Lapset saa ristiriitaisia viestejä vanhemmilta

RouvaHeinonen

Jäsen
14.08.2006
553
0
16
auttakaa arvon palstalaiset. Meidän perheessä on äidin ja isän välillä ratkaisematon ristiriita, jonka seurauksena lapset saavat ristiriitaisia viestejä riippuen siitä, kumpi on hoitovuorossa. Asia ei ollut kovin merkityksellinen ennen lasten saamista, tosin siitä käytiin monia kiivaita keskusteluja jo silloin. Nyt tämä asia pitäisi kuitenkin saada ratkaistuksi ja lapsille yhteneväiset käytännöt, jotteivät he veisi tätä ongelmaa enää eteenpäin omille lapsilleen. Kysymys kuuluu siis, että kummalle puolelle näkkileipää voi kuuluu laittaa?

Se joka auttaa leivän tekemisessä niin päättää myös mille puolelle näin on meillä ratkaistu ongelma. Isompi tekee jo itse leivät samoin kun mies :) nuorempi ainakin vielä samoin kun minä.

Kysäiskääpä miehiltänne sama kysymys tänään... katsotaan montako perheriitaa saadaan aikaiseksi :kieh: . Meillä minä laitan sileälle ja mies sille reikäpuolelle... onko siis sukupuolesta riippuvaista??? Ja nimenomaan kysymys kuuluu: kummalle puolelle näkkileipää voi KUULUU laittaa (ei kummalle puolelle laitat)?!??!

Tiedän kysymättä, että meillä mies vastaa samalla tavoin kuin minä edellä.
Alkuperäinen kirjoittaja Piparjuuri:
Reikäiseelle puolelle tietysti.
Eli ainakin yksi kasvatuksellinen ongelma vähemmän. :)

Tosin meillä leivän syönti on niin vähäistä, että "ongelmaa" ei syntyisi vaikka olisimme erilinjoilla tästä asiasta.

Mieheni laittaa normaalisti aina sille sileälle puolelle, mutta todistaakseen, että toisinkin voi tehdä voitelee toisinaan myös "väärältä puolelta".
Yhtä fiksuja keskusteluja saa aiheesta: Kumpi tulee alle juusto vai kinkku? Ja onko sillä ylipäätään merkitystä...

Minusta sileälle ja miehestä reikäiselle, mutta mies on muutenkin juntti! ;) Esim. vessapaperin laittaa aina niin että se paperi roikkuu seinän vieressä eikä päällä niinkuin kuuluisi ja sängynkin petaa väärin. Minä taitan peiton molemmat reunat peiton alle ja mies kääntää toisen sivun peiton päälle. Nykyään petaan oman puoleni oikein ja miehen puolen "väärin". :p

Mä laitoin lapsena reikäiselle puolelle. (En tiiä oisko syynä se että isä hoiti mua kotona...jos olin oppinut sen miehisen näkökulman heh)

Nykyään siis ehdottomasti sileälle puolelle.

Ärsyttävin tapa ehkä kaikista on se että mies laittaa käytetyn voiveitsen jääkaappiin paketin päälle ja kansi on aina voissa. Kotoa opittu tapa. Meillä tuo oli ehdottomasti kielletty koska ei ole hygieenistä että se likainen ja eltaantuneessa margariinissa oleva voiveitsi seilaa jääkaapissa viikkotolkulla.

[quote="Vieras harmaana"Esim. vessapaperin laittaa aina niin että se paperi roikkuu seinän vieressä eikä päällä niinkuin kuuluisi ..... :p [/quote]

Joo ja toi on toinen!!! :headwall: Meillä näitä ongelmia riittää...

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras harmaana:
Minusta sileälle ja miehestä reikäiselle, mutta mies on muutenkin juntti! ;) Esim. vessapaperin laittaa aina niin että se paperi roikkuu seinän vieressä eikä päällä niinkuin kuuluisi ja sängynkin petaa väärin. Minä taitan peiton molemmat reunat peiton alle ja mies kääntää toisen sivun peiton päälle. Nykyään petaan oman puoleni oikein ja miehen puolen "väärin". :p

TOi on niin ärsyttävää, etenkin jos paperitelineessä on sellainen kansi, sitten paperi haraa vasten kantta kokoajan.

Tai että hammasharja laitetaan hammasmukiin harjapää alaspäin, ällöä, lilluu sitten niissa harjaksista tippuvista vesissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras harmaana:
Ärsyttävin tapa ehkä kaikista on se että mies laittaa käytetyn voiveitsen jääkaappiin paketin päälle ja kansi on aina voissa. Kotoa opittu tapa. Meillä tuo oli ehdottomasti kielletty koska ei ole hygieenistä että se likainen ja eltaantuneessa margariinissa oleva voivietsi seilaa jääkaapissa viikkotolkulla.

Mun faija aina leikkaa paketin kanteen viillot jotta se veitsi pysyy siellä paketissa. Tapa joka EI periydy meille koskaan.

Yhteistyössä