Lapsi kertoi avustajan repineen hänen kättään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras."

Vieras
Erityiskoulussa siis, ihan mitätön tilanne ollut kuulemma...oli pitänyt matikan tunnilla tehdä rahalaskuja leikkirahoilla pareittain, meidän poika ja toinen poika olivat alkaneet leikkimään kauppiasta ja asiakasta, tähän avustaja oli tullut riuhtassut VAIN minun poikaani kädestä ja sanonut että keskity nyt niihin tehtäviisi, tälle toiselle ei sanonut mitään.

Olen kuullut lukemattomia kertoja tällaisia juttuja koululta ja pelkään lapsen olevan silmätikkuna...ja tiedän kyllä että lapsetkin voi jättää asioita kertomatta ja värittää juttuja, mutta kun tämä silmätikkuna oleminen on alkanut näkymään koulukiinnostuksen hiipumisena...poika ei tahtoisi enää mennä kouluun ja on äärimmäisen ahdistunut siellä.

Mitä enemmän otan yhteyttä kouluun näistä jutuista, sitä enemmän poika tuntuu kärsivän siellä, olen yrittänyt koulun vaihtoakin, mutta siihen joutuu aina joku selitys miksei kannata. Lapsellani on vahvat aspergerin piirteet ja tulee väärin ymmärretyksi tässä nykyisessä koulussa, olen pyytänyt siirtoa toiseen kouluun aspergerluokalle, jossa on opettaja joka on perehtynyt aspergeriin ja autismiin paremmin, mutta ei kuulemma kannata kun on keskittymisvaikeuksia. Mutta miten ne muut aspergerit ja adhd lapsetkin pärjää siellä koulussa, varmasti niillä on keskittymisvaikeuksia. En ymmärrä koko tätä pointtia, poika on nyt kolmannella ja nelosella ei enää voi koulua vaihtaa, sitten tätä vetkutetaan ja vetkutetaan.

Psykologikin on ollut sitä mieltä, että kokeilla voi eikä siinä mitään häviä...mutta vaikeeksi tehdään asiat.

Opettaja ilm. luulee, että concertalla saadaan kaikki aspergerin piirteetkin kadotettua...mikä nyt vaan ei onnistu. Avustajat ei tunnu tietävän senkään vertaa, näillä vanhimmilla avustajilla kun ei ole edes koulutusta koko hommaan ja siten ne ei tiedä erityislapsista yhtään mitään, eikä näin ollen osaa käsitellä niitä oikein ja ovat vielä kiukkuisia kuin mitkä...itse olen nähnyt.

Mitä olen jutellut ihmisten kanssa, on tässä erityiskoulussa tiukempaa kuin monessa normaalikoulussa, vaikka asioiden pitäisi olla toisinpäin.

Olen niin kyllästynyt koko ajan puolustamaan lapsen oikeuksia, rehtorille on turha puhua kun ne on samassa veneessä kaikki siinä koulussa.

Siis lapsesi ahdistui kun opettaja otti hänen kädestään jotain? Ja sinä et osaa sanoa lapselle, että pikku juttu, älä tuollaisista välitä.

Mikä lie edes totuus tässäkin asiassa. Riuhtaissut...hmm..??

Alkuperäinen kirjoittaja Pöhkölästä päivää;29478214:
Siis lapsesi ahdistui kun opettaja otti hänen kädestään jotain? Ja sinä et osaa sanoa lapselle, että pikku juttu, älä tuollaisista välitä.

Mikä lie edes totuus tässäkin asiassa. Riuhtaissut...hmm..??

Avustaja riuhtaisi kädestä, kun leikki toisen pojan kanssa muovirahoilla, että keskity omiin tehtäviisi...en tiedä miten on riuhtaissut, mutta olen nähnyt kun avustaja on repinut oppilasta korvasta, että kaikki on mahdollista. Ja kyllä olen sanonut lapselle että älä välitä, mutta ei se ole niin yksinkertaista saada aspergerlapsi uskomaan, kun mieli on useaan otteeseen muserrettu koulussa...teki niin tai näin, niin kaikki on aina väärin. Luokassa on oppilas joka on käynyt opettajan ja avustajan kimppuun, heitellyt kirjoja ja tuoleja, lyönyt muita oppilaita, mutta se saa käyttäytyä niin koska on open lemppari.

Taidat itse olla sellainen koulukiusaaja ope, joka pärstän mukaan valitsee suosikki-oppilaat ja sitten ne silmätikut.

Koulunvaihto voisi olla hyvä asia. Meillä lapsi oli erityiskoulussa. Huh huh ja kaikenlaista. Vaihdettin koulua. Onneksi taustalla oli sellaisia seikkoja, että silloinen koulu katsoi viisaammaksi puoltaa siirtoa. Uusi erityiskoulu oli aivan ihana ja lapsemmekin muuttui siellä eri ihmiseksi, kun sai arvostusta ja oppia.

[QUOTE="vieras.";29478274] Luokassa on oppilas joka on käynyt opettajan ja avustajan kimppuun, heitellyt kirjoja ja tuoleja, lyönyt muita oppilaita, mutta se saa käyttäytyä niin koska on open lemppari.

Taidat itse olla sellainen koulukiusaaja ope, joka pärstän mukaan valitsee suosikki-oppilaat ja sitten ne silmätikut.[/QUOTE]

Ai se saa käyttäytyä niin koska on open lemppari? Joo, just.
Taidat nyt vähän liikaa mennä lapsesi mukaan näihin juttuihin.

Tässä ei nyt oikeastaan tiedetä sitä edeltävää tilannetta, kertoisitko siitä? Miten paljon poikia tai sun poikaasi oli jouduttu komentamaan sitä ennen, alkoiko olla jo kiire...tietty kiire ei saa olla syynä riuhtomiselle, mutta mulla tulee tämmöisistä semmoinen olo että pitkän ajan kuluessa on se lapsi ollut hidas, haaveileva, tai toistuvasti tottelematon.
Jos sen lapsen hidastelu on toistuvaa niin joka tilannetta ei jaksa käydä enää kauniisti ohjaamalla läpi.

Tulee mieleen meidän aamurutiinit: vaikka kuinka annan aikaa ja ensin hoputan ns. kauniisti, niin viime minuuteilla ennen lähtöä se hoputtaminen on jo ärjäisy/kädestä vetäminen ulko-ovelle kun toinen seisoo tumput suorina (osaa kyllä kellon).

Ja kädestä repiminen on joskus pakollista, jos ei mikään kaunis ja lempeä kehotus/uhkailu/lahjonta/kiristys mene perille. Mulla on hidas lapsi jossa on as-piirteitä, mutta häntä pitää jatkuvasti totuttaa samaan rytmiin missä muut lapset menevät.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä