Lapsi hoitoon huomenna vai ei??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pusutin"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pusutin"

Vieras
Töissä= aamulla eräs palaveri, jonka peruuntuminen haittaa eniten erästä toista henkilöä. Uuden palaverin sopiminen haastavaa, siirtyisi jopa viikoilla.

Lapsi= ei kuumetta, mutta tukkoinen. Sanoo, että on nenä kipee, kurkku kipee. Ääni käheä, hengittää suun kautta. Ollut iloinen, leikkii ja höpisee normaalisti. Katsoisi kuitenkin myös mielellään muumeja ja äsken silmät luppasi sohvalla pötköttäessä, vaikka nukkunut 2,5h unetkin tänään. Ollut siis kotona ku isällään oli vapaa. Huomenna ei isä voi mitenkään päin jäädä kotiin.

Kysymys kuuluu siis: veisitkö hoitoon?

No se kuumehan ei määrittele sitä mennäkö hoitoon vai ei. Vaikka ap tämän jo ymmärtääkin. Minä tekisin, ja olen tehnyt niin, että laitan palaverin toiselle osapuolelle / osapuolille ehdotuksen skype-palaverista (voi olla myös puhelinpalaveri), ja kun tähän mennessä on aina onnistunut niin olen kotoa käsin hoitanut tapaamiset.

Mä yrittäisin järjestää jonkun lapsen kanssa aamuksi ja kävisin hoitamassa vain sen palaverin alta pois ja tulisin sitten kotiin. MLL? Onko isovanhempia, kummeja, kavereita tai joku tuttu isompi koululainen (syysloma?), joka voisi tulla lapsen kanssa siksi aikaa?

Mutta ei, en veisi hoitoon, jos se muksu ei jaksa olla normaalissa menossa mukana.

No en mä ainakaan itse vois kotiin jäädä töistä vaan siks, että on yskä ja väsyttää. Kun joku tuossa kysyi että menisitkö itte.

Ja saattaahan sekin tehdä lapsesta "passiivisen" jos ei ole päässyt ulkoilemaan muutamaan päivään.

Onko teillä muilla oikeasti mahdollista jäädä kotiin lasta hoitamaan aina, jos on jotain yskää ja nuhaa? Niitähän on vähän väliä.

Meillä on periaate, että hoitoon ja kouluun mennään, jos ei kuumetta tai olo tosi huono muuten. Eihän vanhempi saa periaatteessa olla töistä pois noin vain, vaan kyllä lapsen pitää olla oikeasti sairas. Eihän töistä voi olla pois, jos itsellä on vähän tukkoinen olo.

Jos jaksaa leikkiä niin kipulääkettä kurkkuun vain.

sd[QUOTE="pusutin";29122076]Töissä= aamulla eräs palaveri, jonka peruuntuminen haittaa eniten erästä toista henkilöä. Uuden palaverin sopiminen haastavaa, siirtyisi jopa viikoilla.

Lapsi= ei kuumetta, mutta tukkoinen. Sanoo, että on nenä kipee, kurkku kipee. Ääni käheä, hengittää suun kautta. Ollut iloinen, leikkii ja höpisee normaalisti. Katsoisi kuitenkin myös mielellään muumeja ja äsken silmät luppasi sohvalla pötköttäessä, vaikka nukkunut 2,5h unetkin tänään. Ollut siis kotona ku isällään oli vapaa. Huomenna ei isä voi mitenkään päin jäädä kotiin.

Kysymys kuuluu siis: veisitkö hoitoon?[/QUOTE]

[QUOTE="vieras";29122167]No en mä ainakaan itse vois kotiin jäädä töistä vaan siks, että on yskä ja väsyttää. Kun joku tuossa kysyi että menisitkö itte.

Ja saattaahan sekin tehdä lapsesta "passiivisen" jos ei ole päässyt ulkoilemaan muutamaan päivään.

