Lapsi isänsä luona viikon, ja mustelmilla..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Ollaan erottu lapsen isän kanssa ja tyttö 5v oli nyt viikon isänsä luona, kun isällä lomaa. Tuli eilen illalla kotiin. Huomasin jaloissa kaksi mustelmaa ja kädessä yhden.. Yleensä tyttö on tosi rauhallinen, ei paljon kolhi itseään, ainakaan mustelmille asti.
Miks mulla väkisinki mieleen hiipuu että isä ois hermostunu ja tehny jotain?

mun ja exän suhde oli aika riehakas aikoinaan, ei hakannut mutta pari litsaria antoi kyllä naamaan kerran..

en viittis kysyy isältä, tulee vaan tappelu ja huonot välit.

sanokaa mulle että tyttö on vaan itse kolhinut itsensä.
en kyllä uskois et isä löis, mut miks silti tuntuu tältä.

Ei aina kannata maalata piruja seinille. Ihan oikeasti, voipi olla että miehesi on kannustanut lastaan vähän riehakkaampiin leikkihin kuin sinulla on tapana.

meidän neiti 4v on useinkin mustelmilla. Pari mustelmaa ei vielä pahoinpitelyä tee jos ei lapsen käytöksessä ole mitään poikkeavaa

Entäpä jos lapsen isän luona lapsi on riehakkaampi. Leikit siis isän kanssa ollut paljon riehakkaampia. Jaloissa mustelmat on kyllä melkein aina kolhuja. (minkä muotoisia ja kokoisia) käsien mustelmat riippuen missä kohdassa ja minkä muotoisia ei aina kolhuista. Itse otin lapsesta kerran kiinni liian lujasta ja olkavarteen tuli pitkä sormen muotoinen mustelma.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Kysy lapselta mistä mustelmat tulivat.

Mun mielestä 3 mustelmaa 5 v lapsella on todella vähän :D

joo mein muksuilla on ainakin aina paaaljon mustelmia, et jos siitä tehdään johtopäätöksiä niin ai kauheeta :D

No pari litsaria eukolle on mun mielestä kuitenkin eri asia, kun lastaan mustelmille pahoinpitelevä isä... Tottakai sinä exäsi tunnet ja huolestuttavaa tosiaan jos tuollaista edes osaat epäillä. Totta on kuitenkin myös se, että niitä mustelmia tulee kokoajan... Meillä toi kuopus on alvariinsa joku kohta auki. Edelliset ruvet kerkeä edes lähtemään, kun taas ollaan jostain kohtaa uudestaan kolhittuna...

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja AavikonNorsu:
minkätakia sun lapsi käy isällään jos sun tarvii edes epäillä tollaista?? :o :o :o

Eipä epäilyt riitä tapaamisten kylmäämiseen.

no kyllä. En varmasti laskisi lastani isälleen jos mun tarviis ees epäillä että on pahoinpidellyt lasta !!! mun lapsi jos on isällään ja mustelma jalassa, niin ei mun tarvitse täältä kysellä että onkohan pahoipidellyt!! koska tiedän ettei sellaista meillä tapahdu. Eriasia jos ap mustelman jälkeen eti epäilee että lasta on kohdeltu kaltoin, nin onhan siinä sitten jotain häikkää jos luulee että eksä noin tekisi

Kysyitkö lapselta onko kaatunut tms? Mä kyllä ottasin selvää asiasta, ja pian!! Meidänkin likalla on melko paljon mustelmia, vaikkei olekaan pihan villein tyttö :D Mut ihmetyttää tuo, että mietit kuitenkin oisko exälläs jotain osuutta asiaan...

