Lapset tuhoavat suhteen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mane
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mane

Vieras
Vaikka kuinka hyvä suhde olisi, se ei kestä lapsia, näin näkyy olevan.
Jos lapset eivät muutu piruiksi ennen kouluikää, heti kohta sen jälkeen. Lapsia pitäisi syntyä vain yksinhuoltajille, jotka voisi hedelmöittää tehospermalla. Miehen kyseessä ollen pitäisi olla hyviä munasoluja.
Kuinka monta hyvää liittoa olisikaan pelastunut ilman näitä jälkeläisiä. Heistä on koko elämän surua ja murhetta.
Kun naisesta tulee äiti, hänestä ei enää ole miehensä vaimoksi ja monesta miehestä tulee lasten mukana impotentti nyhverö.

Älkää surko, aina on hulluja yrittäjiä, ei väki lopu, mutta uhkaavasti se lisääntyy. Maapallo ei tätä menoa kauan kestä.

Senkus vaahtoat :) Mutta niin se vain on, että lapsien hankkiminen on luonnollinen asia kahden ihmisen yhteiselon tiellä. Sille ei voi mitään, että toisilla ei järki ja ymmärrys riitä sanomaan, etteivät ne lapset ole aina vauvoja ja kaikki kestää vain hetken. Kriisin hallintaa ja kaukonäköisyyttä hyvä herra, ne auttaa tässä elämässä.

Joskus on myös niin, että parisuhde on jo lopahtamassa ja sille yritetään saada jatkoaikaa hankkimalla lapsia. Mutta se on väärä perusta, siinä kärsii kaikki. Eli kantsii ottaa ero ennen kuin on lasta tehnyt. Ja ei kaikki lapset ole piruja ennen eikä jälkeenkään kouluun menon. Se on kuule kasvatuksesta kiinni, minkälainen lapsesta tulee. Jos ei opeteta erottamaan oikeaa ja väärää, niin ei sitä sitten tiedä mitä saa tehdä ja mitä ei. Ja jos seksi lopahtaa siihen kun lapsi syntyy, niin sitten ei nainen ole seksistä koskaan välittänytkään, vaan on käyttänyt miestä vain siitokseen ja hyväksi.

Hyvä Titta! Loistava vastaus. Kaikki synnytyksen jälkeisestä masennuksesta tai koliikkivauvan aiheuttamasta väsymyksestä kärsivät naiset voidaan syyllistää frigidiksi, jos seksi lopahtaa synnytykseen. Miehen hyväksikäyttäjiä kaikki.

Tämän moni sitoutumiskammoinen mies allekirjoittaa mielellään. Hyvä, että on yksi nainenkin joukossa.

Ps. Tuosta lapsen avulla parisuhteen paikkailusta olen samaamieltä. Voiko hullumpaa ajatusta kenenkään päähän pälkähtääkään. Tosin yrittäjiä on edelleen liikkeellä.

Tämä on monta kertaa ihan totta. Sain suloisen salarakkaan miehestä, jonka vaimo haluaa olla vain ja ainoastaan Äiti, ei enää vaimo eikä nainen. Olisi mennyt hyvä mies hukkaan, mutta minä voin nyt nauttia hänestä, kun vaimo vain lellii lapsilaumaansa.

Kyllä kuule se mies panee vaimoaan ihan yhtä paljon kuin sinua tai enemmänkin, asuvathan he yhdessä! Älä usko kaikkea, mitä mies puhuu....Kokoa ittes ja hanki kunnon elämä!

-mies, jolla on kokemusta-

Ei pane ei, koska vaimo ei anna. Ehkä kerran kuussa sentään, mutta eihän se monelle riitä. Meillä on kiusallisen luottamuksellinen ja rakastava suhde, tiedämme jo täysin toistemme kotiasiat ja luotamme toisiimme totaalisesti. Usko tai älä, luotettaviakin miehiä on olemassa, ikävää, jollet itse ole sellaista tavannut!

""Bim"" heitti päivän parhaan heti aamun alkajaiseksi: ""Rakastava, luotettava ja naimisissa oleva vieraissavirkistyjä.""

Eikös tämä tosin olisi sopinut paremmin siihen ""Mahtew:in"" aloittamaan vitsiketjuun?

Tainut olla huono päivä Manella?
Lapset eivät pelasta huonoa parisuhdetta, mutta ovat kyllä koko homman idea miksi täällä sitkitellään. Kaikilla ei ole mahdollisuutta saada lapsia, mutta heillä on varmasti oma funktionsa joka heijastuu sitten muiden lapsiin.

Sormus, ammatti, virka, omakotitalo, raskaus, vauva, kiire, raha, ja loputtomasti vaivoja... Kaikki naisellisia tapoja pitää mies velvollisuuden tunnossaan aviomiehenä.

