Lapsi aloittaa huomenna 2.luokan (erityisluokalla) Kuuluuko vanhempien mennä aamulla saattamaan ja oppilaat haetaan sitten pihalta tms

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jelppii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jelppii

Vieras
samalle erityisluokalle menee, millä oli ekankin luokan, luokkahuone vain vaihtuu ja tulee lisää oppilaita. Hakeeko opettaja tai avustaja ne ulkoota juuri ennen kuin pitää mennä sisälle, vai onko yleensä vastaava nimenhuuto?

Mä en nyt tiedä yhtään, että pitääkö mun mennä lapsen mukaan aamulla vai ei

Alkuperäinen kirjoittaja Vierasmä:
Voithan sä mennä sinne taustalle urkkimaan :) Seisoskelet siellä muina miehinä/naisina ja menet paikalle, jos tarvis vaatii...

Näin meinasin juuri tehdä, mutta ois se noloa lapselle jos olisin ainoa vanhemp paikalla :D

Hän kuitenkin itse on miettinyt koko päivän, että kummallekkohan puolelle koulua pitää mennä (muisti ekan luokan ensimmäisen päivän, kun opet huutelivat vuoronperään oppilaitaan jonoon)

Luokkahuone kuitenkin vaihtuu, joten opettaja tai avustaja tulee vastaan ainakin, mutta lapsi on tosi arka ja varsinkin nyt ensimmäisenä päivänä hieman jännittää, kun luokka vaihtuu ja ei ihan varmuutta siitä mihin pitää mennä

Saatoin tokaluokkalaisen kouluun ensimmäisenä päivä, ihan "tavisoppilaan" kylläkin, kun olin kotona siihen aikaan. Muutamia vanhempia näkyi paikalla ja sama juttu oli seuraavan vuonna. Jos lapsi ei pane pahakseen niin miksi et saattaisi. Mutta ei se kai pakko ole.

Täällä mentiin suoraan siihen luokkaan jonka opettaja keväällä sanoi.
En tiedä onko erityisluokalla saman juttu.
Mutta mene "taka-alalle" ja pyydä poikaa etsimään tuttuja luokkakavereita?

Yhteistyössä