No niin munkin mielestä. Tolla kriteerillä mä hakkaan lapsia harva se päivä. Nyt on polvet ruvella, jalassa mustelma, kädessä mustelma, silmäkulmassa naarmu... ja tossa on vaan osa. Kahdella lapsella yhteensä kylläkin. Meidän lapsille tulee ainakin tosi helposti mustelmia justiinsa käteen kun intoutuvat keskenään painimaan.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:

No niin munkin mielestä. Tolla kriteerillä mä hakkaan lapsia harva se päivä. Nyt on polvet ruvella, jalassa mustelma, kädessä mustelma, silmäkulmassa naarmu... ja tossa on vaan osa. Kahdella lapsella yhteensä kylläkin. Meidän lapsille tulee ainakin tosi helposti mustelmia justiinsa käteen kun intoutuvat keskenään painimaan.

samoin täällä.

minkätakia sun lapsi käy isällään jos sun tarvii edes epäillä tollaista?? :o :o :o

Kyllä jossain tapauksessa riittää. Soitto lastenvalvojalle riitti, sanoi vain että lasta ei ole pakko laittaa paikkaan jossa lapselle voi tapahtua jotain pahaa. Mun mielestä lapsen lyöminen on juurikin tätä.

no kyllä. En varmasti laskisi lastani isälleen jos mun tarviis ees epäillä että on pahoinpidellyt lasta !!! mun lapsi jos on isällään ja mustelma jalassa, niin ei mun tarvitse täältä kysellä että onkohan pahoipidellyt!! koska tiedän ettei sellaista meillä tapahdu. Eriasia jos ap mustelman jälkeen eti epäilee että lasta on kohdeltu kaltoin, nin onhan siinä sitten jotain häikkää jos luulee että eksä noin tekisi

Hyvähän se on sanoa, mutta siiinä kohtaa kun oikeudesta alkaa putoilla haasteita ja vaarana on menettää kokonaan lapsi sinne, ei ole paljoa vaihtoehtoja :|

Ajatteleppa niin päin,et tyttärelläs ois joku kerta isälle mennessään mustelma,ja tän isän mieleen hiipis ajatus et hakkaat tytärtänne.
Nuitahan nyt sattuu.Voihan olla että isällä ja tytöllä erilaiset leikit kuin teillä kotona.Tai jos on vielä vähän outo paikka tuo isän koti,niin tulee niitä kolhuja.Käyneet joissain puistossa?

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:

Kyllä jossain tapauksessa riittää. Soitto lastenvalvojalle riitti, sanoi vain että lasta ei ole pakko laittaa paikkaan jossa lapselle voi tapahtua jotain pahaa. Mun mielestä lapsen lyöminen on juurikin tätä.

Joo, no sehän tietysti riippuu loppupeleissä sitten toisen osapuolen puhelahjoista miten käy..

Hyvähän se on sanoa, mutta siiinä kohtaa kun oikeudesta alkaa putoilla haasteita ja vaarana on menettää kokonaan lapsi sinne, ei ole paljoa vaihtoehtoja :|

ai menettää minne??

No mutta kyllä siihen nyt toivottavasti tarttis muutakin todistetta kuin pari mustelmaa jaloissa. Muuten munkin lapset vois samantien huostaanottaa ja koskaan en oo fyysistä kuritusta harrastanut. Että Åbo soittaa vaan sieltä sitten lastensuojeluun kun tietää mun oikeen nimen, mustelmia on lapsilla!

Joo, no sehän tietysti riippuu loppupeleissä sitten toisen osapuolen puhelahjoista miten käy..

ei vaan se riippuu ihan toisesta osapuolesta!. mä saisin hetkessä evättyä tapaamiset jos haluaisin, muttei ole ollut tarvetta...vielä

Mä en todellakaan osaa sanoa miks mulla tuli tällanen ajatus nyt mieleen.
Ollaan oltu erossa jo 3v, ja lapsi käynyt isällään säännöllisesti, ja varmasti ollu ruhjeita jossain vaiheessa nyt en vaan muista ja ku nää on nyt jotenki niin tummia ja isohkoja. En mä ennen oo tällasta epäilly. Jotenki nyt vaan, enkä pääse ajatuksesta eroon, en osaa selittää miksi!

En kysynyt lapselta ku menin jotenki ite paniikkiin.. Pitää kysyä ku palaa kotiin, on nyt eläinpuistossa tätinsä kanssa.

Ja joo, voi olla hyvinki mahdollista että isän kans leikkii rajummin. Tai varmasti leikkiikin. Mut tyttö on oikeesti ihan ekstra rauhallinen tapaus, niin siks epäilyttää. Tosi hiljanen ja omissa oloisa viihtyvä. Ei ollenkaan samanlainen kun kukaan tuntemani 5v. :D

Yhteistyössä