Lapsi hoitoon, 2-vai 3-vuotiaana?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Opiskelut alkaisi syksyllä, mutta mietin että lykkäisin paikkaa vuodella ja alottaisin vasta sitten. Lapsi täyttää elokuussa 2v., ja sillon alkaisi opinnotkin. Rahatilanteesta tässä ei sinällään ole kyse, opintotuki kun on vielä pienempi kuin kh-tuki. Mutta sitten menisi taas vuoden pitemmälle että pääsee töihin :/ Tässä jo useampi vuosi kuitenkin eletty kädestä suuhun, eikä olla molemmat oltu töissä yhtä aikaa.

On taas ongelma :/ Pelottaa, että kuinka 2-vuotias sopeutuu, on kuitenkin vielä kovin pieni. Ei puhukaan vielä juuri mitään, muutaman epäselvän sanan vasta. Tässä yrittää punnita puolin ja toisin, mutta en tiedä yhtään kumpaan suuntaan vaaka kallistuisi :/
 
Mun muksu alotti 2v2kk ja sopeutunut tosi nopeasti, hoitajakin sanoi että lapsi solahti sekaan melkeimpä tuosta vain. Puhe ei pojalla ollu kovin häävi mut nopeasti alko petraantua ja lisääntyy kokoajan. Huomaa että on porukassa ja leikkikavereita. Meille siis oli sopiva aika tuo vähän yli 2v alotus. Myös omatoimisuus on lisääntynyt vaikken kyl kotonakaan passaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Jos haluat että lapsesta tulee sosiaalisesti ja kielellisesti lahjakkaampi, laita tarhaan 2 vuotiaana ettei tule tuppisuuta

Mie tuppisuu olen päätyny tarhaan 2v. Että se siitä ajatuksesta.
Se on aivan lapsikohtasta miten sopeutuu, oli lapsi 2 tai 3 niin voi mennä helpolla tai hankalasti.
 
Ei kai se tarha nyt lapsen luonnetta muuta, Jos lapsi on ujo, niin tuskin siitä puheliasta sielläkään saadaan. Sitä paitsi ujot ovat usein älykkäitä, koska seuraavat ja osaavat kuunnella.
 

Yhteistyössä