Lapsi hoitoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lillielli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.07.2006 klo 21:12 hanne kirjoitti:
Kyllä sulla ainakin aikaa ja tarmoa näin typeriin juttuihin riittää, olisit ollut yhtä tarmokas lapsesi hoitopaikan ja sopeutumisenkin suhteen niin asiat olisivat toivomallasi tolalla!

Olen kyllä nyt eri vieras kuin se, jonka kanssa olet täällä "keskustellut"...

Ja anteeksi sille toiselle vieraalle, en tajunnut katsoa nimimerkkiä :ashamed:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.07.2006 klo 21:15 eri vieras kirjoitti:
\
Kyllä sulla ainakin aikaa ja tarmoa näin typeriin juttuihin riittää, olisit ollut yhtä tarmokas lapsesi hoitopaikan ja sopeutumisenkin suhteen niin asiat olisivat toivomallasi tolalla!

Samoin :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.07.2006 klo 21:19 eri hanne kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.07.2006 klo 21:15 eri vieras kirjoitti:
\

Samoin :D

Ei ole pakko uskoa...
:\|

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.07.2006 klo 21:09 vieras kirjoitti:
Mitä olen näitä keskusteluja seurannut, niin mielestäni hanne vastaa yleensä aika hyökkäävästi moniin kysymyksiin ja monista asioista on tullut "riitaa" muiden kanssa :(

hannelle:
Mutta oikeasti, ei jokainen lapsi vain sopeudu hoitoon, oli se sitten pph, päiväkoti tai ryhmis. Mä en käsitä miten voi sanoa että kyllä lapsen pitäisi kuukaudessa sopeutua hoitoon... Ehkä äidilläsi sitten on kaikki hoitolapset ollut sopeutuvaisia. Varmaan kuitenkin aika harvassa ovat ne lapset, jotka eivät sopeudu mihinkään hoitomuotoon, mutta heitäkin kuitenkin on, usko pois!

:)

Vai haluut säki samasta aiheesta keskustella, mulla ku ei tahtoisi olla energiaa enempää saman asian jankuttamiseen mutta olkoo. Äidilläni oli yksi erittäin vaikea tapaus, tämän tapauksen myötä sanonkin ajaksi kuukausi, muuten olisin sanonut viikko.

Lapsi joka ei ole oppinut kanssakäymisiin muiden kuin äitinsä ja sukulaisten kanssa voi olla tuollainen metsäpöllö ettei sopeudu, mutta ei ole mitään järkeä lastaan sellaiseksi kasvattaa. Eli täytyy katsoa itseensä ja täytyy katsoa myös siihen hoitoon viemiseen, sellainen lapsi jonka annetaan temppuilla sen viemisen kanssa on todella mahdoton jättää hoitoon.

Muussa tapauksessa täytyy vaihtaa hoitopaikkaa jossa lapsi viihtyy. Ok yritän sullekin vielä vastailla typeriin jankkauksiin.

AP sori tällästä tää välillä on kun joku pilaa, mutta yritä etsiä tuolta kauempaa, samasta asiasta on ollut paljonkin juttuja.

Mutta kun aina ei ole sellaista hoitopaikkaa jossa lapsi viihtyy!!!
Se on varmaan myös vähän lapsen persoonasta ja luonteesta kiinni viihtyykö missään hoitopaikassa. Jos ei vaan tykkää olla siellä niin ei tykkää. Eikä se aina ole vanhempien kasvatuksesta kiinni (toki sillä voi olla vaikutusta asiaan).

Onhan varmasti myös paikkoja missä et itse viihdy. Mutta olet aikuinen etkä näytä sitä. Pystyt ehkä ajattelemaan että voit jopa alkaa viihtymään siellä jos annat sille tilaisuuden. Mutta lapsi ei näin pysty ajattelemaan. Lapsi ei voi salata tai muuttaa sitä mitä on, onneksi. Lapset ovat aitoja!

No eikö sillon todellakin pidä sitä hoitopaikkaa vaihtaa ellei lapsi viihdy hoidossa! PITÄÄKÖ SE TODELLAKIN VÄÄNTÄÄ RAUTALANGASTA?

Aivan varmasti jokaiselle lapselle maapallolta löytyy yksi paikka kodin lisäksi missä hän viihtyy?

Ellei hänen kasvatuksensa todellakin ole metsästä?

