Lapsettomat! Joulukuusesta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jouluvaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jouluvaan

Vieras
Hankitteko te ei-perheelliset, sinkut tai pariskunnat kotiinne joulukuusia?

Puhuin ystäväni kanssa joulusta, ja puhuttiin jotain joulukuusesta. Kaverini oli ihan järkyttynyt siitä, että haluan joulukuusen koska meillä ei ole lapsia - lapsillehan se hankitaan ja olette niin nuoriakin vielä! Olin ihan yllättynyt. Joulukuusi tuoksuu niin hyvälle, on nätti ja tuo ihanaa tunnelmaa kotiin. Onko se oikeesti niin pirun outoa, jos nuori pariskunta hankkii joulukuusen?!

No totta kai! Mä rakastan joulua ja siihen kuuluu ehdottomasti joulukuusi. Tosin se on mulla parina viime vuonna ollut sellanen ihan pikkunen puolimetrinen muovikuusi.

Mullekin joulukuusi on ollut aina "se" juttu joulussa. Ilman kuusta joulu ei tuoksu oikealta. Nuorena oikein tuli tappeluita äitini kanssa, joka oli sitä mieltä, ettei kuusta tarvita. Muovikuusi olisi _ihan_ kammotus.

jos mun kämppään olisi mahtunut iso joulukuusi silloin ennen lapsia, olisin ehdottomasti sellaisen laittanut, jouduin tyytymään vain sellaiseen pieneen pöytäkuuseen.

onpa ystäväsi outo..eihän joulu ole vain lasten juhla..

on ollut kunnon kuusi ennen lastakin. Tosin yhtenä vuonna oli mänty. Opiskeluaikana ei ollut varaa kuuseen. Nyt kun on lapsi, meillä on kyllä kaksi kuusta...

Meillä on ollut aina joulukuusi, myös silloin, kun meillä ei ollut lapsia. Ei käynyt mielessäkään, että joulukuusi olisi vain lapsia varten. Kuusi kuuluu osana jouluun.

Meillä oli kuusi ennen lapsia ja nyt lasten aikaan ei, koska kuusi ja pienet lapset eivät sovi yhtä aikaa meidän perheeseen.

Muutama vuosi eteenpäin ja taas otetaan, se on yksi niistä joulun tuoksuista :)

Kyllä meillä oli kuusi jo ennen lapsia. Jo heti ekana jouluna oli, vaikka muutettiin yhteenkin vasta siinä pari viikkoa ennen joulua. Ja oltiin silloin 19 ja 20.

Mun mielestä joulukuuset on rumia enkä jaksais niitä neulasia mutta jos omaa silmää miellyttäis niin todellakin hankkisin oli lapsia tai ei. Ihme kavereita ap:lla.

Ennen lapsia tais yhtenä vuotena jäädä joulukuusi ostamatta, kun ei enää mistään saanut. Nyt ensimmäinen vuosi lapsellisena perheenä ja tänä vuonna ei kuusta meille tule. Korkeintaan latva jonnekin hyllyn päälle. Riehakkaat kaksoset nyt 1v, joten pidän sitä turvallisuusriskinä :D

vaikken ite joulusta välitä sitten yhtää enää niin kuusen tahtoisin enemmän kuin mielelläni.. tuo aivan ihanan tuoksun asuntoon... mutta.. meillä on kaksi karvaista lasta ja jos kuusen tänne talouteen hankkii niin se tuskin tietää mitään hyvää kahden kissa kanssa.. varsinkin ku toinen rakastaa kiipeilyä ihan jatkuvalla syötöllä.. :D

Kuusi ollut ennen lapsia, lasten asuessa kotona ja edelleen kun lapset ovat jo muualla. Ainoastaan yhtenä jouluna piti kuusi viedä parvekkeelle - kissanpennun vuoksi. Nyt samainen kissakin osaa jo järkevästi suhtautua joulukuuseen.

Joo, ei kyllä joulukuusta kannata hankkia jos on kaksoset 1v. Meillä kyllä oli silloin muovinen joulukuusi, joka kaatui useaan kertaan. Kaksosten ollessa 2v ei puhettakaan mistään joulukuusesta :O 3v jo tulivat hyvin toimeen joulukuusen kanssa. =DD

Kyllä me ollaan ukkelin kanssa aina haettu kuusi nurkkaan, jos on vaan mahtunut! Kuusen koristeleminen kuuluu mulla aatonaaton perinteisiin, ja aattoaamuna vanhempien luona koristellaan heidän kuusipuunsa, taustalla tietysti joulupukin kuumalinja... ;) Näin on ollut lapsesta asti, mutta on se vaan hauskaa vielä aikuisenakin :D

Olen sinkku ja en tarvitse joulukuusta. Riittää havut maljakossa olohuoneen nurkassa. Tulee ihana tuoksu, mutta noin muuten pääsen paljon vähemmällä. Ensi jouluna on toivottavasti jo pikkuinen menossa mukana, joten sitten menee joulurutiinit harkintaan.

Yhteistyössä