parempi siellä päiväkodissa, mutta sellaiset joilla ei oikeasti ole tarvetta sille että lapset ovat joka ikinen päivä hoidossa, myös lomilla!

Laittaako jotkut todella lapsensa päiväkotiin lomilla? (syyslomat, kesälomat yms.) Jos ovat itse tai toinen vanhemmista kotona??!! Mä ymmärrän sellaiset joiden lasten on OIKEASTI parempi siellä päiväkodissa, mutta sellaiset joilla ei oikeasti ole tarvetta sille että lapset ovat joka ikinen päivä hoidossa, myös lomilla!
Joo, kyllä varmaan. Mutta ei nyt ehkä kannata vetää kovinkaan paljoa johtopäätöksiä, jos pk:n pihalla näkyy lapsia vaikka tällä viikolla olisikin koulujen lomaviikko.

Valitettava tosi on et vanhemmat lomailee kotona ja lapset ovat hoidossa.

Ei osata olla enään oman lapsen kanssa. Viikonlopuiksi viedään mummulle et saadaa juhlia.

Kouluun kun lapsi menee niin huomaa et vihdoinkin saan lomaa.

Mä oon vierestä kattonu miten isä selittää hoitotädille että kyllä nyt on vanhemmat loman tarpeessa että vuoden ikänen pitää sijaishoitoon viedä viikoks että vanhemmat saa levätä. Ihan persiilleen meni hoitoviikko, lapsi ei sopeutunu ollenkaan, ja sama homma jatku siitä huolimatta myöhemminkin...

Mä vein lapseni joululomalla, syyslomalla ja hänen hiihtolomallaan hoitoon (eskarilainen). Tosin itse olen vuorotöissä ja ei todellakaan ollut itsellä lomaa silloin. Jos itse olen kotona, niin en veisi.

Ei mitenkään verrannollisia!

Riippuu minusta varsin paljon siitä, minkä takia vanhempi on sairaslomalla ja kuinka kipeenä. Jos ei pysty mitään tekemään lapsen kanssa eikä oikein kunnolla edes huolehtimaan siitä, niin sillon ilman muuta hoitoon. Mutta jos vaikka tekee ruumiillista työtä ja on satuttanu selkänsä niin että pystyy kyllä liikkumaan normaalisti muttei tekemään työtään, niin en kyllä ymmärrä, mikä muu kuin silkka laiskuus ajaa vanhemman sillon viemään lapsen hoitoon.

[QUOTE="Hömelö";29606304]Riippuu minusta varsin paljon siitä, minkä takia vanhempi on sairaslomalla ja kuinka kipeenä. Jos ei pysty mitään tekemään lapsen kanssa eikä oikein kunnolla edes huolehtimaan siitä, niin sillon ilman muuta hoitoon. Mutta jos vaikka tekee ruumiillista työtä ja on satuttanu selkänsä niin että pystyy kyllä liikkumaan normaalisti muttei tekemään työtään, niin en kyllä ymmärrä, mikä muu kuin silkka laiskuus ajaa vanhemman sillon viemään lapsen hoitoon.[/QUOTE]

Puolensa ja puolensa. Itse ajattelen myös työnantajan puolta. Toivoisin työnantajana, että se työntekijä käyttäis sairausloman siihen toipumiseen ja sairastamiseen. Kotona olo kolmen alle kouluikäisen kanssa on fyysisestikin melko raskasta. Kannattais kytätä vähemmän... terv se, jonka lapset ovat 10 päivää kuussa hoidossa ja lomalla kokonaan kotona ainakin 10 viikkoa vuodessa. Ja vein kyllä lapset hoitoon kaikkina päivinä, kun olin 5 päivää korkeassa kuumeessa.

Kyllähän noita tuntuu olevan...
Itsellä lapset aina lomalla jos minulla tai miehellä päiväkin lomaa. Ja kesälomaa otetaan osaksi eri aikaan jotta lapset Sais mahdollisimman pitkän loman.
Mutta me ollaankin silleen kummallisia että viihdytään lastemme kanssa. Ja meidän lapset viihtyy meidän kanssa

Mjaa, mä ajattelin pitää pari päivää ihan ommoo lommoo. Teen ostoksia, käyn kampaajalla, hoitelen asioita ja haen lapset puoli kolmelta. Loput neljä viikkoa lomaillaan yhdessä.