Jankuti, jankuti plääh keksikää nyt jo jotain uutta, tai alota tämän jutun lukeminen alusta uudelleen, niin minun aikani ei mene aivan harakoille, minä menen ennemmin vaikka seisomaan tonne aidanseipääksi, siitäkin on enemmän autuutta, nähdään kun juttusi ovat hiukan kiinnostavampia!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.07.2006 klo 21:37 hanne kirjoitti:
Lapsi joka ei ole oppinut kanssakäymisiin muiden kuin äitinsä ja sukulaisten kanssa voi olla tuollainen metsäpöllö ettei sopeudu, mutta ei ole mitään järkeä lastaan sellaiseksi kasvattaa. Eli täytyy katsoa itseensä ja täytyy katsoa myös siihen hoitoon viemiseen, sellainen lapsi jonka annetaan temppuilla sen viemisen kanssa on todella mahdoton jättää hoitoon.
.

:laugh: :D

ihana olet hanne :D

Miksi ihmeessä sitten aina vastaat.... Ja aina sinun pitää olla oikeassa, muut eivät voi olla... (monesta ketjusta ainakin saanut sellaisen kuvan. Toki vastaat myös asiallisesti mutta heti jos aletaan tekemään "vääntöä" jostain aiheesta sinun kommenttisi loistavat sillä aika ilkeilläkin sanoilla). Kuin siis aina jaksat!?

Meitä on moneen junaan.

Olisi mukava jos samat ihmiset kirjoittaisivat samalla nimimerkillä yhteen aloitukseen niin ei tulisi sellainen tunne että kirjoittajia on useampia kuin on, tämä juttu oli erittäin sekavaa luettavaa kun ei tiennyt kuka vastaa ja kysyy, kiitos

Epäilinkin että olemme kohdanneet aikaisemminkin, olisiko nimimerkkisi vanha kunnon aaron? Osu ja upposi, jaaha ja mielenkiinto juttuun palasikin.

Tai olkoon, me olemme jo niin monta kertaa tästä asiasta keskustelleet ettei varmaan kannata, tuskin sun mielipiteesi on töihin meneviin äiteihin muuttunut sitten viime joulukuunkaan, joten hiippailen tonne aidanseipääksi takaisin, öitä aaron!

Nyt minä olen todella pahoillani että tämä ketju meni pilalle, aaronin takia ei olisi kannattanut suutansa avata!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.07.2006 klo 22:23 hanne kirjoitti:
Epäilinkin että olemme kohdanneet aikaisemminkin, olisiko nimimerkkisi vanha kunnon aaron? Osu ja upposi, jaaha ja mielenkiinto juttuun palasikin.

Tai olkoon, me olemme jo niin monta kertaa tästä asiasta keskustelleet ettei varmaan kannata, tuskin sun mielipiteesi on töihin meneviin äiteihin muuttunut sitten viime joulukuunkaan, joten hiippailen tonne aidanseipääksi takaisin, öitä aaron!

Nyt minä olen todella pahoillani että tämä ketju meni pilalle, aaronin takia ei olisi kannattanut suutansa avata!

Joku muukin on siis kanssani samaa mieltä ollut?!

Mutta oikeesti, en ole mikään aaron. Mutta nyt täytyy kai lopettaa tän asian jauhaminen, mut sekoitetaan jo ihan liikaa toisiin, anteeksi niille joiksi mua luullaan :ashamed:

Taitaa olla paikaallaan keksiä kunnon nimimerkki, ettei sekoiteta toisiin :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.07.2006 klo 22:42 hanne kirjoitti:
Aaron hyvä, kukaan muu ei viitsi noin kauan väittää yhtä asiaa siniseksi vaikka asia on valkoinen :x

Taidat itse olla aika yksinkertainen. Aaronin kirjoitustyyli on aivan toisenlainen kuin oli tämän joka jankkasi kanssasi. Tämä joka nyt jankkasi pysyi kohteliaana ja pyysi sinulta perusteluja eikä suostunut ymmärtämään mutta aaron jankkaa samaa eikä aina niin kohteliaasti... mun mielestä ihan erilaisia tekstejä.

