Lapsi 2v. vaikertaa kokoajan, kuulostaa ahdistuneelta tai kuumeiselta, ei kuitenkaan ole kuumetta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuja kaipaava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuja kaipaava

Vieras
Mikähän sillä olisi. Osaa puhua, ei kyllä valita mitään paikkaa, ei siis kuulemma satu mihinkään. On jotenkin ihan poissaoleva, ja ei oma itsensä. Eilen illalla oli 37,5 lämpö.
Tänään annoin klo 16 hälle panadolia, jos vaikka kuitenkin jonnekkin sattuu. Auttoi ehkä kaksi tuntia, oli oma itsensä, sitten taas sama juttu.
Meni sänkyyn ensimmäisen kerran itse, ja huuteli vaan että äiti tule laittamaan valo pois.

Osaisko joku kertoa mulle mikä mun lastani vaivaa.

Niin koitin kysyä että onko sulla kurja olo? Tai että sattuuko päähän? Näytin että tänne ja tänne ja tänne? sattuuko näihin. Ei kuulemma satu. Ja kysyin vielä että onko pipi (jossei ois tajunnut sitä sattuuko) Ja kyselin kovasti että oisko luonut pään tms että musitaako oman nimen, montako vuotta, missä asutaan ja mikä on äitin ja isin nimet. Mutta muistaa..

Ainiin, tänään kaikesta poiketen tahtoi myös ulkoilulta sisään tosi nopeesti.. ja nukkui kahdet päikkärit, kun hädin tuskin nukkuu yhdet nykyään.
Ja tosissaan silmänympärykset siis ne sisäluomet näyttää musta punottavilta.
Nukahti nyt kyllä nopeasti, mutta mietin että onko kaikki nyt hyvin kuitenkaan.

mulla on kans tuskainen olo. Ei oo kuumetta eikä mitään flunssaoireita, mut silti tuntuu et oon kipee. Veto pois ja ihan sairas olo. Joku pöpö liikkeellä. Olisko sitä teilläkin?

Hankala kyllä arvailla. Jospa on kipeäksi tulossa ja olo yleensä vain sellainen hankala eikä osaa tosiaan vielä sanoa kohtaan johon sattuu. Ja kun vielä väsynyt on niin voisi juuri kuvitella että haluaa vain painella nukkumaan. Seurailehan. Onko teillä otsamittari jolla voisi nopsaan mitata kuumeen yöllä jos heräilet niin ettei lapsiu herää tähän mittaukseen?

Hankalaahan se on tuon ikäisestä sanoa, mikä sitä vaivaa, kun ei se itsekään todennäköisesti tiedä. Esim. korvakipukin on sellaista, ettei tuon ikäinen lapsi osaa vielä sanoa mihin sattuu, kun aina ei vielä 5-vuotiaskaan osaa sanoa :/

Seuraile vointia

Mustakin kuulostaa siltä, että on tulossa kipeäksi. Kuvaamasi oireet tai olot ainakin sopii hyvin muhun itseeni kun pukkaa flunssaa tai muuta pöpöä... Meidän lapset on myös olleet tuon kaltaisia sillon kun korva on tulehtunut. Öisin varsinkin tosi omituisesti levottomia.

Toivottavasti ei tule mitään tylsää pöpöä, tsemppiä!

Sillai mulla alkoi flunssa, oli kurja olo alkoi viluttaa, kurkkua kuivasi. Ei lapsi osaa kertoa oireita. Hoida kuin flunssaista, kunnes tulee muita oireita.Mulla ei ollut ensin edes nuhaa.

Juu ja siis uikuttaa siis paljon, ja vaatii syliä, jota ei ole tehnyt pitkään aikaan.
Söi aamupäivällä tosi huonosti, ja illalla sitten isänsä kebab annoksesta osan, onneksi. Juo hyvin, vettä, maitoa, ja kaakaota. Kyllä tää lapsi on osannut ennen sanoa että sattuuko häntä esim kurkkuun. Tai että nenä on tukossa. Ja että johonkin sattuu.. siksi oon nyt vähän öö..
Toinen kun on sen olonen että on ikäänkuin pihalla kokoajan.
Mutta kattelen tässä nyt sitä.
Kuumeesta ei tosissaan ole tietoa. Klo 20 mitattuna oli 35.9 (joka hänen normaali aamulämpönsä) Toki oli saanut sen Panadolin klo 16.
Kuumetta onneksi voin mitata kainalosta, on sen verran sikeäuninen että voin mitata tommosella 10 s mittarilla, eikä huomaa mitään.

Tuli kauhee huoli ittelle vaan..

Meillä reilu 1v lapsi joka oli jonkin aikaa itkuinen ja "omituinen" ja päiviä meni ja tuli flunssa. Mulla itellä tuli kurkku kipeäksi tiistaina ja outo olo koko viikon ja nyt tänään vasta iski kunnolla flunssa.

Meillä ollu sama juttu jo useamman päivän, tänään sitte on valitellut että päähän sattuu, mutta muuta flunssanoiretta ei ole. ollaan sitte sisällä nyhjätty, ja neiti on viihtynyt sovannurkassa kattomassa lastenohjelmia tai syömässä pipareita :) Kai se jotain lievää tautia on, toivottavasti menee ohi ennen joulua.

Kuulostaa normaalilta uhmaikäisen käytökseltä.

Mä kuitenkin epäilisin tuossa tilanteessa, että flunssaa pukkaa. Mua on aina ketutttanut kuumerajat kipeenä olon mittareina. Kun joka paikkaa kolottaa ja veto on veks niin olo on juuri kuvailemasi kaltainen.