Ei oo kylläkään mitään 1-vuotiaita enää.

Tämä ei ole mielestäni tuomittavaa ainakaan jokaisessa tapauksessa. Siis on vanhempi on itse sairaslomalla ja vie lapsen silti hoitoon.

Minä olen ollut 4,5 kk sairaslomalla, ja heti sen alussa kysyin päiväkodista heidän mielipidettään. Sairauteni on sellainen joka vaikeuttaa liikkumista, lapseni vilkas leikki-ikäinen. Päiväkodissa sanottiin että ilman muuta voi tuoda hoitoon, että toivun, voin pitää lasta vain normaalia lyhyempiä päiviä hoidossa. Olen sitten vienyt lapsen puoli yhdeksäksi-yhdeksäksi päiväkotiin, ja hakenut puoli kolmen maissa eli välipalan jälkeen. Tämän viimeisen saikkuviikon lomailemme, varsinkin kun alan olla jo työkunnossa niin että jaksan mm. ulkoilla lapsen kanssa päivittäin.

• Tykkää
Reactions: D-mamma
Juu, oli kyllä päiväkodissa hiihtoloman tuo mukelo vaikka me olimme kotona. Teimme koulun etätehtäviä, mies valmistautui tenttiin ja minä tein valmiiksi oppimispäiväkirjaa, portfoliota ja näyttötutkinto juttuja. Kävin myös tutustumassa Reaktoriin.

Minä olen ollut 4,5 kk sairaslomalla, ja heti sen alussa kysyin päiväkodista heidän mielipidettään. Sairauteni on sellainen joka vaikeuttaa liikkumista, lapseni vilkas leikki-ikäinen. Päiväkodissa sanottiin että ilman muuta voi tuoda hoitoon, että toivun, voin pitää lasta vain normaalia lyhyempiä päiviä hoidossa. Olen sitten vienyt lapsen puoli yhdeksäksi-yhdeksäksi päiväkotiin, ja hakenut puoli kolmen maissa eli välipalan jälkeen. Tämän viimeisen saikkuviikon lomailemme, varsinkin kun alan olla jo työkunnossa niin että jaksan mm. ulkoilla lapsen kanssa päivittäin.

Sama juttu. Jalan takia saikulla ja itse sanoivat hoidosta että tuo vaan hoitoon. Olen sitte pitäny tota villiä 6v lyhyempää päivää ja hiihtolomaviikon kokonaan kotona. Seinille tuo menee kotona vaan kun en jalan kanssa paljoakaan pääse ja ketää kaveriakaan oo. Kyllä se riippuu tilanteestakin koska on paree pitää hoidossa.

Kyllä vain näin on. Tiedän opettajaäidin, jonka lapset ei lomaile äitinsä kanssa, kun äidin täytyy saada pitää omaa lomaa. Tosin tällä hetkellä äiti on vauvalomalla vauvansa kanssa ja isommat lapset tietysti päiväkodissa. Katsos kun on oikeus...

Sama juttu. Jalan takia saikulla ja itse sanoivat hoidosta että tuo vaan hoitoon. Olen sitte pitäny tota villiä 6v lyhyempää päivää ja hiihtolomaviikon kokonaan kotona. Seinille tuo menee kotona vaan kun en jalan kanssa paljoakaan pääse ja ketää kaveriakaan oo. Kyllä se riippuu tilanteestakin koska on paree pitää hoidossa.
Nyt kun muutettiin, vähän onneksi elämä helpottui, kun on leikkialue heti tossa kun alaovesta mennään ulos, entisessä paikassa piti kävellä noin 400 m suuntaansa leikkipuistoon, plus kävellä isossa leikkipuistossa ympäriinsä, se oli aika hankalaa. Tosin nyt alan olla jo kunnossa, mutta on niiiiiin helppoa kyllä muutenkin kun asuu kerrostalossa jossa on leikkialue pihalla. Entisen talon piha oli niin tylsä ettei siellä ollut kuin pelkkä hiekkalaatikko. keinussa poika viihtyy helposti vaikka 40 min.kerrallaan.

Yhteistyössä