Opettaja yrittää väkisin tuputtaa concertaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
puhe ei auta, vaikka olen sanonut jo monesti etten halua niitä lääkkeitä enää lapselleni syöttää, koska kaikki on mennyt parempaan suuntaan ilman sitä lääkettäkin.

Eniten mua ärsyttää ne soitot ja viestit jatkuvasti, millon mistäkin pikku syystä. Yhtenä päivänä keikku tuolilla, toisena naputti sormella pöytää, Ei pysty aloittamaan ja etenemään tehtävissään ilman aikuisen apua juuttumisen vuoksi. Toisten höpinä häiritsee keskittymistä, mutta tässäkin tilanteessa opettaja katsoo vain sitä pahalla joka siitä häiriintyy, mutta hölöttäjä saa rauhassa hölöttää ja häiritä.

Muuten sanoo että todella hyväkäytöksinen poika, akateemisesti taitava, ei häiritse muita jne. Silti jankkaa ja yrittää jatkuvasti minua taivutella aloittamaan lääkitys.

Kyllä ongelmat pitää olla vähän laajemmat jotta lääkitystä voidaan miettiä, näin sanoi jopa lääkäri. Ei riitä syyksi että koulussa tarvitsee aikuisen apua tehtävissä, kun vastapainona kotona menee ok, samoin kuntoutusryhmässä ja harrastuksessa.

selvennystä vielä, että poika on 9v. käy 2. luokkaa erityiskoulussa, hänellä on laaja-alainen neurologinen kehityshäiriö, keskittymisvaikeudet ja autistiset piirteet.

Sanot opettajalle, että lääkitysasiat ovat teidän perheen ja lääkärin välinen juttu ja siinä asiassa kuuntelet lääkäriä ammattilaisena. Toki opettajan mielipide on optettu huomioon. Eiköhän mene perille.

En ymmärrä miksei lääkettä voi kokeilla. Omalla kohdallani Concertasta on VALTAVASTI apua. Mielettömästi.

Lääke oli käytössä yli vuoden, mutta kun kesälomalla huomasin että asiat sujuu paremmin, en halunnut enää jatkaa sitä. Miinuspuolena niissä lääkkeissä oli myös ne sivuvaikutukset, kuten migreeni, kylmät kädet, löysä vatsa (monesti meinasi myöhästyä koulusta tämän vaivan vuoksi), unettomuus illalla, ruokahaluttomuus.

Mä en vaan halua niitä myrkkyjä lapselleni syöttää, eri asia jos itsekin näkisin että tarve siihen olisi valtava, mutta kun opettajan valittamat asiat kuulostaa minun korvaani todella pieniltä. Poikaa itseään ei tunnu häiritsevän tilanne ainakaan tällähetkellä.

No eipä tunnu siellä koulussa menevän kovin hyvin. Mistä tiedät miten paljon opettaja antaa muiden hölistä? Ei heistä mykkiäkään voi tehdä, että sinun lapsesi pystyisi keskittymään. Kyllä erityisluokallakin pitää pystyä jotain tekemään itsekin, ilman että aikuisen pitää jatkuvasti auttamaan. Sehän tarkoittaisi, että luokassa pitäisi olla oma avustaja jokaiselle oppilaalle.

Niin tai näin. Lääkitys ei ole opettajan asia. Concertan tarpeen arvioi lastenneurologi tai lastenpsykiatrian erikoislääkäri. Muuten toki on erittäin tärkeää tarkkaan kuulla, mitä opettaja koulutunneista kertoo ja voihan miettiä yhteiskeskusteluakin, jossa opettaja saisi kertoa havainnoistaan lääkärin aikana. Tsemppiä. t. psykologiäiti

[QUOTE="vieras";27519975]No eipä tunnu siellä koulussa menevän kovin hyvin. Mistä tiedät miten paljon opettaja antaa muiden hölistä? Ei heistä mykkiäkään voi tehdä, että sinun lapsesi pystyisi keskittymään. Kyllä erityisluokallakin pitää pystyä jotain tekemään itsekin, ilman että aikuisen pitää jatkuvasti auttamaan. Sehän tarkoittaisi, että luokassa pitäisi olla oma avustaja jokaiselle oppilaalle.[/QUOTE]

Juu, mutta kun tähän juuttumisongelmaan ei edes lääkkeet auta...niin mitä hyötyä on sitä silloin aloittaa. Ja ihan vaan tiedoksi, kyllä kaikenlainen turha höpinä tunnilla on muiden häiritsemistä ja ei näytä silloin se hölöttäjäkään keskittyvän sen enempää.

[QUOTE="vieras";27520019]Niin tai näin. Lääkitys ei ole opettajan asia. Concertan tarpeen arvioi lastenneurologi tai lastenpsykiatrian erikoislääkäri. Muuten toki on erittäin tärkeää tarkkaan kuulla, mitä opettaja koulutunneista kertoo ja voihan miettiä yhteiskeskusteluakin, jossa opettaja saisi kertoa havainnoistaan lääkärin aikana. Tsemppiä. t. psykologiäiti[/QUOTE]

Olenkin kysynyt sähköpostitse neurologin mielipidettä, melkein sanasta sanaan kerroin siinä mitä opettaja kertoi minulle...lääkäri on nyt vapaalla mutta vastaa kun ehtii. Myös psykologille aion soittaa heti kun vapautuu kokouksesta.

[QUOTE="vieras";27520042]Juu, mutta kun tähän juuttumisongelmaan ei edes lääkkeet auta...niin mitä hyötyä on sitä silloin aloittaa. Ja ihan vaan tiedoksi, kyllä kaikenlainen turha höpinä tunnilla on muiden häiritsemistä ja ei näytä silloin se hölöttäjäkään keskittyvän sen enempää.[/QUOTE]

Nykykoulu on ihan muuta kuin hiljaa paikoillaan istumista ja paikaallaan puurtamista. Asioita tehdään usein ryhmässä ja niistä keskustellaan, vaikkei ryhmässä oltaisikaan. Erityisluokassa keskustellaan varmaan vielä enemmän kuin tavallisessa isossa luokassa, koska pienen luokan kesken on kaikilla helpompi saada mielipiteensä ja omat kommenttinsa kuuluviin :) Meillä on kolme koululaista, joista yksi on erityisluokalla.

Jos sama opettaja on ollut lääkkeiden käytön aikaan, niin hän varmasti osaa kertoa mikä ero koulutyöskentelyssä nykyiseen verrattuna, sinä tuskin olet sitä näkemässä päivittäin. Itse ihmettelen lähinnä siten, miten opettaja ei ole yhteydessä hoitavaan tahoon. Meillä ainakin on jo päiväkodista lähtien oma elto ollut mukana vuosittain kertomassa sujumisesta kuntoutussuunnitelmaa laatiessa ja kouluun siirryttyä oma opettaja.

(ja provoilevia palstavedättäjiähän täällä on riittänyt)