Kuulehan hmmm aaron ei ole reiluun puoleenvuoteen täällä esiintynyt omalla nikillään, joten vaikea verrata tyylejä! Olen kyllä aikasemmin kerran törmännyt häneen kirjoitustyylin perusteella joulukuun jälkeen, mutta jos sinä tiedät paremmin olet varmaankin oikeassa :D tämä vieras sitten lienee aaronin läheinen sukulainen :D

Heippa taas Hanne. Olen se eka "vieras", joka kanssasi "keskusteli, tai väitteli... :)

Oh, pisti niin pahasti silmään tuo kirjoituksesi, että käskit etsimään lapselle hoitopikkaa vaikka maailman ääristä vaihtamalla heti jos kuukaudessa ei homma toimi.
Kuinka kauan tällaista kannattaa jatkaa??? Kerroin siitä serkun lapsesta, joka ei kolmen vaihtamisen jälkeenkään sopeutunut, mutta täytettyään 3½ vuotta ja mennessään silloin hoitoon yhteen näistä jo aiemmin olleista paikoista, kaikki menikin hyvin. Eihän tuo jatkuva hoitopaikan vaihtaminenkaan voi olla kovin järkevää noin pienen kohdalla!?
Edelleen painotan sitä ikäpuoltakin, joka saattaa vaikuttaa. Miksi muuten niin monet tutkimukset ja suositukset ovat sen kannalla, että lapselle paras paikka on kotona toisen vanhemman kanssa ensimmäiset 3 ikävuotta!?

Harmi, että asenteesi ja tyylisi sekosi tässä matkan varrella, sinun jutuista meni maku ja vaikutat lähinnä jotenkin yksinkertaiselta ja tärähtäneeltä... :ashamed:

Huomenta. Minulla lapset sopeutuneet hyvin hoitoon, ekan vein heti kun äitiysloma loppui, ei ollut varaa yksinhuoltajana jäädä kotiin. Ensimmäinen hoitopaikka oli päiväkoti ja sinne jäi lapsi mielellään. Oltiin käyty tutustumassa kaksi kertaa ennen hoidon alkua.

Toisen vein hoitoon 1v 3kk perhepäivähoitajalle. Ja taas kaikki sujui hyvin, ei turhia itkeskelyjä ovella. Mutta nyt kun lapsi on varahoidossa päiväkodissa kaksi päivää niin eilen kävi itkemään eikä olisi halunnut jäädä. No kun nyt opiskelen niin jäätävähän se on.

Itse olen sitä mieltä että lapsille tekee hyvää olla toisten lasten ja aikuisten kanssa. Mutta jokainen tekee omat päätökset. Vaan luulisi lapselle olevan helpompaa stiten tulevaisuudessa esikoulut ja eka luokat kun on jo etukäteen tottunut olemaan ryhmässä ja ottamaan toiset ihmiseet huomioon.

Kiitos teille jotka ootte vastanneet asiallisesti alkuperäiseen kysymykseen :flower:
Eiköhän tuo neiti ihan hyvin viihdy siellä hoitopaikassa, ainakin on luonteeltaan sopeutuvainen ja pitää toisista lapsista kovasti. Mulle itelle se taitaa vaan olla kovempi paikka :ashamed:
Mutta oon koittanut psyykata itteeni että olisin reipas ettei lapsi ainakaan vaistoaisi sitä että en haluais jättää häntä hoitoon...

Aivan varmasti sujuu hyvin, oletteko jo ehtineet käydä tutustumassa? Oliko kivan oloinen paikka ja erityisesti täti? Viihtyikö lapsi tädin kanssa? Oletko jättänyt lapsen yksin tädin kanssa vai oletko itse ollut kokoajan läsnä? Onko muut hoidokit minkä ikäisiä?

Meillä poika pitää 2 vuotiaasta tytöstä hoidossa valtavasti, leikkivät yhdessä. Meillä poika on 1 vuosi ja 4kuukautta ja hyvin tulee toimeen. Poika meni hoitoon kuukausi sitten ja alun hankaluuksien jälkeen nyt menee loistavasti, nyt ei jäädä itkien vaan juostaan aamulla leikkimään muiden kanssa.

Me ei olla vielä käyty tutustumassa hoitopaikkaan joten sitäkin vähän stressaan.. Onko hoitaja hyvä (varsinki kun näiltä palstoilta lukee jos minkälaisista pphoitajista = / toisaalta mä uskon että suurin osa pph:jista on kuitenki ihan mukavia ja osaavia tätejä, näin haluan uskoa!!)
Oon kyllä varautunut siihen että tyttö alussa vierastaa ja ikävöi mutta kunhan nyt vähitellen tottus siellä olemaan ja menis sitten hoitoon ihan mielellään.
Sitäkin oon miettinyt kun nyt on neiti niin helppo, siis nukahtaa päikyille ja yöunille itse, nukkuu läpi yön heräämättä, syö hyvin ja on tosi iloinen ja touhukas tyttö. Niin ettei sitte näihin asioihin tulis muutoksia kovin paljon.. Esim nukahtaminen vaikeutuu, kiukuttelee iltaisin hoitopäivän jälkeen jne....
Onko kokemuksia?

Yhteistyössä