Lapsettomat kateelliset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja a.p.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

a.p.

Vieras
Ärsyttää ihan suunnattomasti joidenkin lapsettomien puheet. Olen saanut kuulla juttua, että miksi minulle on lapsi suotu kun olen ennen ollut päihdeongelmainen, en ole rikas, asun vuokralla, en ole korkeasti koulutettu etc. etc. Miksi minä en sitten ansaitsisi lasta, vaan joku muu joka puhuu toisista tuolla tavalla??

Uskon että lapsettomuus on todella kova paikka, en osaa edes kuvitella ja toivon vilpittömästi että onni potkaisee lapsettomia. Mutta joskus vaan ottaa nuo puheet todella päähän. Ja ei tietysti kaikki lapsettomat ole tuollaisia.

Mutta miten se teiltä, lapsettomat, on pois jos muilla on lapsia? katkeroittaahan se varmasti mutta kunpa ne mölyt vois pitää mahassa ainakin joskus..

Se on ihan järjettömän kova pala kun jotkut huumeäidit ja alkoholistit saa lapsia ja joku terveellisesti elävä kauan yrittänyt ei sitten millään... Jotkut vielä polttaa raskauden aikana, vaikka tiedetään yleisesti olevan sikiölle vaaraksi. Silloin suututtaa ja tekisi mieli huutaa että eikö maailmassa ole oikeudenmukaisuutta! Niin ja sinä sitten tietysti saat osasi, kun olet tällainen ollut, ehkä eivät usko että pystyt olemaan kuivilla lopun elämääsi? Paljon onnellisia hetkiä sinulle ja lapsilesi! :)

Ainahan kaikkea toisen "onnea" kadehditaan, mitä itsellä ei ole, vaikkei se toiselta pois olisikaan. Ei kenenkään hieno, uusi omakotitalokaan yms ole keneltäkään "huonommin asuvalta" pois. Kateus on kansantauti, eikä pelkästään lapsettomien.

Niin, maailma on epäoikeudenmukainen. Sen olen itsekin huomannut. Oma elämäni oli ihan P*erseestä ennen lasta. Silloin ajattelin myös sillä tavalla että kaikki epäonni on suotu mulle. No joo, helppohan se on sanoa että päihteidenkäyttö on oma valinta. Onhan se joo sitäkin. Itse olin vaan liian heikko ja huonoitsetuntoinen kestämään elämää selvänä. Oma lapsuuteni ja nuoruuteni olivat kauheita.. lasinen lapsuus ja köyhyyttä, masennusta, laitoskierrettä, huostaanottoja.. ja luulin jo etten saa koskaan kokea onnellisuutta.

Kunnes sitten sain lapsen ja todella tuntuu että olen "ansainnut" tämän onnen kaiken paskan jälkeen. Siksi tuntuu loukkaavalta kun sanotaan ettei minun kuuluisi saada lapsia menneisyyteni vuoksi.

Ja totta, eivät ehkä usko että pystyn olemaan kuivilla ja että elämäni on muuttunut. Se muuttui kun odotin esikoista joka on nyt 7v ja toista odotan ja raskauden myötä saanut näitä kommentteja taas kuulla.. VIELÄKIN.

törkeää puhetta. joka noin puhuu ap:sta ei ansaitse lapsia.rikkaus ei tee kenestäkään parempaa kuin toisesta tai helppo elämä (ei ksokaan sortunut päihteisiin, koska sattunut syntymään päihteettömään kotin)

Mä olen kans kuullut sen ettei vuokralla asuvan pitäisi "vielä" tehdä lapsia. Ihan kun kaikki aikoisivat ylipäänsä ostaa oman asunnon? Mä kuulun myös niihin jotka tulevat helposti raskaaksi ja molemmat raskaudet tulleet "puolivahingossa", 18 v ja 22v. Tästä jälkimmäisestä odotuksesta en ole edes juuri saanut onnitteluita, ihmiset (lähinnä lapsettomat) suhtautuvat tosi näreästi tähän.
Heidän mielestään siis liian nuori ja tämä väärin kun mulla ei ole edes omaa asuntoa.

Mä olen kans kuullut sen ettei vuokralla asuvan pitäisi "vielä" tehdä lapsia. Ihan kun kaikki aikoisivat ylipäänsä ostaa oman asunnon? Mä kuulun myös niihin jotka tulevat helposti raskaaksi ja molemmat raskaudet tulleet "puolivahingossa", 18 v ja 22v. Tästä jälkimmäisestä odotuksesta en ole edes juuri saanut onnitteluita, ihmiset (lähinnä lapsettomat) suhtautuvat tosi näreästi tähän.
Heidän mielestään siis liian nuori ja tämä väärin kun mulla ei ole edes omaa asuntoa.

Joo minäkin olin kaikenlisäksi liian nuorikin muka kun esikoisen sain, 23v. Eihän sen ikäinen mikään teini enää ole!! Itsekään en varmaan koskaan saa omaa asuntoa hankittua ja ei se ole minulle niin tärkeääkään. ihan hyvä on olla tässä vaikkei luksukseen ja etelänmatkoihin olekaan varaa.

^Moni joka toimii terveydenhuolto- tai sosiaalialalla on nähnyt vastakkaisia esimerkkejä päihdeäideistä niin paljon että kyynisyys voittaa pakostakin. "Tämä lapsi pelastaa mut huumehelvetistä" aikamoinen taakka pienelle vauvalle. Sitten joutuu vastasyntyneiden teholle vierotukseen heti kun maailmaan putkahtaa. Tai on niin epämuodostunut että itku tulee pelkästä näkemisestä. Tai kun mennään hakemaan pientä vauvaa sellaisista oloista että normaalille ihmiselle tulee oksennus pelkästä ajatuksestakin mitä ne lapset joutuvat kärsimään.

Joo, myönnän itse että olen todella kyyninen. On todella hienoa jos sä olet onnistunut mutta valitettava tosiasia on että suurin osa ei onnistu.

Yhteistyössä