Meillä nyt ei ihan pienen pieni ikäero ole 1v 7kk mutta on se pienenpi kuin kolme vuotta
Esikko oli siis alle vuoden vanha kun tulin raskaaksi,eikä vielä kävellyt kunnolla.Raskausaika meni aika kivuttomasti,mitä nyt väsytti ja etoi neljä ensimmäistä kuukautta.Loppu ajasta sitten esikko käveli itse ja muutenki on aina ollut kovin omatoiminen.
Kaupassa käynnit hoidetaan autolla aina miehen kanssa yhdessä,me käydään aina kerran viikossa koko viikoksi kaupassa,tietysti maitoa ja muuta sellaista joutuu hakeen kerran pari viikon aikana lisää.
Me ostettiin sisarusrattaat,ja ne on ollu kovassa käytössä. Ensin huoletti että tuleeko niille käyttöä,mutta esikoinen tykkää nimenomaan istua rattaissa kävelyiden aikana(saa vissiin juosta puistossa ihan omiksi tarpeiksi). Meillä on sellaset peräkkäin olevat(turvallisuus syistä) istuimet ja ne mahtuvat meidän opelin takakonttiin hyvin,ihan sedan auto siis.
Kerrostalossa asustellaan joten ulos lähtöön saa varata aikaa,portaita saa juosta.Mutta hyvin ollaan ulos aina päästy,esikko kävelee portaat itse tai jos ei halua kävellä jää jollekin tasanteelle odottamaan että äiti kantaa.
Nyt kun ei muusta edes tiedä en näe mitään erityisen huonoja puolia,oma aika on vähentynyt jo esikon aikana,samoin kokonaiset yöt.Asenteella pääsee jo hyvän matkaa eteenpäin,mutta ei se silloin enää auta kun on aivan kuitti,hoitoapu on ollut tärkeää. Työtä on paljon ja niistä vaan on pitänyt karsia kaikki ylimääräinen pois että jaksaa.Miehen panosta ei voi vähätellä,hänhän se kaiki murheet saa niskaansa kun päivä on mennyt pyllylleen.Vähän harmittaa kun esikko joutui kasvamaan käytännössä yhdessä yössä isoksi,koska vauva vaatii niin paljon huomiota ja aikaa,enemmän siitä varmasti kärsin minä kuin lapsi.
Hyviä puolia on että lapset leikki jo nyt keskenään, vaikka toinen on 2v 3kk ja toinen 8kk. Isoveli innostaa nuorempaa liikkumaan ja tutkimaan.Varmasti niitä on muitakin,ihan arkielämässä olevia pikku tapahtumia mutta ei nyt tule mieleen.
Meillä on mennyt pääpiirteittäin ihan hyvin,väsymys painaa ja muutenkin arki on kaaosta,mutta aika aikaansa kutakin.