Lapset yllätti taas :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
Tein ihan perinteistä, (tai tiiä nyt siitä perinteisestä, mutta kuitenkin) ns. läskisoosia. Siis siankylkiviipaleista kastiketta, ja sen kanssa perunaa.

Etukäteen ajattelin, että tuo ei varmaan oo mikään herkkuruoka lapsille, mutta liekö syynä sit runsas ulkoilu, tai mikä hyvänsä, niin perunat ja soosit teki kauppansa.

Muuten... kun te keitätte perunoita, niin keitättekönkuorineen vai kuorittuna?
Mie tykkään kuoria ennen keittämistä. Saa kaikki ruokansa yhtä-aikaa, eikä tarvii odotella että ehdin kuoria.

Mulle ei olis varmaan maistunut :ashamed: Nimikin jo inhottaa.
Meillä on noi lapset niin nirsoja, esikoinen varsinkin, että niille ei kelpaa mikään muu kuin perus jauhelihakastike ja vastaavat.
Perunat mä kuorin ennen keittämistä, vihaan kuoria kuumia perunoita!

Mä itse kuorin ennen keittämistä mut joskus nakkaan kuoripäällä. Mut toi on ihan totta et kaikki sais yhdessä olla ruokapöydässä eikä kaikkien eri aikaa. Se on vähän häslinkiä isommassa porukassa kun kaikki kuorii niitä pottuja.

Alkuperäinen kirjoittaja Hudjuke:
Siitä on kauan kun oon syöny läskisoosia =) varmaan joskus pikku tyttönä.....
Meillä mies kuorii ja pilkkoo aina perunat ja porkkanat ennen keittämistä

Mäki aina pilkon ja kuorin että kypsyis nopeemmin. Kärsimätön :D

Tottakai kuorineen. Vitamiinit säilyy eikä tuo kuoriminen nyt niin paha rasti ole, että koko päivä siinä menisi. Pitäähän sekin kai oppia. Yhden perunanhan kuorii suit'sait eikä ne lapset kai montaa niitä syö?

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivi:
Tottakai kuorineen. Vitamiinit säilyy eikä tuo kuoriminen nyt niin paha rasti ole, että koko päivä siinä menisi. Pitäähän sekin kai oppia. Yhden perunanhan kuorii suit'sait eikä ne lapset kai montaa niitä syö?

Kyllä nää syövät... 1½v söi 2, 3v söi 3 ja 5v söi 4.

Huhuh, siis pienet lapset syö 4 perunaa kastikkeen kanssa, aikamoinen satsi ruokaa. Tuollaisia määriä on syönyt mun 60-vuotias isä sen jälkeen kun tulee töistä eikä ole syönyt päivän aikana mitään. No, riippuu tietty perunan koostakin, mutta jos puhutaan keskikokoisesta.

Huhuh, siis pienet lapset syö 4 perunaa kastikkeen kanssa, aikamoinen satsi ruokaa. Tuollaisia määriä on syönyt mun 60-vuotias isä sen jälkeen kun tulee töistä eikä ole syönyt päivän aikana mitään. No, riippuu tietty perunan koostakin, mutta jos puhutaan keskikokoisesta.

Tää on niin tätä nykypäivää et edes kasvavat lapset ei sais syödä. Sitten märistään kun lapsista tulee ongelmasyöjiä.

voi, lumileikkien jälkeen ruoka maittaa aina. Ja mikä olisi kotoisempaa arkiruokaa kun potut ja soosi.

Meidänkin 1 v 3 kk söi lounaaksi kaksi perunaa jauhelihakasteen kanssa, ja porkkanaraasteen päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja Mahoton mirri:

Tää on niin tätä nykypäivää et edes kasvavat lapset ei sais syödä. Sitten märistään kun lapsista tulee ongelmasyöjiä.

Ja kenellä on taas palstalla meloni perseessä, mirrilläkö? En kieltänyt syömästä. Ihmettelin vaan, mihin pikkuihmisen lokeroon menee noin valtava määrä ruokaa. Tiedän, että nää teini-ikäiset voi vetää muonaa vaikka millä mitalla, mutta 3 tai 5-vuotiaat. No niin, tällä puheella Aurinkokunnan katras saa vetää vaikka 10 perunaa per lärvi joka aterialla, ei iske anoreksia.

Yhteistyössä