LAPSETTOMAT HÄÄT koska...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja amelie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

amelie

Vieras
Minäpä kerron syitä miksi pidämme lapsettomat häät, kun sitä niin täällä eilen ihmeteltiin taas.

- Meillä on hääbudjetti rajallinen, 5000e josta maksamme kaiken. Ruoka on melko kallista kun yritetään satsata viihtyvyyteen juurikin ruuan kautta. Jo kuusivuotias pitää laskea yhdeksi syöjäksi, ja siitä äkkiä tulee iso summa.

- Vihkiminen alkaa kello 16:00, juhlapaikalla omilla paikoillaan syömässä hääväki on vasta kuuden jälkeen. Mihin aikaan teidän lapsenne menevätkään nukkumaan, näkisittekö kakun leikkausta tai häätanssia?

- Halusimme talvihäät ja hämärän ja pimeän ajan, siksi niin myöhäinen vihkiminen.

- Bändi aloittaa kello 19:00 ja toivomme juhlan jatkuvan myöhään yöhön.

Mikään ryyppyjuhla häämme eivät ole, emme ole nihilistejä emmekä narsisteja enkä minä myöskään ole bridzella vai mikä lie. Teimme oman valintamme, ja minua puolestaan ihmetyttää se ettei kunnioiteta hääparin toivetta enää missään, vaan ainoa asia jota hääparin täytyisi ajatella on vieraiden viihtyvyys, lastenhoitajat, lastenmenut, lasten ohjelma häiden ajaksi jne.

jokainen pari järkkää juuri semmoset häät kuin tahtovat. jos vieraat eivät saa lastenhoitajaa ja siksi joutuvat jäämään häistä pois, kun toinen puoliso ei tahdo tulla yksinään, ei hääpari saa sitten vetää hernettä nenään vaan on sitten ymmärrettävä puolin ja toisin.

Mitkä ihmeen lastenhoitajat? Vanhemmathan ne lapsia siellä juhlissa hoitaa. Ennemminkin aiheutatte päänvaivaa lapsiperheille kun niiden pitää etsiä lapsenvahdit että pääsevät teidän häihin.

Mutta toi myöhäinen häiden alkamiskelloinaika on kyllä hyvä ja tehokas tapa karsia lapset pois häistä ja lapsiperheetkin. Siis ne jotka eivät saa lapsenvahtia.

Kyllähän se niin on, että jokainen järjestäköön omanlaisensa hääjuhlan. Mutta älkää sitten loukkaantuko, jos joitain lapsiperheitä ei pääse tulemaan häihinne noiden hoito-ongelmien takia, jookosta :)

mä en ainakaan ihmettele yhtään. sisko menee talvella naimisiin ja häät ovat lapsettomat. ne ei edes muuten selitelleet syytä tähän vaan sanoivat suoraan että eivät halua lapsia sinne juoksemaan jaloissa ja kiukuttelemaan ja huutamaan ja itkemään. olen ihan samoilla linjoilla!

Alkuperäinen kirjoittaja tiltu:
jokainen pari järkkää juuri semmoset häät kuin tahtovat. jos vieraat eivät saa lastenhoitajaa ja siksi joutuvat jäämään häistä pois, kun toinen puoliso ei tahdo tulla yksinään, ei hääpari saa sitten vetää hernettä nenään vaan on sitten ymmärrettävä puolin ja toisin.

Samat mietteet täällä.

Hyvä päätös. Juhliin tulevat ne, joiden nimi kutsussa lukee. Jos ei lue lapsia, lapset ei tule. Jos vanhemmat ei voi/halua/periaattesta voi tulla ilman lapsia, niin sitten ei tule. Ei juhlien järjestäjien tarvitse jokaiselle perustella, miksi lapsia ei tule.

Ikimuistoista hääpäivää teille!

jokainen hääpari kutsuu häihin ne jotka haluaa. meidät vihkittiin vappuna, mut mieleenikään ei tullut jarjestää lapsettomia häitä sillä meillä itelläkin lapsia, mut jokainen tyylillään. Huono tekosyy vaan et sen takia kun lapset syövät ja niistä pitää maksaa.

