H
hämmästynyt
Vieras
Nyt pitää kyllä vähän ihmetellä... Minulla on tuttava, jonka luona kävin vauvani kanssa kylässä. Istuimme kahvipöydässä ja sitten yhtäkkiä tuttavani vähän alle vuoden ikäinen taapero tuli pöydän viereen ja yritti kurkottaa pöydälle ja kirkui ihan suoraa huutoa. Siis ei itkenyt vaan kiljui. Tuttavani oli kuin ei olisi huomannutkaan lasta, vaikka lapsi selvästi kaipasi huomiota. Meinasin ottaa sitten taaperon syliini, mutta tuttavani kielsi ja sanoi, että hän yrittää että lapsi ei saa mitään huomiota silloin kuin kirkuu, kun kuulemma on ruvennut kirkumaan niin usein. En saanut oikein mitään sanottua tuossa tilanteessa, itse olen aina antanut vauvalleni huomiota kun sitä haluaa, ja tuolla ääntelyllä selvästi lapsi halusi etät häntä huomioitaisiin. Tuostahan tulee ihan hirveä hylkäämiskokemus noin pienelle lapselle, joka ei vielä ymmärrä, että miksi häntä ei kukaan huomaa vaikka hän yrittää!
Nyt hirveästi huolettaa että saako lapsi muutenkaan huomiota ja huolenpitoa. Mitä te sanoisitte tuolle tuttavalle? Millä lailla ystävällisesti toisitte ilmi ettei tuollainen ole hyväksi lapsen kehitykselle? Käy niin sääliksi ..
Nyt hirveästi huolettaa että saako lapsi muutenkaan huomiota ja huolenpitoa. Mitä te sanoisitte tuolle tuttavalle? Millä lailla ystävällisesti toisitte ilmi ettei tuollainen ole hyväksi lapsen kehitykselle? Käy niin sääliksi ..