Lapset yksin uimaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Minkäikäiset lapset olette päästäneet yksin uimaan. Meillä ollaan saatu "tappelut" aikaiseksi kun 2. luokalta päässyt tyttö haluiasi lähteä ilman aikuista rannalle, kun kaikki kaveritkin pääsee... En ole päästänyt, saapanähdä tästäkö me koko kesä taistellaan...

meidän 12 v ei vielä mene yksin koska uimataito ei vielä ole niin hyvä että uskaltaisin päästää. On hiukan arka ja uimaan opettelu kesti aika kauan ennen kuin suostui edes veteen.

Omat lapset vielä alle kouluiän, mutta omasta lapsuudestani muistan olleeni aika vanha ennenkuin äitini päästi yksin uimaan. Sanoisin, että olin 13-15 vuotias. Tähän varmaan silti vaikuttaa se, että uimaranta oli joenrannalla ja sen myötä myös kovia virtauksia lähellä.

Meillä 10-v. on käynyt kavereitten kanssa uimassa, ja välillä olen päästänyt myös tuon vajaa 8-v. mukaan, tosin molemmilla on vauva-uinti tausta ja ovat käyneet uimakouluja ja -kerhoa...

9 ja 11v veljekset saivat alkaa käymään rannalla keskenään/kavereiden kanssa, koska ovat hyviä uimaan ja järki päässä ikäisikseen. Uimahallissa on 10v ikäraja kun ovat itekseen alkaneet käymään.

Meidän 11-v pääsi tänä kesänä rannalle luotettavan ja erittäin uimataitoisen kaverin kanssa ekaa kertaa. 13-v on saanut kans käydä pari kesää itsenäisesti rannalla. 11-v on uimamaisteri ja 13-v primusmaisteri. Eli uimataito on erittäin hyvä.

Jännityksellä kyllä aina odota rannaltatulijaa. Ja mietin kauan, uskallanko päästää.

mä aloin käymään kaksisteen pikkusiskon kanssa ulkouimalassa kun olin 8 tai 9 ja sisko 4 vuotta nuorempi... Itse en kyllä päästäis tuon ikäsiä,en edes isompaa itsekseen. Poika oli ekaa kertaa kavereisen kans uimahallissa ilman aikuista 12 tai 13 vuotiaana (on hyvä uimari).

pienempi menee neloselle ja isompi kutoselle. jo viimekesänä olivat omassa rannassa uimassa keskenään. tosin tarkistan aika ajoin, että kaikki ok. Ranta näkyy pihasta melkohyvin. ollaan opetettu miltä hukkuminen näyttää ja mitä pitää tehdä. vaikka vastuu ei tietenkään ole lasten. mutta on hyvä tietää mitä pitää tehdä ettei itse vaaranna omaa henkeään. itse olen jo nuorempana uinut kaverin kanssa ilman aikuisia

tytöt 10, 12 ja 13 voivat käydä keskenää joka porukalla tai pareissa. Ja uimataitoisen kaverin kanssa.
Rannalla on aina aikuisia myöskin jos jokin hätä tulee ja ranta ihan lähellä kotia.

Ilman aikuista on poika käynyt toissakesästä, eli siitä kun pääsi kakkosluokalta. Kavereiden kanssa ovat keskenään käyneet. Nyt ekalle menevä pikkusisko hinkuis mukaan, en voi päästää, ei ole vielä järkeä tarpeeksi.

Kuumimmat

Yhteistyössä