Miksi lapsi herää liian aikaisin???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Zzzzzzzzzz....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

Zzzzzzzzzz....

Vieras

No, ainahan ne herää... ;)

Mutta siis, lapseni 1,5v. on jo parin viikon ajan herännyt puoli kuudelta aamulla, kun "normaalisti" hän herää puoli kahdeksan, kahdeksan aikoihin.
Tämä aiheuttaa sen ongelman, että jo herätessään hän on ihan sekaisin, hyvä kun pystyssä pysyy, ja kitisee vaan syliin kunnes onkin sitten jo reilun tunnin päästä ihan valmis ekoille "päikkäreille"...

Mikä neuvoksi???
En nyt haluaisi enää palata kaksiin päiväuniin, eikä siinä mielestäni järkeä muutenkaan ole, kun lapsi on aamulla kerran selvästi liian väsynyt heräämään. Jostain syystä vaan on alkanut herätä, enkä saa enää millään nukahtamaan takaisin (heräilee kyllä yöllä vielä useammankin kerran välillä, mutta muuten rauhoittuu helposti).
Hampaatkin on jo tehty, ei voi olla sekään ja valoisaakaan ei vielä niin aikaisin ole, eli ei sekään ole herätyksen syy..

Ärsyttää vaan, kun toinen väkisin herättää koko perheen ja kohta kun saa kaikki hereille menee itse takaisin nukkumaan.
Olen kyllä yrittänyt selvitä päivästä niinkin, etten laita päikkäreille kuin vasta normaaliin aikaan yhden maissa, mutta sitten se on yhtä itkua koko aamupäivä...
Sekovauva;)

Oisko mitään vinkkiä tai ehdotusta kellään? Mistä tämä voisi johtua?

Onks teillä pimentävät verhot?
Siksi kysyn, kun meillä oli makkarissa ohuet verhot, jotka päästi valon sisään. Tyttö 2v heräili siinä ennen kuutta. Eilen vaihdoin paksut verhot, jotka pimensi makkarin kokonaan ja tyttö veteli sikeitä yli seitsemään.

Rekistöidy tänne http://suomiii.bestgoo.com/index.htm-Siellä on chat ja asiallinen foorum..-Palstoja on paljon ja lisää voi ehdottaa-Tarvitsemme aktiivisia käyttäjiä-Lisää myös moderaattoreita ja ylläpitäjiä-Sivulta voi kysyä neuvoa ja antaa sitä..-Mene ja rekistöidy ilmaiseksi ja se on helppoa..

Meillä kans koko talvi alkutalvi meni hyvin ku lapsi nukkui pimeässä ja sanoin aina, et sit kun on valoisaa, niin on aamu ja voidaan nousta. Nykyisin änkeää meidän vanhempien väliin 6-7 välillä ja hetken siinä köllöttelee kunnes toteaa, et ulkona on jo valoisaa, nyt on aamu eikä enää nukuta. Huoh. vaikka on pimentävät verhot makkareissa, mut aina jostain välistä sitä valoa pilkahtaa ja lapsi huomaa, et ulkona tosiaan on valoisaa.

Hmm, voisinhan verhojen vaihtoa kokeilla, ei noi nyt ihan valoa läpäisemättömät oo..
En kyllä tiedä johtuuko kuitenkaan tuosta, aika pimeää silloin puoli kuuden kuuden aikaan täällä ainakin vielä on (Keski-Suomessa).

Tulisiko enää mitään muuta kenellekään mieleen??

Meillä on lapsi aina herännyt kuuden maissa/ ennen kuutta (nyt 4 v.). Se kai kuuluu asiaan, olen itse aamuvirkku, enkä ole sitä osannut ihmetellä. Kauanko lasten tulisi nukkua, varsinkin kun on hoitoonmeno? Taisi olla sopimaton aihe, tietenkin ne lapset pitäisi hoitaa kotona.

Uniajat vaihtelevat, ja suurin osa lapsista tuntuu olevan aamuvirkkuja. Meillä on joka kevät se vaihe, kun tuntuu että heräävät joka aamu aikaisemmin ja aikaisemmin. Johtunee siitä kun aamulla on aina vain aikaisemmin valoisaa. Muutaman viikon verran siinä menee, sitten tottuvat ja palaavat takaisin vanhaan rytmiinsä, eli heräävät vasta n. 6:30 ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Meillä on lapsi aina herännyt kuuden maissa/ ennen kuutta (nyt 4 v.). Se kai kuuluu asiaan, olen itse aamuvirkku, enkä ole sitä osannut ihmetellä. Kauanko lasten tulisi nukkua, varsinkin kun on hoitoonmeno? Taisi olla sopimaton aihe, tietenkin ne lapset pitäisi hoitaa kotona.

Niin, enpä minäkään sitä ihmettelisi, jos lapseni jaksaisi herättyään valvoa vähän kauemmin kuin tunnin...
Siitä on mielestäni kohtalaisen helppo päätellä, että nukkuu liian vähän.

Alkuperäinen kirjoittaja rew:
Uniajat vaihtelevat, ja suurin osa lapsista tuntuu olevan aamuvirkkuja. Meillä on joka kevät se vaihe, kun tuntuu että heräävät joka aamu aikaisemmin ja aikaisemmin. Johtunee siitä kun aamulla on aina vain aikaisemmin valoisaa. Muutaman viikon verran siinä menee, sitten tottuvat ja palaavat takaisin vanhaan rytmiinsä, eli heräävät vasta n. 6:30 ;)

Kiitos! Toivottavasti näin käy meilläkin pian.
Sääliksi käy toista, kun silmät puolitangossa on väkisin kömpimässä sängystään.

Meillä 2v poika jolla vaihtelee nuo heräämiset tosi usein. Monta viikkoa heräs aina vasta 8.00, mutta sit tuli kipeeks ja kerran heräs 6.00 niin aamulla oli ihan tötterössä ja kiukkunen ja näin olleen meni sitten jo aiemmin päikkäreille ja yöunille ja aamulla taas 6.00 ylös. Huomenna koittaa valvottaa taas johonkin 20.00 niin josko nukkus aamulla taas vähän pidempään :whistle:

Yhteistyössä