Alkuperäinen kirjoittaja perämaan emäntä:
jokainen hääpari kutsuu häihin ne jotka haluaa. meidät vihkittiin vappuna, mut mieleenikään ei tullut jarjestää lapsettomia häitä sillä meillä itelläkin lapsia, mut jokainen tyylillään. Huono tekosyy vaan et sen takia kun lapset syövät ja niistä pitää maksaa.

Raha ei ole mikään tekosyy :O Emme ole rikkaita, valitettavasti.

Niinpä. Ihan kuin aikuisten ruoka olisi ilmaista. :D

Huono tekosyy vaan et sen takia kun lapset syövät ja niistä pitää maksaa.[/quote]

höh ei todellakaan ole. samasta syystä voi jättää listalta pois ns turhia sukulaisia keihin ei ole pitänyt yhteyttä tyyliin ikinä. jos joitain ei halua häihinsä niin miksi heistä pitäisi vielä maksaa, ja aika paljon vielä!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä en ainakaan ihmettele yhtään. sisko menee talvella naimisiin ja häät ovat lapsettomat. ne ei edes muuten selitelleet syytä tähän vaan sanoivat suoraan että eivät halua lapsia sinne juoksemaan jaloissa ja kiukuttelemaan ja huutamaan ja itkemään. olen ihan samoilla linjoilla!

Meillä oli paljon lapsia häissä. Yksikään heistä ei juossut jaloissa, kiukutellut, huutanut tai itkenyt. Kaikki oli oikein nätisti eikä heistä ollut minkäänlaista ongelmaa.

Emme tosiaan vedä hernettä nenään jos ja kun jotkut eivät saa hoitajaa. Sitten vedän jos alan kuulla haukkumista ja loukkaantumisia ilman että yhtään mietitään asiaa.

Toisaalta, lähisuvussa ei ole lapsia vielä serkuilla sun muilla, kavereilla on mutta heillä on ehkä silloin parempi mahdollisuus hoitajiin kun potentiaaliset hoitajat (isovanhemmat) eivät ole kutsuttujen listalla.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Raha ei ole mikään tekosyy :O Emme ole rikkaita, valitettavasti.

Jättäkää sit kokonaan kutsumatta ne lapsiperheet. Säästätte paljon enemmän.

Itselläni on lapsia, mutta ymmärrän teitä vallan hyvin. Jos olisin lapseton, ehkä voisin itsekin ajatella järjestäväni lapsettomat häät. Mielestäni jokainen hääpari saa järjestää juuri sellaiset häät kuin itse tykkää ja hääväen ei kannata siitä ottaa nokkiinsa. Monesti vanhemmat purnaa näistä lapsettomista häistä, mutta sitten kun ovat olleet niissä, ovat kehuneet häät maasta taivaisiin, kun kerrankin ovat saaneet lähteä juhlimaan ihan vain parina eikä ole tarvinnut huolehtia lapsista. Onnea teille paljon häihin :)

Kaverilla on ensi kesänä häät ja ne on puoliksi lapsettomat, elikkä lapset saa tulla häihin alkuillaksi, mutta muistaakseni klo 20 lasten on poistuttava paikalta, sillä silloin alkaa aikuisten juhlat ja kun sen kaveriporukan tuntee, niin ne on kosteat juhlat. Toisaalta lapsiakin on aika paljon jo kyseisessä kaveripiirissä, mutta uskon kaikkien tulevan ja suurin osa tulee varmaan alkujaankin ilman lapsia juhliin.
Meillä poika varmaan lähtee alkuun juhliin, kun on kuitenkin hänen kummisetänsä häät ja olen jo vanhempien kanssa sopinut että he hakevat pojan sitten sieltä, kun asuvat siinä suht lähellä hääpaikkaa.

Kaverin häät alkoivat klo 18, juhliin oli kyllä lapsetkin kutsuttu, kenellä niitä on mutta taktisesti alkamisajankohta myöhäinen että moni laittaa lapset hoitoon tai jää tulematta jos ei saa hoitajia lapsille. Oli kyllä ihanat hääjuhlat. Ensimmäiset lapsettomat hääjuhlat, missä itse olen tosin ollut.

