Lapsi hoitoon 1,5v

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äitee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äitee"

Vieras
Onko tää nyt ihan normaalia kun hirvittää laittaa lapsi hoitoon? Ensimmäinen on ja ihan normaali lapsi vissiin.. nyt vasta 1v ja 2kk tissiä syö edelleen kylläkin. No nyt jo stressaa että lapsi pitäs vuoden vaihteessa laittaa hoitoon. Ikäni olen tehnyt vuorotyötä ja nyt ois mahdollisuus päivätyöhön ja normaaliin päivärytmiin... niin mietityttää se että miten sopeutuu tuohon rytmiin ja lapsen raahaaminen joka aamu hoitoon sitten iltapäivällä kaupaan ja kotiin ja ruoanlaitot ym.

On se aivan normaalia että hirvittää jne. Ei oo mikää pikkujuttu laittaa mussukka hoitoon. Omani laitoin hetkeksi reilu 2v ja pysyvämmin reilu 3v, silti se oli mullekin semmonen haikea paikka. Oli vähälllä käyä niin että ois joutunu reilu 1v mut onneksi ei, se olis ollu mulle liian vaikeaa.

Sain viime viikolla antibioottikuurin virtsatietulehdukseen. Juuri kun pääsin sanomasta hoitajalle, että en ole kahteen vuoteen sairastanut edes flunssaa, niin neljäntenä päivänä kuurin aloittamisesta se iski päälle.

Voiko antibiootilla olla jotain tekemistä asian kanssa?
Ei mielestäni sovi millään kuvaan, että nyt yhtäkkiä ilman syytä saan flunssan - yleensä olen aiheuttanut mokoman itse tavalla tai toisella, esim. pukeutumalla huonosti tai jos ikkuna on jäänyt yöksi raolleen.

Kai se hoidon aloitus kaikkia vähän mietityttää, toisia enemmän ja toisia vähemmän. Meilläkin pienempi meni hoitoon 1.5 vuotiaana ja lohdutuksena sulle voin sanoa että mitään ongelmia ei ole ollut. Onhan se itsellekin aluksi vähän rankkaa sopeutua siihen tiukkaan rutiiniin kotonaolon jälkeen mutta helpottaa pian.

Sain viime viikolla antibioottikuurin virtsatietulehdukseen. Juuri kun pääsin sanomasta hoitajalle, että en ole kahteen vuoteen sairastanut edes flunssaa, niin neljäntenä päivänä kuurin aloittamisesta se iski päälle.

Voiko antibiootilla olla jotain tekemistä asian kanssa?
Ei mielestäni sovi millään kuvaan, että nyt yhtäkkiä ilman syytä saan flunssan - yleensä olen aiheuttanut mokoman itse tavalla tai toisella, esim. pukeutumalla huonosti tai jos ikkuna on jäänyt yöksi raolleen.

Jaaha. Onnistuin näköjään uuden ketjun sijaan kommentoimaan jo olemassaolevaan - sorry!

Meijän poika 1.5v on ainakin tosi innoissaan pk:ssa. Ollut nyt kolme viikkoa ja loistavasti mennyt.
Mun oli pakko mennä töihin, koska on pakko maksaa lainaa pois..

meillä menee nuorin 1,2v hoitoon..
olen itse töissä päiväkodilla pienten puolella ja tiedän kuinka paljon helpompaa
sen 1v on sopeutua hoitoon kuin 2v..
2vuotta on vihonviimeinen ikä aloittaa,mielummin 1v tai 3v.3 vuotiaallakin on enemmän
vaikeuksia kuin 1vuotiaaalla.näin se vaan on.
itse vien luottavaisin mielin omani PERHEPÄIVÄHOITAJALLE,joka oli meillä se ensimmäinen(ja oikeastaan ainoa vaihtoehto)
hoitopäivät pyritään pitämään mahd. lyhyinä,ja ja rajoituspäivät ei ole täydet.

ja kyllä,lapsi on minulle se ykkönen.menee kaiken edelle mutta en usko että lapsi menee rikki
kun JOUTUU hoitoon,vaan siltikin hänestä voi kasvaa ihan samanlainen ihminen kuin oman äidin hoitamasta lapsesta. sanon tämän sillä kun tiedän että tällä palstalla olen huono äiti kun vien niiiiin pienen hoitoon....

No minä "laitan hoitoon" tuon meijän vauvan,joka on vasta kohta 9kk. Paitsi että hoitaja tulee meille kotia, kotona on myös meidän 2- ja 3-vuotiaat sisarukset ja hoitaja on perheemme ystävä. Ei mulla kylläkään ole kuin pari hassua koulupäivää viikossa ja mies saattaa olla vapaalla silloin. Joten hoitopäiviä ei paljoa kerry kuukaudessa.

Mutta en olis tuota opiskelupaikkaa hyväksynyt jos kodin ulkopuolelle olisin joutunut laittamaan. Täällä päin on ainakin niin onneton tilanne, että lapset saattavat joutua vaihtamaan vuoden sisällä useamman kerran hoitopaikkaa:/ Siis jos kaupungille vie hoitoon. Ja kiitos kuntaliitoksen uusi hoitopaikka voi olla useamman kymmenen kilometrin päässä.

Yhteistyössä