Eikö olekin tottavie herkullista! Mutta niin se on, eivät kaikki ""vieraissahyppijät"" ole pahoja ihmisiä. Emme mekään tee tätä jännityksen ja seikkailun vuoksi, vaan koska meillä on hauskaa yhdessä. Omien puolisoitten kanssa hauskaa ei ole. Emme kuitenkaan tahdo heitä jättääkään, tulisi turhaa murhetta ja monenlaisia taloudellisia ongelmia. On helppoa arvostella ja moittia toisen tekoja, jollei itse ole ollut tilanteesa. Minäkin pidin syrjähyppyjä aiemmin törkeinä temppuina, mutta tunne vei mukanaan!

Jutu karkasi aika kauas alkuperäisestä, mutta sanon vielä aasinsillaksi, että välillä on saatava etäisyyttä lapsiin, aikuisen on leikittävä aikuisten leikkejä eikä vain istuttava hiekkalaatikolla ja tehtävä koululaiselle aamiaista.

Keskustellaanko me täällä lapsista vai pettämisestä vai mistä?
Lapsi ei ole kaupasta ostettava lelu joka oppii temppuja ja kytkin pannaan off-asentoon kun enää ei huvita. Muksut tuo parisuhteeseen täysin odottamattomia käänteitä jotka saattavat johtaa eroon. Siltikin, lapset ovat elämänsuola.

En oikein pysty käsittään, että miten voi olla luottamuksellinen suhde ja miten mies voi olla luotettava, jos kerran vaivatta pystyy vaimolleen valehtelemaan uskollisuutta??? Miksei valehtelisi myös kakkosnaiselleen?? Mistä sitä tietää mitä sen miehen päässä liikkuu... Hyväksikäyttäjä.

""Jutu karkasi aika kauas alkuperäisestä, mutta sanon vielä aasinsillaksi, että välillä on saatava etäisyyttä lapsiin, aikuisen on leikittävä aikuisten leikkejä eikä vain istuttava hiekkalaatikolla ja tehtävä koululaiselle aamiaista.""

Minusta hiekkakakun leipominen oli aikoinaan ihan mukavaa puuhaa. Ei tullut mieleenkään toisten ukkomiesten kanssa leikkiminen. Bim taitaa vielä olla lapseton, kun noin lapsellisia juttuja skriivaa Elleissä aamutuimaan.

Kirjoitin Hesarin sarjakuvasivulta ylös päivän Viivi&Wagnerin.

Wagnerin psykiatripalsta saa valtavasti kirjeitä.

Mikä minun on, kun en enää pärjää muijalle tappelussa?
Nimim. Närästääkin.

Hulluja riittää. Tukkivat sähköpostini.
Koko suku juo.
Nimim. En kestä selvinpäin.

Nukkumaan siitä!
Et voi pelastaa koko ihmiskuntaa.

Lukekaa tuota sarjakuvaa. Minusta siinä taiteilija antaa hyviä parisuhdeohjeita.

Pilapiirtäjä on varmasti joskus piipahtanut Elleissä ja saanut aiheen tuohon piirrokseen.

Kävin äsken kurkkaamassa IS:n keskustelupalstan keskustelua rakkaudesta. Ehkä itämainen rakkaus on minun heiniä. Rakastan Biminkin juttuja. Lapsi hän vielä on ja moni hiekkakakku on vielä leipomatta.

>>>>En oikein pysty käsittään, että miten voi olla luottamuksellinen suhde ja miten mies voi olla luotettava, jos kerran vaivatta pystyy vaimolleen valehtelemaan uskollisuutta??? Miksei valehtelisi myös kakkosnaiselleen??

>>>Aivan. Kakkosnaiset eivät tätä tajua. He kuvittelevat olevansa niin erikoisia, että pystyvät pitämään miehen omilla ""avuillaan"" koukussa. Niinhän se vaimokin pystyi aikoinaan - ei sitä muuten olisi naimisiin menty....mutta sitten pitää kokeilla muita, koska vaihtelu virkistää! Tärkeintä on, että ei jää kiinni! Tärkeätä on myös vannoa rakkautta kakkosnaiselle, että tuo ei vain missään tapauksessa mene paljastamaan kaikkea vaimolle.

