lapsi herää pissahätään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pissis :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pissis :)

Vieras
meidän pian 3v poitsu on vihdoin alkanut oppia kuivaksi ja yölläkin vaippa pysyy kuivana. ongelmaksi on muodostunut se, että poika herää (käsitykseni mukaan) pissahätään noin klo 6 aamulla ja pissalla käynnin jälkeen ei enää halua nukkua eli on virkeä. päivittäisen unen määrä on kuitenkin tästä syystä vähentynyt noin tunnilla. lisäksi poika tietysti herättää kolaamisellaan ja "saa tulla pyyhkimään" huudoillaan koko perheen :( olen yrittänyt sanoa että aamulla voi käydä ihan hiljaa pissalla ja sitten mennä takaisin sänkyyn ilman pyyhkimisiä ja kolaamista mutta eipä tuota tulosta. onko muilla ollut tällaista ja meneekö ohi kun pidätyskyky vielä vähän paranee? vai herätäänkö meillä nykyään aina klo 6?!

voi tietysti olla että jostain muustakin syystä on yhtäkkiä alkanut herätä aikaisin mutta mielessäni yhdistän sen tähän pissaopetteluun...

ei mulla olekaan ongelmaa herätä klo 6 mutta kun poika herättää myös pikkuveljensä joka sitten ysiltä alkaa huutaa väsymystään. ja tämä pissalle heräävä poika nukkui siis aiemmin sujuvasti seiskaan-puoli kasiin ja oli selvästi paremmalla tuulella ja jaksoi päiväuniin hyvin. nyt yks kaks alkanut herätä tuolloin kuudelta ja mielestäni tämä ei ole lapsen oman rytmin mukaista. vai onko normaalia että lapsi ensin nukkuu AINA 10 tuntia yössä ja sitten yökuivaksi opittuaan vähentääkin yöunta 1,5 tuntia tuosta vaan. päiväunet ei ole pidentyneet vastaavasti.

ei mulla olekaan ongelmaa herätä klo 6 mutta kun poika herättää myös pikkuveljensä joka sitten ysiltä alkaa huutaa väsymystään. ja tämä pissalle heräävä poika nukkui siis aiemmin sujuvasti seiskaan-puoli kasiin ja oli selvästi paremmalla tuulella ja jaksoi päiväuniin hyvin. nyt yks kaks alkanut herätä tuolloin kuudelta ja mielestäni tämä ei ole lapsen oman rytmin mukaista. vai onko normaalia että lapsi ensin nukkuu AINA 10 tuntia yössä ja sitten yökuivaksi opittuaan vähentääkin yöunta 1,5 tuntia tuosta vaan. päiväunet ei ole pidentyneet vastaavasti.

Normaalia tai ei niin ei sitä lasta väkisin enää nukkumaan saa. Nouset itse reippaasti niin ehkä pikkuveli ei ehdi herätä.

niin lähinnä halusin tiedustella että onko muilla yökuivaksi oppineilla ollut vastaava "aikaisen heräämisen kausi" ja jos on, onko se mennyt ohi. mutta ilmeisesti kellään ei ole ollut.

Yhteistyössä