Lapsi kaatui koiran päälle ja koira näykkäisi. Pitääkö koira lopettaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TooQT2BSTR8
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
jaahas, tapahtuikin kylässä. Eli syypää lapsen äiti, ei koira. Olisi se koiran omistajakin voinut ennakoida ja laittaa koiran toiseen huoneeseen siksi aikaa kun riiviö kyläilee.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Ei koiraa pidä lopettaa - lapselle pitää tehdä entistäkin selvemmäksi se, että koiran luo ei saa mennä, kun se nukkuu tai syö!

en mäkään tommosesta lopettais.
mutta meillä kyllä lapset saa olla koirien luona kun ne syö.mein 8kk poika käy jopa viemässä luun ton reilu vuosikkaan brassin suusta...koira antaa luun samantien pojulle kun käsi ojentuu sitä kohti ja sit koira heittää ittensä selälleen :D =)
palkitsen koiran aina kun noin tapahtuu =)
toi mein leo-vauva opetetaan myös sellain että ruuan ja luun saa viedä suusta,tai ainakin yritetään opettaa :D

Jos ystävyys tuosta menee, kun ei koiraa lopeteta sen säikähdyksen takia, niin eipä sellaisella ystävällä mitään teekään. Rasittavia äitejä olemassa, jotka kuvittelee, että muu luomakunta tanssisi heidän toiveidensa mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja rasittavaa:
Jos ystävyys tuosta menee, kun ei koiraa lopeteta sen säikähdyksen takia, niin eipä sellaisella ystävällä mitään teekään. Rasittavia äitejä olemassa, jotka kuvittelee, että muu luomakunta tanssisi heidän toiveidensa mukaan.

aamen.

Käsittämättömiä tapauksia. Lapselle kerrottu kuinka toimia ja äidin katsottava tietenkin peräänkin. Koira säikähtänyt ja "puolustautunut". Ei tässä ole mitään syytä lähteä koiraa lopettamaan, lasta seurattava tarkemmin ja toistettava kuinka koiran kanssa toimia. Jessus mitä touhua. |O

sinä joka sanoit et 4v ei tarvi ymmärtää ni kerrompa vaa et kyl sen ikäsen pitäis ja kuuluis ymmärtää jos kielletään menemästä johonki!meillä poika o pienestä pitäen opetettu et jos koira murisee tmv ni sillon ei mennä lähelle ja hyvin o menny perille enää ei tarvi siitä asiasta sanoa ja ikää 3v10kk!ei missään nimessä piikille!

meillä kanssa koira ei ota meidän pojalta mitään ja antaa sen ottaa suustaan luut yms. kyseessä kova terrieri uros joten tämä on mielestäni hieman omituista eikä olla mitenkään "opetettu" vaan sisäsyntyistä käytöstä. No tähän itse kysymykseen niin... no miten sen sanois, sellaiset äidit jotka eivät itse ole koirien kanssa tekemisissä tai mahd. pelkäävät niitä haluavat uskoa että koirassa aina vika ....

Alkuperäinen kirjoittaja kylä:
Meillä meni koira lapsettomaan perheeseen välittömästi, kun uhkaili lapsia.

Sitä paitsi, ei nelivuotiaan tarvitse vielä ymmärtää, mutta VANHEMPIEN KUULUU VALVOA lasten touhuja, varsinkin koiraperheessä!!!!!

Mitähän tää uhkailu tarkoittaa? Juuri luin Tuire Kaimion juttua siitä, että koiria ei saisi kieltää murisemasta: se on koiran keino VAROITTAA, ja tällainen ei ole aggressiivisuutta, vaan epävarmuutta ja yritystä kertoa, että koiraa pelottaa. Jos koiraa kieltää murisemasta, saattaa käydä niin, että se näykkää suoraan, koska siltä on viety keinot varoittaa.

Murina ei siis ole uhkailua.

Alkuperäinen kirjoittaja kylä:
Meillä meni koira lapsettomaan perheeseen välittömästi, kun uhkaili lapsia.

Sitä paitsi, ei nelivuotiaan tarvitse vielä ymmärtää, mutta VANHEMPIEN KUULUU VALVOA lasten touhuja, varsinkin koiraperheessä!!!!!

