Lapseton sinkkuystäväni totesi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cassyput
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Cassyput

Aktiivinen jäsen
28.04.2007
11 131
0
36
...että minä en selvästikään ollut valmis hankkimaan perhettä, sillä muuten minulla olisi koko ajan kivaa ja ihanaa. :o :laugh: :snotty:

Avauduin siis hänelle kun on niin rankkaa olla raskaana oleva pienen lapsen äiti, joka käy vielä töissä 4pv viikossa. Mä järkytyin tuosta hienosta toteamuksesta niin, etten saanut edes vastattua mitään. :snotty: Kyseessä 33-vuotias lapseton sinkkunainen, joten hänellä on hieman eri näkökulma asioihin...

Niin että sanokaas nyt mulle montako pienten lasten vanhempaa tunnette, jolla on koko ajan kivaa ja ihanaa?

Avauduin siis hänelle kun on niin rankkaa olla raskaana oleva pienen lapsen äiti, joka käy vielä töissä 4pv viikossa.

No kuulostaapa ihan todella rankalta, vattuako olet hankkiutunut raskaaksi jos on niin rankkaa?!?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Entä jos tuo sinkku toivoisi itselleen puolisoa ja lapsia, silloin ei ehkä jaksa suhtautua kovin empaattisesti niihin liittyviin valituksiin...

Mutta kun se on lapseton sinkku ihan omasta tahdostaan. Näin ainakin väittää, ehkä asia ei ole niin yksinkertainen.

Madickenilla hyvä pointti, minäpä kysyn häneltä onko hänellä aina kivaa ja ihanaa. :xmas:

Tuo olisi pitänyt sanoa meidänkin rouvalle kun odotti kaksosia ja varsinkin kun ekat kuukaudet oli menossa! Ei ollut aina kivaa kenelläkään varsinkin kun oli 3v mustis siinä jaloissa pyörimässä. Olisi vaan saattanut tulla nenä kipiäksi jos olisi moisen ääneen sanonut.

Mä kyllä kans kieltämättä järkytyin aika lailla. Mutta nyt jo naurattaa. Eihän tämä aina ole pelkkää ihanuutta ja rakkautta, mutta en mistään hinnasta vaihtais tätä siihen mun entiseen lapsettoman sinkun elämään.....

En tunne yhtäkään ihmistä, jolla olisi koko ajan kivaa, on ne sitten sinkkuja, miehiä, naisia, raskaana, lapsettomia, lapsellisia....
Eipä sitä tästä lapsiperheasiasta oikeasti taida tajuta mitään, ennen kuin sen kokee :( Saati, jos on vielä enemmän lapsia ja töitä jne... Vaan eipä tajua tietysti niitäkään hetkiä millasta on kun on kivaa lapsen kanssa tai perheenä =) Aina sitä kai kadehtii jotain mitä toisella on?

Alkuperäinen kirjoittaja Ooo harmaana:
Aina sitä kai kadehtii jotain mitä toisella on?

Tjaa... En minä ainakaan kadehdi lapsettomia sinkkuystäviäni vähääkään. Joku perheellinen kaveri aina välillä puhuu että voi vitsi ne sinkkuajat oli ihania... :o No ei helvetissä olleet.

No kyllä mä vaan joitain hetkiä kadehdin. Vaikka kun lähtevät lomailemaan, voivat lähteä ex tempore leffaan ja syömään, saavat kaikan kaikkiaan mennä ja tulla niinkuin tykkäävät. En vaihtaisi elämää, mutta kyllä joskus hetkiä mielelläni :)

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Niin että sanokaas nyt mulle montako pienten lasten vanhempaa tunnette, jolla on koko ajan kivaa ja ihanaa?

En yhtään.
Kadullakin jos näkee äitejä lapsineen, niillä on aina naama kuin sitruunan syöneellä.
Paska homma, mutta jonkun sekin on tehtävä. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:

En yhtään.
Kadullakin jos näkee äitejä lapsineen, niillä on aina naama kuin sitruunan syöneellä.
Paska homma, mutta jonkun sekin on tehtävä. :xmas:

Oi! Mä en ole sitten tullut vastaan, koska mun naamani on iloinen ja hymyileväinen. :snotty:

Tohon toiseen pointtiin... Totta, niin totta. :laugh:

Kuopusta odottaessani mä oksensin ekat 5kk 24/7. Oli todella kamalaa asua vessassa, kun tosiaan tuntui että esikoinenkin jäi ihan heitteille mun surkean vointini vuoksi. Tottakai mies hänestä siis huolehti, mutta mulla meni tosiaan 5 kuukautta niin etten esikoiselle juuri huomiota kyennyt antamaan.

Kun sitten ikäiseni vajaa kolmekymppinen lapseton sinkku kyseli kuulumisiani ja sanoin olon olevan todella huono ja tilanteen aika rankaksi, niin hän lähes haukkui minut pystyyn. Kuinka voin olla niin paska ihminen, etten osaa tilanteestani nauttia. Hänellä kun ei edes ole vielä yhtäkään lasta niin miten julkean hänelle sanoa, että raskaana olo on rankkaa... Eli siis häneen verrattuna elämäni oli unelmien täyttymys ja olin vain itsekäs mitään arvostamaton idiootti, kun en sit täysillä nauttinut.

Juu, kiitollinen olin ja olen kuopuksesta joka hetki, mut en voi kyllä vieläkään sanoa että raskaudesta nautin.

Mä jo murehdin aikaa kun tuo viimeinen murkku muuttaa kotoa, mitä mä teen yksin. Varmaan aina lapsenlapset yökylässä tai sitten iskee hirveä kiire kun pian eläkkeelle pääsen:)

Yhteistyössä