Lapsi halusi pitää "bileet" kotona - syy lienee ollut se, ettei häntä kutsuttu koulukaverinsa synttäreille.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

"..."

Vieras
Aika rankkaa tuo lapsen elämä noin yleensäkin, kun pitäisi päästä joukkoon mukaan monellakin tapaa.

Lapsi on toki ollut monilla synttäreillä talven mittaan, mutta nämä synttärikutsut jäi väliin ja lapsi koki sen jotenkin epäoikeudenmukaisena ja kyselee, että miksi häntä nimenomaan ei kutsuttu?? Ei ollut ainoa luokaltaan, joka ei saanut kutsua, mutta jostain syystä vaan asia tuntuu vaivaavan tavallista enemmän.

Pitäisikö lapsen omille synttäreille kutsua koko luokka? Varmistukseksi, että itsekin saa kutsuja?

Kerro lapsellesi, että on olemassa perheitä, joissa lapsen synttäreille ei kutsuta koko luokkaa. Lapsesi kun ei ollut ainoa kutsumatta jätetty, niin hänen ei kannata ottaa asiaa henkilökohtaisesti.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Meillä ei tehdä synttäreistä isoa numeroa. Ei omista eikä muiden. Jos ei saa tänä vuonna kutsua, niin ehkä ensi vuonna saa. Hui hai. Tämän yritän lapsillekin opettaa. Eikä meille kutsuta koko luokkaa.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25876292:
Kerro lapsellesi, että on olemassa perheitä, joissa lapsen synttäreille ei kutsuta koko luokkaa. Lapsesi kun ei ollut ainoa kutsumatta jätetty, niin hänen ei kannata ottaa asiaa henkilökohtaisesti.

Näin olen sanonutkin.

Syksyllä olin melkein väsynyt jatkuviin synttärikutsuihin, mutta niin ei kai sitten pitäisi ajatella.

[QUOTE="...";25876305]Näin olen sanonutkin.

Syksyllä olin melkein väsynyt jatkuviin synttärikutsuihin, mutta niin ei kai sitten pitäisi ajatella.[/QUOTE]
Kyllä mä ainakin aikoinaan olin väsynyt, jos kutsuja kaverisynttäreille tuli tiheään :D On ihan normaalia, jos lapsesi on pettynyt, kun ei nyt saanut synttäreille kutsua. Se pettymys menee kuitenkin ohi.

Yhteistyössä