lapsi aloittaa päiväkodin huomenna, kertokaa neuvoja pukeutumiseen liittyen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hölmöliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hölmöliini

Vieras
Eli miten toimitaan näillä ilmoilla, jos +20? Eli laitan aamulla jotkut vaatteet päälle, onko lapsi niillä samoilla ulkona ja sisällä? Eli jos laittaa jotkut kesäcaprit tms niin nekö jalassa painaa koko päivän? Vai laitanko vaihtovaatteet mukaan? kyseessä 2,5 vuotias, joka todennäköisesti saa rymyttyä vaatteensa likaiseksi heti aamupäivän ulkoilulla...

ja mites jos oikein aurinko paistaa, laitanko oman aurinkorasvan mukaan vai eikö siellä rasvailla ollenkaan?

Meillä päiväkodissa vaihdetaan pihalle mennessä toiset housut jalkaan, jotka taas otetaan pois sisälle tullessa. Ja päiväkodissa on aina yksi vaihtovaatekerta mukana, jos vaatteet likaantuu päivän aikana. Aurinkorasvaa eivät laita, suosittelen ohutta pitkähihaista ja hyvää päähinettä. Ja lisäksi kuumina päivinä oma vesipullo.

Ainakin meillä on eri sisä ja ulko housut. Rasvoista en tiedä kun ei oma laps niitä tarvii. Muutenkin kannattaa laittaa vaihtovaatteita mukaan. Mä olen vieny sinne yhet sisähousut ja paidan saa olla siellä kunnes niille tulee käyttöä. Tosin viime talvena piti vaihtaa isompiin ennen kun niille oli tarvetta.

Alkuperäinen kirjoittaja Aminohappo:
Meillä päiväkodissa vaihdetaan pihalle mennessä toiset housut jalkaan, jotka taas otetaan pois sisälle tullessa. Ja päiväkodissa on aina yksi vaihtovaatekerta mukana, jos vaatteet likaantuu päivän aikana. Aurinkorasvaa eivät laita, suosittelen ohutta pitkähihaista ja hyvää päähinettä. Ja lisäksi kuumina päivinä oma vesipullo.

Anteeks,mutta mun on pakko sanoa ettei kannata yleistää.olen tarhassa töissä ja kyllä meillä ainakin rasvataan kaikki lapset kenellä on rasva mukana.

Mä olen rasvannu lapset aamulla kotona jos aurinkoinen päivä tiedossa. Ei ole tuolla päiväkodissa lapsia rasvanneet vaikka olis rasvakin mukana. Juomispuolen kyllä hoitavat siellä, eli pihallakin on tarjolla vettä/mehua kuumina päivinä. Nää on varmaan moni päiväkotikohtasia juttuja joten kannattanee sieltä kysellä, mutta varmaan joka päiväkodissa on erikseen ulko ja sisähousut.

Alkuperäinen kirjoittaja häh:
siis pitävät kuumalla säällä ulkohousuja? sisävaatteiden päällä??

eikun varmaan erikseen sisäcaprit ja ulkocaprit esimerkiksi. Näin meillä on kotona ainakin. Hiekkaisilla shortseilla ei olla sisällä, vaan vaihdetaan ulkoilun jälkeen tarvittaessa toiset.

Yhteistyössä