Minkä ikäisenä se ymmärys sitten kasvaa siihen mittaan, että voi lapselta vaatia, että hän kohtelee eläimiä rauhallisesti ja ns. oikein? Kyllä minusta nelivuotias jo sen verran ymmärtää, että pitäisi olla jo tiedossa, mitä koiralle tai kissalle saa ja mitä ei saa tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Ei koiraa pidä lopettaa - lapselle pitää tehdä entistäkin selvemmäksi se, että koiran luo ei saa mennä, kun se nukkuu tai syö!

en mäkään tommosesta lopettais.
mutta meillä kyllä lapset saa olla koirien luona kun ne syö.mein 8kk poika käy jopa viemässä luun ton reilu vuosikkaan brassin suusta...koira antaa luun samantien pojulle kun käsi ojentuu sitä kohti ja sit koira heittää ittensä selälleen :D =)
palkitsen koiran aina kun noin tapahtuu =)
toi mein leo-vauva opetetaan myös sellain että ruuan ja luun saa viedä suusta,tai ainakin yritetään opettaa :D

Tässä on hienosti osattu opettaa koiralle lapsen kanssa elämistä ja olemista! =) Itse olen miettinyt koulutuskeinoja jos meille vauva joskus saadaan, kun koiramme (tosin vasta 10kk) pelkää lapsia. Olen kyllä sitä mieltä, että lapsen ja aikuisen, tutun ja vieraan tulee voida ottaa vaikka herkullinen luu koiran suusta ilman vastarintaa. Korkeintaan jos vieras kyseessä, koira saa kääntyä poispäin mutta itse en missään nimessä salli koiran murisevan siinä tilanteessa, vaikka nykyisillä koulutusperiaatteilla se on kuulemma koiralle sallittua. Eri asia jos nukkuvalle koiralle jotain sattuu, tai yleensäkin jotain äkkinäistä ja yllättävää.

heh, meillä kanssa 2v voi ottaa saksanpaimenkoiran suusta luun. Koira korkeintaan katsoo meitä aikuisia anovasti että käskekää sen antaa luu takaisin.
En sano että lapsi saa tehdä niin. Mutta minusta on tärkeää että kun lapset ja koirat asuvat samassaperheessä niin lapsi voi tehdä noin.

Ap:n tilanteessa en lopettaisi koiraa. Tuo oli kaikilta osapuolilta selvä vahinko.

Itse kyllä laitan yleensä koirat portin taakse jos meillä on vieraita lapsia. Juuri sen takia ettei tuollaista pääse käymään edes vahingossa. Omat lapset ovat kuitenkin aina oman lauman jäseniä koiralle ja vieraat lapset vieraita.

Kyllä minun mielestä lapset pitää myös opettaa kunnioittamaan koiran rauhaa. Meidän koira on arka, mutta tottunut lapsiimme, ja siksi meidän tytöt ovat vieraiden koirienkin kanssa aivan turhan rohkeita. Järjestelmällisesti opetetaan, että koiraa pitää lähestyä kauniisti, koiran ruokailua ei saa mennä häiritsemään, ja jos koira murahtaa, se on varoitus, joka on otettava vakavasti.

Onko tämä äiti itse koirapelkoinen?

jos näin on, ymmärrän että hän varmaan pelästyi ja koki samalla syyllisyyttä kun ei katsonut tarpeeksi lapsensa perään. käänsi sitten tuon oman suuttumuksensa koiraan.

Hieman aiheen vierestä, mutta kun täällä nyt tuntuu olevan koirista tietävää porukkaa... Mitä mieltä olette, kun meidän 8 kk jyystää samaa puruluuta, kun koira ja koira katsoo himoiten luuta vierestä. Yleensä antaa lapsen syödä luutaa rauhassa, mutta toisaalta ottaa luu nätisti lapselta pois ja alkaa leikkimään sillä itse. Pitäisikö koiraa kieltää, vai mitä? Luonnollisesti otamme luun itse lapselta pois, kun huomaamme, mutta aina ei huomaa kaikkea...

No en todellakaan lopettaisi :o ! Koira reagoi "normaalisti". Meillä 2 koiraa ja aina pidän huolen, että koirat saa levätä/syödä/leikkiä keskenään lapsien häiritsemättä. Ja vahdin, että lapset eivät mene liian läheltä koirien koreja, kun ne nukkuu/lepää ihan varuilta.

voi elämä mitä pässejä. Ei se koiran vika ole jos lasta ei vahdita. Totta hitossa koira voi näykkästä, jos lapsi sen säikäyttää. Onni ettei käyny pahemmin. En mäkään päästä meiän muksuja porukoiden koirien luo sillon ku ne on joko väsyneitä tai syömässä. Aina kun koira yllätetään/ säikäytetään ni se voi olla arvaamaton.

No ei todella kannata lopettaa takuulla koiruus säikähti vaan, kyllä se vanhempien vastuulla on kattoa lasten toilailujen perään myös ja jos ei saa mennä niin lapsen on myös toteltava!!!!!!!!!!!