Onko teillä muilla oikeasti mahdollista jäädä kotiin lasta hoitamaan aina, jos on jotain yskää ja nuhaa? Niitähän on vähän väliä.[/QUOTE]

No ei joka yskän ja nuhan takia, mutta jos selvästi huomaa että lapsi ei ole kunnossa, niin kyllä silloin jäädään kotiin.

Työnantajakin tykkää. Nopeammin se lapsen sairastaminen menee ohi kun saa heti levätä kotona, eikä puolikuntoisena viedä hoitoon.

Ja helposti minäkin jään kotiin sairastamaan.

Eli lieviä flunssan oireita mutta lämpö normaali. Veisin hoitoon, ellei vointi huonone. Valitettavasti meidän lääkäri ei kyllä noilla oireilla hoitovapaalappua edes kirjottaisi, ellei sitten kylmästi valehtelisi lisää oireita.

Jos olisi "vain" nuhaa/yskää niin varmaan en edes miettisi, muutenhan hoidosta oltaisiin pois lokakuusta huhtikuuhun. Nyt aloin miettiä, ku neiti on selvästi väsynyt ja sanoin ilmaissut huonoa oloa (nenä kipee, pää kipee). 3v kyse. Hän on tänään käynyt isänsä kanssa lähikaupassa, muuten oleilleet sisällä. Viikonloppuna ulkoiltiin normaalisti, eilen illalla alko nenä vuotaa, eikä nyt vuotava nenä ulkoilua estä. Mietin, että kuinka väsynyt pitää Duracell pupun olla, et nukkuu 2,5h ja silti silmät luppasee 2-3h ennen nukkumaan menoa.. Ilman palaveria en edes miettisi koko hommaa.

Eräs ystävä lupasi aamulla tulla meille palaverin ajaksi, kun menee itse vasta yhdeksi töihin.

[QUOTE="vieras";29122167]
Onko teillä muilla oikeasti mahdollista jäädä kotiin lasta hoitamaan aina, jos on jotain yskää ja nuhaa? Niitähän on vähän väliä.[/QUOTE]

Pakko olla mahdollisuus tai jotain järjestää jos lapsi on sairas / puolikuntoinen.

Mä jätin 3v lapsen tänään kotiin, koska yski kovaa eilen ja oli vähän tukkoisen kuuloinen. Ja meillä on perheenjäsenillä ollut flunssaa parisen viikkoa nyt liikkeellä. Noh, tenava on ulkoillut aamupäivällä tunnin ja loppupäivän hyppinyt, pomppinut, riehunut, juossut jne. Nenä vähän vuoti välillä, pääasiassa ulkona ja ääni meni hiukan käheeksi illasta.

Mutta tasan menee kyllä huomenna hoitoon, jos energiataso on tuota luokkaa.

[QUOTE="pusutin";29122422]Jos olisi "vain" nuhaa/yskää niin varmaan en edes miettisi, muutenhan hoidosta oltaisiin pois lokakuusta huhtikuuhun. Nyt aloin miettiä, ku neiti on selvästi väsynyt ja sanoin ilmaissut huonoa oloa (nenä kipee, pää kipee). 3v kyse. Hän on tänään käynyt isänsä kanssa lähikaupassa, muuten oleilleet sisällä. Viikonloppuna ulkoiltiin normaalisti, eilen illalla alko nenä vuotaa, eikä nyt vuotava nenä ulkoilua estä. Mietin, että kuinka väsynyt pitää Duracell pupun olla, et nukkuu 2,5h ja silti silmät luppasee 2-3h ennen nukkumaan menoa.. Ilman palaveria en edes miettisi koko hommaa.

Eräs ystävä lupasi aamulla tulla meille palaverin ajaksi, kun menee itse vasta yhdeksi töihin.[/QUOTE]

Eli asiahan on ihan selvä. Lapsi ei ole oikeasti sinunkaan mielestäsi ihan hoitokuntoinen.

Hienoa, että sait asian järjestymään ja ystäväsi voi tulla teille lasta hoitamaan :)

Yhteistyössä