LAPSETTOMUUSPUOLEN ODOTTAJAT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pietu-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi hitsiläinen.. jännä ajatella, että toisilla on jo toukokuussa laskettuaika. Syksy on itsellä mennyt nopeasti ja kun miettii aikaa taaksepäin olisi ollut edellisen laskettu aika toukokuun lopulla... Miten se nyt tuntuu aika vain matelevan?!?!? Sitten taas tammikuussa saa hehkuttaa, että pari kuukautta sitten plussasin =)

Juu.. pietu- on väsynyt. :snotty:

Minua onkin vähän vaikeampi kategorioida kun tämä lapsukainen lääkärin ihmetykseksi sai alkunsa ns hoidoista huolimatta eli clomikuurien (4tbl/pv) jälkeen ennen kuin edes luonnolliset menkat tuli, kuitenkin clomit eivät raskautta aikaansaaneet, tai siis ovulaatiota. Vaikeaako? No sitä tää mun tapaus on :D

Laskettu aika on siis kuitenkin 16.5.07, jos nyt joku keksii miten minut liitetään tuohon listaan. :D :flower:

Tässä ois mun tiedot siihen listaan

wilhelmiina.......... 2. ivf ............ 27.7. ............ esikoinen

Kiitos Vauvaunelmalle vastauksesta, täytyy kokeilla niitä leseitä.

Heippa!

Onpas täällä pinossa tapahtunut...

PIETU!
Mulle voit laittaa sinne tiedot:
2. PAS (1.ICSI).........la: 26/6...........esikoinen, ikää mulla 29 v.

Odotan vaan koko ajan ensi viikon np-ultraa...
Tulispa äkkiä torstaiaamu. ;)

Suurin ongelma tällähetkellä selvitä firman pikkujouluista, tavoitteena:
a) löytää illaksi sopivat housut/hame (kaikki kiristää)
b) keksiä hyvä tekosyy miksi en juo alkoholia
c) pysyä hereillä klo 22 jälkeen \|O

Hyvää viikonloppua kaikille!

Terkuin; Anni rv 11+3 :heart:

Ei jaksa aina kirjautua, siksi harmaana taas.

ma-mi---2. ivf:n PAS---11.7.---toinen (enkelipoika rv26+5 10/2005)

Mä oon ihan hullu kun pelkään tänne kirjottelua. :ashamed: Siis sitä, että jos oikein innostun hehkuttamaan raskautta, kaikki meneekin päin peetä, tulee km jne. Mulla on koko alkuraskauden ollut vuotoja, enemmän ja vähemmän, silti ainakin vielä viime viikolla ultrassa oli kaikki ok. Eiköhän nää pelot ole enkelipoikamme "perintöä".

Ensi viikolla mennään taas yhteen mielenrauhoitusultraan, maksaa miten paljon tahansa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.12.2006 klo 11:09 Anni77 kirjoitti:
Heippa!

Vaatepulmaan en osaa mitään sanoa, muutakun että ostoksille :) Mutta tuohon alkoholista kieltäytymiseen on aina hyvä syy sanoa, että on kovalla antibioottikuurilla, minkä aikana ei valitettavasti saa juoda alkoholia ja ottaa kyllä päähän :D Jotkut tekevät myös niin, että laittaa mehua siideripulloihin ja muka juo, mutta sitten kun raskaus selviää niin jotkut saattavt muistella että kamala kun sekin siellä pikkujouluissa joi vaikka jo odotti... Tuohon hereillä pysymiseen...annat itsesi olla väsynyt ja sanot että johtuu antibiootista! :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.12.2006 klo 13:31 vauvaunelma kirjoitti:
\
Heippa!

Vaatepulmaan en osaa mitään sanoa, muutakun että ostoksille :) Mutta tuohon alkoholista kieltäytymiseen on aina hyvä syy sanoa, että on kovalla antibioottikuurilla, minkä aikana ei valitettavasti saa juoda alkoholia ja ottaa kyllä päähän :D Jotkut tekevät myös niin, että laittaa mehua siideripulloihin ja muka juo, mutta sitten kun raskaus selviää niin jotkut saattavt muistella että kamala kun sekin siellä pikkujouluissa joi vaikka jo odotti... Tuohon hereillä pysymiseen...annat itsesi olla väsynyt ja sanot että johtuu antibiootista! :D

Mie menisin autolla ja sanoisin että oli joku syy tulla autolla joten ei kiitos. Tai sit vaan en jois ja sanoisin että nyt ei maistu, ehkä yhden siiderin siemailisin hissukseen ja valittelisin että kun ei uppoa. En kauheesti valehtelisi, se ei sovi mulle.

Tavallaan minäkin tänne kuulun, kun tuolla lapsettomuuspuolella tuli pyörittyä viime keväänä. Nyt viikkoja 24+4 eli la 26.3.2007.

