lapsi 1v4kk ja kuukautiseni eivät ole alkaneet, vauva toiveissa...mitä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
lapsemme on siis 1v4kk, täysimetin 6kk ja nyt olen osittaisimettänyt tähän saakka. Öisin imetystä olen yrittänyt vähentää mutta tuntuu että mitä enempi yritän, sitä enemmän lapsi roikkuu rinnalla öisin. on ujo hiiri luonteeltaan mutta yöllä saa todellisen hepulin jos en rintaa meinaa antaa tai omaan sänkyyn jos laitan nukkumaan, kokeilin sitäkin jo.

tilanne on kuitenkin se että meillä olisi miehen kanssa vauva toiveissa, miten edetä että saisin kuukautiskiertoni palaamaan? onko teillä kierto normalisoitunut vaikka päivisin imetitte, ajattelin että jos tuosta yötissistä yrittäisi päästä eroon nyt.

missä vaiheessa teiltä imettäneiltä palasi kuukautiset synnytyksen jälkeen?

Mulla on palannut siinä lasten ollessa n. 9 kk ikäisiä. 6 kk olen imettänyt vuoden ikään asti. Sinun tilanteessasi lopettaisin yöimetykset ja odottaisin siitä max 3 kk ja jos ei vielä silloinkaan ole palannut, niin ottaisin yhteyttä terveysasemaan.

mulla palautui noin kuukauden päästä siitä kun lopetin yösyötöt. Olen myös kuullut että monella on palautunut juuri yösyötöt lopetettuaan. Tosin niitäkin on joilla alkanut vasta sitten kun on kokonaan imetys loppunut.

Mulla alko molempien kanssa jonku aikaa siitä ku lopetin nimenomaan yöimetykset. Esikoisen kohdalla sain yöt lopetettua n. kahdeksan kuukauden iässä ja menkat alko pojan ollessa reilut 9kk. Ja olivat, ihme kyllä säännölliset heti alusta asti.

Nyt tän tytön kanssa yöimetyksen sain lopetettua vasta tytön ollessa just tuon 1v4kk ja siitä meni n. kuukausi kun menkat alkoi. Eivätkä ole kyllä valitettavasti kovinkaan säännölliset.

Eli mun suositus on lopettaa yötissittely ja sitte odotella hetki.

kiitos teille!!! tiedän toki että raskaaksi voi tulla ilman kuukautisiakin mutta epätodennäköistä se on kun menkat on tipotiessään. ja kun raskaus olisi kohta toivottu...

osaisitteko te yösyötöt lopettaneet mutta päivisin imetystä jatkaneet antaa neuvoja miten nyt etenen noiden yötissittelyjen kanssa nyt? en haluaisi huudattaa mutta onko vaihtoehtoja?? meillä poika nukkuu vieressä, olisikohan parempi kerrasta siirtää omaan sänkyyn? lempeämpi varmaan olisi lopettaa imetys niin että pitäisi kuitenkin pikku-ukkelin vieressä öisin ainakin alkuun, onnistuukohan...

Minä siirsin samaan aikaan yösyöttöjen lopettamisen kanssa omaan sänkyyn. Hiukan oli kokeiltu aiemminkin. Omassa sängyssä ei haista maitoa ja silloin ei myöskään pyri niin usein tissille. Meillä isä otti tehtäväkseen rauhoittaa lasta kun heräsi ja halusi tissitellä. Nousee edelleen kun herää tuttia hamuamaan. Eka yö oli ehkä vaikein mutta seuraava jo helpompi. Meillä tosin meni kuultua kauemmin ennenkuin tyttö rauhoittui kunnolla ja nukkui kokonaisia öitä. Ja se aika oli ehkä kaksi viikkoa. Olen myös kuullut että monilla saattaa rauhoittua syömiset jo kolmessa yössä. Itse en henk.koht tiedä oikein muuta keinoa kuin antaa lapsen huutaa ja olla siinä läpsen lähellä ja silitellä tai ottaa syliin. Helpommin varmasti onnistuu niin että isä tai joku muu kuin imettäjä tekee työn.

kiitos kauheasti sulle vielä m, täytyypä kokeilla meilläkin! tosin se on varmaan mun itteni ainakin tää eka yö hoidettava kun mies menee huomenna töihin. mut huomenna ja la voi sitten olla yöllä apuna :) täytyy vaikka laittaa tiukkakaulainen yökkäri ja vaihtaa lakanat ym ettei tuoksuis maito.. pidähän peukkuja!

Esikoisen jälkeen tulin raskaaksi vaikka imetin vielä kerran päivässä. Kakkosen jälkeen tulin raskaaksi vasta, kun lopetin imetyksen kokonaan. Pian alkoi menkat ja seuraavaan ovikseen tärppi. Lapsilla ikäeroa 1v11kk ja nyt tulee reilu 2v.

Yhteistyössä