Lapsi kaipaa isovanhempiaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nyyhkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nyyhkis

Vieras
Viimeksi kun juteltiin puhelimessa vanhempieni kanssa, lapsi taas kysyi, milloin tulevat meillä käymään.
Ja taas vastauksena oli ympäripyöreitä, ei oo aikaa ja että kun asutaan niin kaukana.
Viimeksi ovat käyneet meillä, kun lapsi oli 2-vuotias ja sitä hän ei taida enää edes muistaa (siitä on 3 vuotta aikaa).
Me kyllä käydään joka lomilla sitten heillä, kun lapsi oikeasti kaipaa ja rakastaa isovanhempiaan.
Minulla on myös välillä tosi apea ja surullinen mieli, kun kyllä minäkin haluaisin vanhempieni vierailevan meillä. :'(
Välit meillä on ihan hyvät, mutta tämä tilanne alkaa käydä jo sietämättömäksi ja kohta tekisi mieli jättää menemättä jouluksi kotiin. :kieh:

miks tarvii muuttaa niin pitkälle omista/appivanhemmista kun kerran tiedetään että apuakin joskus tarvitaan.( ja ei tarvi vastata että työpaikan perässä.) ihmetyttää tämmenen rutina, jokainen tekee omat valintansa ja elää niitten mukaan. sympatiakoo kaipaat?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miks tarvii muuttaa niin pitkälle omista/appivanhemmista kun kerran tiedetään että apuakin joskus tarvitaan.( ja ei tarvi vastata että työpaikan perässä.) ihmetyttää tämmenen rutina, jokainen tekee omat valintansa ja elää niitten mukaan. sympatiakoo kaipaat?

No kuule aina ei voi valita. Oletko itse syntynyt kultalusikka suussa?!

kerrot että välimatka on niin pitkä ettei sinne pääse ihan tostanoin vaan..selität että vaikka ette näekkään usein niin isovanhemmat rakastaa silti.
miks sun vanhemmat ei tule teidän luokse?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras79:
kerrot että välimatka on niin pitkä ettei sinne pääse ihan tostanoin vaan..selität että vaikka ette näekkään usein niin isovanhemmat rakastaa silti.
miks sun vanhemmat ei tule teidän luokse?

Ei niitä kiinnosta. :'(

Ole rehellinen lapselle,eihän ne pelkästään sinusta ole kiinni ne tapaamiset.

Meillä mun äitini on juoppo ja ei ole 3 vuoteen taas nähnyt lapsia,tottakai pojat kyseli mummia...mä sanoin ihan suoraan että on viina tärkeämpää.Nyt ne tietää että mummi juo ja että siitä ei ole mummiksi.

Meillä on sama homma, välimatkaa molempiin isovanhempiin 400 km. Ollaan molemmat muutettu työn perässä pk-seudulle, asuttu täällä vuodesta 2001. Mieheni vanhemmat eivät ole kertaakaan käyneet meillä kylässä, omat vanhempani ovat kuitenkin käyneet harvakseltaan - yhdessä viimeksi keväällä. Äitini kyllä on yksin käynyt useammin, pojan syntymän jälkeen tulee tänne kyllä ihan mielellään - kävi täällä vasta äskettäin hoitamassa poikaa kun meillä molemmilla oli menoja. Äitini on sairaseläkkeellä ja matkat on hänelle rankkoja, joten kovin usein en hänen edellytäkään jaksavan matkustaa.

Minä ymmärrän kyllä tavallaan molempia osapuolia; meilläkin se useimmiten menee niin, että meidän on mentävä sinne. Anoppi pitää kirjaa siitä milloin on viimeksi käyty kylässä - ja kuten sanottua itse eivät ole käyneet meillä kertaakaan. Syiksi mainitsevat ettei kesällä voi lähteä kun pitää kastella ja hoitaa pihaa/istutuksia ja talvella taas syynä talon lämmitys - ei voi pariksi päivää jättää taloa 'yksikseen' vaikka on sekä puu- että sähkölämmitys ihmisillä! Mun vanhemmat asuvat kaupungissa, mutta viettävät kaiken vapaa-ajan mökillä.

Ilmeisesti ikäihmisillä tuo matkustamisen kynnys on valtava ja he vaan tavallaan pitävät itsestäänselvyytenä, että se on lasten velvollisuus matkustaa ja vierailla. Vaikka meillä reissuun on aina pakattava lapsi ja kissakin vielä - heitä on vaan kaksi. Ajomatka alkaa olla jo vanhalle miehelle taakka tietysti ja junaliput taas maksaa paljon. Nää on näitä - mekin ollaan jo hiljakseltaan vaan alistuttu tilanteeseen, et kaipa se sit meidän on vaan aina reissattava. Pääasiahan on, että lapsi näkee rakkaita isovanhempiaan.

Yhteistyössä