Oli ihana lukea listasta, että ma-mikin on plussannut. Toivon teille paljon onnea tähän uuteen raskauteen. Menetimme viime syksynä pienokaisemme suunnillleen samaan aikaan. Meidän tyttö kuoli kohtuun 27. viikolla. Sen jälkeen hormonit olivat ihan sekaisin ja uusia raskaus alkoi sitten ensimmäisesti clomi-kierrosta.

Mun tiedot taisi vielä puuttua tuolta listalta. Elikkä 1. ICSI...L.A 17.7...eka lapsi tulossa.. Olen 30-vuotias rouva itä-Suomesta.

Etova olo on toistaiseksi hieman helpottunut. Paino on tosin hieman pudonnut vaikka en ole oksentanut kuin muutaman kerran????Aineen vaihdunta on tainnut kiihtyä tai jotain!!!?????

\

Pikkujoulut takana...
Olipa mukava herätä aamulla ilman krapulaa ja välttää 2h taksijonot! ;)

Ongelmat ratkesivat kyllä, kiitos vinkeistä. ;)

a) Laitoin vanhat housuni. Jätin ylänapin housuista auki.
b) Olin autolla, ja koska aamusta oli "menoa" :ashamed:
Maistoin kyllä tarjolla ollutta glögiä vähäsen.
c) Teatterin jälkeen kävin pubissa ja kylläpä otti tupakanhaju nokkaan eri tavalla kun ennen raskautta.
Pysyin vireessä klo 23.30 asti ja sitten läksin kotiin...

Housunkaulukset tosiaan kiristää vaikkei paino ole noussut yhtään (olen normaalisti hoikka). Taitaa se olla sittenkin jo jotain kohdunkasvua tai turvotusta ??
Kuitenkin vasta rv 11+4 menossa ja mulla kohtu taaksepäin kallellaan, niin ei pitäis heti näkyä.

Äitiyshousuja kai pitäisi alkaa katsomaan pikkuhiljaa. Äitiyslappuhaalarit PITÄÄ saada ehdottomasti. Olen aina haaveillut että jos joskus rakaaksi tulen, niin sellaisiset pitää saada.
Mites muilla?

Muistaako joku muuten milloin viimeistään pitää ilmoittaa äitiyslomasta työpaikalla?
Olikohan se 2kk ennen äippäloman alkua...
Täytyy varmaan käydä kela;n sivuilla.

Hauskaa harmaata lauantaita!

Anni
:heart:

Heippa,
Mul on ollu hirveetä turvotusta alusta alkaen, mullakin kuulemma kohtu taasksepäin kallellaan. Omille farkuille on sanottu goodbyet jo aikoja sitten ja kaverin äippähousut on ollu tiiviissä käytössä :)
Lappuhaalarit on saatava myöskin, pitää oottaa että masu alkaa kunnolla pömpöttää, ni sitte haalarit kehiin, ehkä siis tammikuun alesta sellaset löydän.
Mie kerroin pomolle jo parisen viikkoa sitten raskaudesta, on niin pöhöttyny olo, et ihmiset jo senki vuoksi kattovat kieroon :) Kyl se oikeesti taitaa olla, et 2 kk ennen pitää viim. kertoa.
Onkos muilla matkasuunnitelmia ulkomaille? Meillä on ollu pohdinnan alla, josko tammikuussa lähettäs lämpimään. Sillon ois menossa rv 19-20.

Polle80:
Me aiotaan kanssa lähteä alkuvuodesta johonkin lämmittelemään.
Ilman muuta! Eipä kai siinä raskaana matkustamisessa muuta tarvii kun huolehtia samalla tavalla syömisistä ja hygieniasta kun normaalistikin.
Ja eikös aika pitkälle asti raskautta voi lentää ainakin Finnairilla ?

Lauantaita!

eilinen ultra meni hyvin vaikka jänskättikin ihan pirusti. Yksi 7.9mm pitkä möykky siellä on. sydänkin sykki oikein hienosti ja saatiin kuvakin mukaan. kolmisen päivää tuli takapakkia eli LA siirty, eli 31.7 ois uus moinen. sen voi tonne listaankin toki vaihtaa jos joku jaksaa.

eilen kerrottiin sitten mun porukoillekin, ei vielä olla muille kerrottukaan =) ennen ku kerrottiin äiti jo kerkes laikaks haukkuu ku en enää tee kuulemma mitään makaan vaan... no kai nyt ku väsyttää niin pirhanasti.
väsymys siis jatkuu ja pienen pientä kuvotusta havaittavissa. Lääkäri sano et kaikkea voin syödä mikä vaan sisällä pysyy ja siis toistaseks kaikki pysyny :D käski vielä et miehen pitää sit hakea mulle herkkuja tai mitä nyt mieli tekeekään... voin ainakin vedota et onpahan lääkärin määräys et mua pitää palvella :)

ihana helpottunu olo on kyllä ku sai hyviä masu uutisia

Miauku ja masumöykkynen 6+4

Voi kökkö.. ei taija muita elokuun odottajia tullakaan :( Höh.