En minä ole ketään syyllistänyt. Tarkoitin lähinnä sitä, että jos vielä viidenkin vuoden päästä synnytyksestä seksi on lopahtanut, niin ei kai enää vauvaa siitä voi syyttä.
Voin kertoa sinulle, pari esimerkkitapausta ettei lasta kannata tehdä huvin vuoksi. 1) Erään sukulaiseni avovaimo, sanoi että hän tietää että mies jättää hänet heti kun ovat saaneet asunnon maksettua, no nainen päätti että hankitaan lapsi, jätti pillerit pois ja tuli raskaaksi. Vajaan kahden vuoden kuluttua he erosivat kuitenkin, ja tämä lapsi on kärsinyt siitä heittelystä, milloin hän on isällä milloin äidillä.
Toinen tapaus on se että, erään entisen työkaverin isä kuoli, no ne sisarukset joilla oli lapsia, laittoivat perintönsä lapsille suoraan ja näin pääsivät pienemmällä perintöverolla. Tämä ex-tk päätteli, että sitten kun hänen äiti kuolee hänellä pitää olla lapsi siihen mennessä, jotta hänkin pystyy kiertämään perintöveroa paremmin. Ja ei ku naimisiin ja lapsi tilaukseen. Tästä on aikaa vajaa kolme vuotta ja tämä pari on ollut varmaan jo 5 kertaa avioliittoneuvojalla ja yhdessä vaiheessa on jätetty jo eropaperitkin ja lapsi on enemmän muualla hoidossa kuin vanhemmillaan. Eli tarkoitan sitä, että ei lasta kannata hankkia jos ei sitä molemmat halua. Ei lapsi ole lelu, jonka voi viedä kirpparille myyntiin jos ei enää sitä haluakaan. Vielä kerran en ole syyttänyt ketään mistään, enkä syytä.

Voi hyvä sylvi sentään, et kai sinä nyt ole niin pöhkö, että uskot tuota kaikkea! Tottakai mies sanoo, että vaimo ei anna ja on kiinnostunut vain lapsista ja on kylmä jne.

Mitä olisit mieltä miehestä, joka sanoisi sinulle saavansa kotona tarpeeksi loistavaa seksiä, mutta kun nyt osuit kohdalle, niin... Antaisitko sinä tuollaisten puheitten jälkeen?

Onko minulla perustavaa laatua oleva väärinkäsitys, kun olen siinä uskossa, että on olemassa myös miehiä, jotka haluavat lapsia. He itse ovat nimenomaan aloitteentekijöitä ja jopa edellyttävät parisuhteelta jälkeläisiä. Myös miehet rakastavat lapsiaan, haluavat olla heidän kanssaan ja ovat heistä ylpeitä. Haluavat olla isiä ja mukana lastensa elämässä ja myöhemmin haaveena on jopa päästä isoisäksi asti. Onko sulla ap jäänyt joku kohta vajaaksi elämässäsi, kun näet omat lapset vain haittatekijöinä?

Kaikki riippuu siitä kuinka kypsiä ja idearikkaita vanhemmat ovat ja toisensa huomioon ottavia . Lapset todellakin muuttavat elämän ja parisuhteen ja kaikki eivät kykene elämään siinä muutoksessa , se vain on tosi.

Minunkin mieheni Luuli että en enää halua seksiä kun oli pieniä lapsia mutta ei se niin ollut. Seksille ja parisuhteelle vain pitää järjestää aikaa ja miehen huolehtia omalta osaltaan siitä että vaimo ei ole aina lopen uupunut ja kädet täynnä töitä.

Kaikki miehet vain eivät tuota vaimon jelppimistä hallitse ja sitten haukkuvat pystyyn että tuollainen kylmä ja vain äiti siitä vaimosta on tullut.

Lapset ovat äideille ja myös monelle isälle ykkösiä ja niin täytyykin olla hehän ovat jatkuvasti niistä pilteistä vastuussa joka minuutti ja sekuntti. Jos ja kun halutaan keskittyä taas siihen partneriin täytyy ainakin äidin olla sata varma että sinä aikana on lapsilla asiat hyvin . Muutoin ei yksinkertaiseti pysty heittäytymään seksin pauloihin ja parisuhteeseen.

Näin oli minulla , otin äitiyden vakavasti ja halusin hoitaa lapseni hyvin. Itsellä oli myös hassu ajatus päässä eli, jotenkin en kyennyt heittäytymään seksin vietäväksi sillä mielessä olivat aina lapset ja lapset ja seksi eivät oikein sovi yhtäaikaisesti ajatuksiin.

Me selvisimme tästä ajasta ja kyllä tuo mies ilmeiseti sen verran seksiäkin sai että ei minua sen vuoksi jättänyt. Nykyään on jo omaa rauhaa rakastella.

Kylläpä ootte huolissanne puheistani.

Kyllä minä niin tyhmä olen, että luotan tuohon mieheen täysin, hän on tosi rehti suomalainen mies. Kertoo aika avoimesti, milloin on taas pitkän vinkumisen jälkeen saanut vaimoltaan jne, eikä se minua haittaa. Vaimonsa kuulostaa muuten ihan mukavalta naiselta, paitsi ettei oikein miehestään välitä. Olen joskus kuullut vieressä, miten rouva on huutanut puhelimessa miehelleen kurkku suorana. Ei kiva.