Mutta kaikissa niissä muissa hääjuhlissa, missä on lapsia, niin ei ole ollut mitään kiukkua tai lasten aiheuttamia "järjestyshäiriöitä", aikuisten kylläkin kun alkaa promilletaso nousta.

En mä kyllä ymmärrä miksi jotkut ottaa itseensä siitä ettei lapsia saa tuoda. Häät on hääparin juhla ja he saavat tehdä päivästään juuri sellaisen kuin haluavat.

Ja kun budjetti on rajallinen, on pakko karsia vieraslistaa.

Me mennään parin viikon päästä yksiin häihin ihan vapaaehtoisesti ilman lapsia, eikä todellakaan ole kyse siitä, että häät alkaisivat iltamyöhään tai tulisivat olemaan ryyppyjuhlat. Onpahan vaan hyvä tekosyy lykätä lapset mummolle ja papalle YÖkylään ;) Saadaan piiiiitkästä aikaa olla kaksistaan, edellinen kerta muuten olikin viime kesänä kun oli toisten kavereiden lapsettomat häät.

Alkuperäinen kirjoittaja Hyvähyvä:
Hyvä päätös. Juhliin tulevat ne, joiden nimi kutsussa lukee. Jos ei lue lapsia, lapset ei tule. Jos vanhemmat ei voi/halua/periaattesta voi tulla ilman lapsia, niin sitten ei tule. Ei juhlien järjestäjien tarvitse jokaiselle perustella, miksi lapsia ei tule.

Ikimuistoista hääpäivää teille!

Niinhän se pitäis olla, että tulevat vaan ne, joiden nimi kutsussa lukee, mutta meidän häihin tungettiin silti lasten kanssa. Onneksi silti pahimpien riehujien perheet eivät muista syistä päässeet edes tulemaan.

Kivalta kuulostaa teidän hääsuunnitelmat!

Meillä on vihkiminen klo 17 ja ruokailujen aloitus ja muu ohjelma alkaa siis myös yhtä myöhään kuin teillä, mutta lapset ovat kutsuttujen listalla, ja lapsivieraita onkin tulossa paljon. Tämä onnistuu koska häät ei ole ryyppyjuhlat ja samaan paikkaan voi jäädä yöksi; pienimmät voi siis nukuttaa vaikka rattaissa ja isommat suoraan huoneisiin, Mitään erityistä lastenohjelmaa tai menua meille ei ole tulossa iltapuurotarpeita lukuunottamatta, lapset saa juoksennella toisten jaloissa, itkuhälyttimiä meinattiin kyllä varata useampi läjä kaiken varalta.

siinä oon samaa mieltä et kukin pari tekee kuten parhaaksi näkee muttei heilläkään ole sitten oikeutta suuttua jos yks tai useampi jättää tulematta. mä voin suoraan sanoa et omat hääni meni ihan niinkuin EN halunnut. Miehen suvussa suurin osa oli pelkästään lapsia (anopilla & apiukolla oli silloin ainakin 15 alaikäistä lasta) .Alkoholia ei saanu olla miehen suvun takia jne.
Enää en häitä vietä tai jos maistraatissa joskus satun menemään sinne tulee ainoastaan todistajat ja jatkoille kaverit.riittää mulle

Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Kivalta kuulostaa teidän hääsuunnitelmat!

Meillä on vihkiminen klo 17 ja ruokailujen aloitus ja muu ohjelma alkaa siis myös yhtä myöhään kuin teillä, mutta lapset ovat kutsuttujen listalla, ja lapsivieraita onkin tulossa paljon. Tämä onnistuu koska häät ei ole ryyppyjuhlat ja samaan paikkaan voi jäädä yöksi; pienimmät voi siis nukuttaa vaikka rattaissa ja isommat suoraan huoneisiin, Mitään erityistä lastenohjelmaa tai menua meille ei ole tulossa iltapuurotarpeita lukuunottamatta, lapset saa juoksennella toisten jaloissa, itkuhälyttimiä meinattiin kyllä varata useampi läjä kaiken varalta.

Miksi teidän pitää itkuhälyttymiä hommata? Kai vanhemmat tuovat omat tullessaan, jos tarvitsevat.

Yhteistyössä