:D Tuntuu hassulta, kun ite niin alussa vielä ;)

Missä vaiheessa teillä alkoi maha näkyä? Itsellä tämä kessi on rintojen alta ihan turpeessa. Tasan tarkkaan voi jo jotkut katsoa, että odotan.. vaikka viikot vasta 6+1 Itse pistän kyllä ihan vain turvotuksen ja ummetuksen piikkiin (tai sitten siellä on kaksi tulossa)....

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.12.2006 klo 20:23 pietu- kirjoitti:
Voi kökkö.. ei taija muita elokuun odottajia tullakaan :( Höh.

:D Tuntuu hassulta, kun ite niin alussa vielä ;)

Missä vaiheessa teillä alkoi maha näkyä? Itsellä tämä kessi on rintojen alta ihan turpeessa. Tasan tarkkaan voi jo jotkut katsoa, että odotan.. vaikka viikot vasta 6+1 Itse pistän kyllä ihan vain turvotuksen ja ummetuksen piikkiin (tai sitten siellä on kaksi tulossa)....

Pallean kohdalta kyllä turvotti mullakin. Millos sulla on eka ultra, parin viikon päästä vai? Sittehän sen näkee montako siellä on.
Mulle kun lääkäri ultras niin sano että onneksi vain yksi näkyy!!!
Sano vaan että kun riskit on niin suuret niin helpommalla pääsee, lisäs kyllä sitte vielä että kun meillä on jo yks että raskausaikaki on raskasta niin voi olla voimat lopussa taaperon kanssa.
Tosi ihana lääkäri oli kyllä meillä.
Mutta jännätään miten teidän käy...ai niin ja nyt on mulla maha oikeen pullahatnu (rv18) että äitiys vaatteet vaan meillä tuli kehiin, alko näkymään noin rv13 mutta olenkin uudelleen odottaja joten maha alkaa näkymään nopeampaa.
:hug:

Kiitoksia vastauksesta =) Maanantaina ois eka ultra... Ite sillä mielellä, että pääasia, että joku matkassa. Toisaalta se kaksikin menisi, vaikka hieman kammottaa ajatus :D Voisivat olla meidän perheen lapset siinä.. Kahdesta kuitenkin ollut puhe :heart:

Tämä turvotus on vain järkyttävä. Ihan on sellainen olo, että nolottaa tämän mahansa kanssa mennä sinne ultraan :ashamed: Tämmöinen pallo ja näkeekö ne mitään, kun röörit täynnä tavaraa... :snotty:

Olipas taas suoraan sanottu :laugh:

Varmaan pitänee maate lähteä... :wave:

Tiedättekö muuten yhtään, kumpia on syntynyt hoitojen avulla enemmän: tyttöjä vai poikia? Ja miten usein moniraskauksia? Tuli vain uteliaisuus... :)

Ja täällä siis jännitetään ensimmäistä ultraa... huomenna sitä sitten nähdään pudotaanko lujaa alas vai saako kiljua onnesta =)

Onnea Pietu huomiseen ultraan!!!! Jännään täällä sun puolesta, tule sitten kertomaan mitä näkyi :)
Mulle mun lapsettomuuslääkäri sanoi, ettei hoidoilla synny sen enempää kaksosia, kolmosia jne kuin luomustikkaan. Ellei sitten nainen hoitojen takia multiovuloi, milloin on kyllä annettu yhdyntäkielto, jota kaikki eivät sitten noudata. Mainitsi esimerkkinä sen seiskat synnyttäneen naisen, ei kuulema ollut lekuria totellut..

Mulla on ollut alusta asti ja on edelleen kovaa turvotusta, just lähinnä tossa pallean kohdalla. Mut raskausmasuhan sit pullahtaa tuonne paljon alemmas, ettei tätä kyllä raskausmasuksi voi sanoa :) Kyllä se kohtukin tuolla jo pömpöttää :)

Tänään alkoi 14 viikko eli 13+0!!!..aika menee loppujen lopuks aika äkkiä :)

Mulla tänään tasan 8+0. Eli 9. viikolle siirrytään. Mulla kanssa maha on ollut turvoksissa jo viikkoja. Välillä litteä ja välillä pullea :whistle: Saa tässä jo alussa sopeutua isoon massuun. Nytkin välillä aivan järkky pömppö, iltaa kohden usein alkaa pömpöttämään- ja aamulla litteä. Olen hoikka ja lyhytvartinen, joten minusta hyvin tämä turvotus erottuu.

Olen saanut jo pari viikkoa olla melkein normaaliolotilassa, mutta tänään ihan aamusta niin öklö olo. karmea väsymys ja palelu. Toivottavasti ei ole tule enää huomenna kun pitäisi jaksaa olla töissä. Kaikesta huolimatta vääntäydyin lenkille ja juoksin tunnin lenkin. Liikunta helpottaa oloa. Aion juosta niin kauan kuin tuntuu hyvälle.

Pietulle onnea huomiseen ultraan! Toivottavasti sykkeet löytyy...samoilla päivillä minäkin kävin ultrassa ja yksi sydän sykki, vaikka ääniä ei vielä kuulunut.

Yhteistyössä