Meidän suhteessamme ei seksi ole edes se kaikkein tärkein asia, tärkeää on myös ystävyys ja iloinen yhdessäolo. Teemme ehdottomasti paljon muutakin kuin naimme! Suhde jatkuu aikansa ja loppuu joskus, eihän mikään ole ikuista.

Lapsia minulla ei tosiaakaan ole, mutta ikää on jo yli 40 eli ihan hölmö pikkulikka en ole. Mieheni ei onneksi ole minua vonkunut lisääntymään. Jos tähän liittoon olis vielä jälkikasvua hankkinut, olisin varmaan lataamossa jo.

>>""Olen joskus kuullut vieressä, miten rouva on huutanut puhelimessa miehelleen kurkku suorana. Ei kiva.""

Voisin hyvin kuvitella, että naista suututtaa, kun työpäivänsä jälkeen LUOTETTAVA mies ei tullutkaan kotiin, vaan nainen joutuu pyörittämään arkea yksin iltaan asti.

Ei ihme, että ne seksihalutkin ovat hukassa.

Eikä mies voi olla kovinkaan fiksu, jos ei tajua, että heillä on kotonaan paha ""kierre"", joka ei poissaololla korjaannu, päinvastoin. Kun mies sen tajuaa, alkaa seksielämäkin kotona helpottamaan, jos siinä on jotain vikaa ollutkaan...

Kyllä seksihalut menevät mieheltäkin kun lapsia tulee. Ei se isotissinen, vaikeasti taapertava nainen kovin herkku näky ole sen mahansa kanssa, mutta kun se on niin tosissaan sen äitiyden kanssa, ei kehtaa sanoa, että lähinnä naurettava olet. Seksi on kyllä pieninä palasina maailmalla ja tulee olemaan.

Harva mies alun alkaen edes haluaa nykyisin lasta, mutta kun nainen ei muuta haluakaan. Sormus, häät, hörhelöt, omakotitalo, velka ja jälkeläisiä, vaikka tulisivat miten anopin näköisiä, tyhmiä ja rumia, eiku lisää niitä paholaisia taloon. Minä karkaan pikapuoliin, panen lompsan naulakon päälle, eikä minua heti miten nähdä tässä maassa.Rahat otan kyllä mukaan. Elättäköön se joka on niitä himoinnutkin. Ja terveisiä vaan kaikille pillereitten unohtaneille, niille, joilta unohtui vain yksi.

Hei ""yks""

Kyllä se rouvan huuto koski ihan muita juttuja, kuin miehen viipymistä. Itse hän on kotiäidin roolin valinnut (eli haluaa pyörittää yksin arkea ja hankkia lisää ja lisää lapsia), ynnä miehen, joka työkseen matkustaa paljon. Seksielämä on ollut hukassa alusta asti, mies vaan toivoi saavansa rouvan pikkuhiljaa mukaan. Mutta ei.

Eletään me kaikki nyt vaan elämäämme ja annetaan maapallon pyöriä. Kukaan ei muutu ainakaan tämän palstan moralistien ""kehujen"" myötä, se on varmaa.

Kyllä niinkin voi käydä, mitä ap. kertoo... mutta ei se meitä kaikkia miehiä/naisia koske.

Sylvi on oikeilla jäljillä siitä, mitä osa meistä miehistä ajatellaan.

Meillä näitä pieniä on tipahdellut maailmaan jo kolme... ja voisi tulla lisääkin, mikäli rahkeet riittäisi.
Ei ole seksi loppunut suhteessa ja jopa raskausajat ollaan eletty erotiikan alalla huippuaikaa.

Toki useampi lapsi tarkoittaa sitä, että isän on oltava lastensa kanssa, että vaimo jaksaa sitten olla miehensä kanssa.
Tämä ei tuota minulle ongelmaa, sillä satun pitämään itsekkin lapsista.
Siinä kun iltaisin töiden jälkeen antaa vaimonkin hieman hengähtää jakamalla taakkaa kotitöiden ja lasten parissa, niin kummasti sitä seksiä on riittänyt, vaikka vaimo olisikkin joskus ollut hieman väsynyt.

Meillä on kylläkin niin hyvä emäntä talossa, että on tiedostanut pitää miehestäkin huolta lasten tulonkin jälkeen ja pakko kehua itseänikin, sillä kyllä minäkin muistan hoitaa vaimoanikin, en vain lapsiani.

Bim:

Surullista ettet tule koskaan kokemaan oikeaa rakkautta...

Mutta elä siinä fantasiamaailmassasi vielä hetki. Kun tajuat kuinka yksin olet, pistät itsesi jojoon ja sitten me muut vaan jatketaan elämää tällä maapallolla... Ja hyvä niin. :)

Yhteistyössä