Lapsi kakkas vieressä, kun syötiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Oltiin kaverin luona syömässä ja niillä pottaharjottelut käynnissä. Potta oli kivasti laitettu olkkariin ruokapöydän viereen ja siihen se meni tortut vääntää, kun söimme illallista. Onko tämä ihan yleistä, musta tilanne oli kaikin puolin kuvottavaa. Kaveri alko laulaa ylistyslaulua lapselle ja pyyhki sen pyllyn pesi potan ja jatkoi syömistä niin kuin mitään epänormaalia ei olisi tapahtunut. Mulla meni ruokahalu.

No ei tuo tavoiteltavaa ole, mutta jos se potta siihen on jäänyt vieraidenkin ajaksi ja jos se lapsi siihen nyt kerrankin huitas ja teki tulosta, niin tottakai ylistetään. Ja pyyhitään pylly ja pestään potta, mielellään sitten ne kädet myös :D Mutta mitäs olisi pitänyt tehdä, mennä potan pesun jälkeen nurkkaan mumisemaan "hyi minua, hyi, likainen, ei voi mennä pöytään, hyi"?

Aikuisen näkökulmasta voisi olla loogista pahoitella tapahtunutta, mutta onneksi ko. vanhemmat tajusivat olla tekemättä sitä lapsen kuullen, koska ei pottaharjoitteleva lapsi kaipaa ristiriitaisia viestejä siitä että yhtäkkiä potalle meneminen olisi ollutkin inhottava ja pahoiteltava asia.

Eihän tuo kamalan ruokahalua kohottavaa ole, mut mun mielestä pitää olla herkkä, jos ruokahalu katoaa tyystin pienen lapsen pottakäynnistä, ja herkkä saa olla, mut kaikki ei eikä tule ajatelleeksi että se on toisille niin iso juttu.

No jaa.
Olishan sen potan kanssa voinut vaikka siirtyä veskiin kun huomaa että tavaraa on tulossa.

Mutta kyllä meilläkin esikoisen kanssa potta oli olkkarissa :D

Itseäni ei haittaa pienten ihmisten pottailut eikä olisi ruokahalu tuosta hävinnyt.

Öh... no joo, ei toisten lasten kakkailut mua erityisemmin innosta, mutta en mä nyt olisi tällaisesta jaksanut mitään aloitusta tänne tehdä. Mikäli heillä nyt on pottatreenit meneillään, niin sitten on, eikä sille voi oikein mitään. Toi on aika normaali tapa toimia perheissä, joissa pottaharjoitellaan, että se potta tosiaan on vaikka jossain olkkarissa. Te nyt vain satuitte paikalle. Big deal...

Bon appétit :sick:
0000xcsy

Yhteistyössä