Lapsi kuukauden ja kaipaan jo töihin.... mahtaako tälläisestä työstä olla rahallisesti mitään hyötyä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen siis ollut kotona nyt kesäkuun alusta (lomia ennen äitiyslomaa) ja mulla on kaipuu takaisin töihin... omalta alalta olisi esim. seuraavanlainen paikka avoinna:

" osapäivätyö, 6-10 pv/kk, arkisin noin klo 7.30-16.30, 8 h/pv" palkka n. 10€/tunti.

Jos alkaisin tekemään tuollaista työtä niin miten käy äitiyspäivärahojen? miinustetaanko niistä kaikki palkkatulo? rahallisestihan tuosta ei paljon tule, muutama satanen lisää kuukaudessa. Mutta jos se sitten on plus miinus nolla niin eipä se sit ole vaivan arvoista.....

En tiedä mitä minimiäitiyspäiväysraha on, mutta eihän minun äitiyspäivärahat päätä huimaa... Harmi, kyseessä arkityö, ei sunnuntaita :/

Tietysti haluamme olla lapsen kanssa, mutta täytyy sitä töitäkin jonkun tehdä ja miehen palkka yksinään on aika pieni. Mies on lapsen kanssa jos minä käyn joinakin päivinä töissä.... miksi mies saa käydä töissä ja nainen ei missään nimessä? ja hui jos nainen vielä tykkää myös töistä, sehän tarkoittaakin automaattisesti sitä ettei halua olla lapsen kanssa :D

omanapaisesti vai osaatko ajatella myös lapsesi etua. Ehdit kyllä töitä tehdä elämäsi aikana ihan riittävästi. LAPSI ON VAIN KERRAN PIENI!!!! Edes 1v kotona lapsen kanssa ei pitäisi olla aikuiselta ihmiseltä paljon vaadittu. Menkää kerhoihin, muskareihin......jos kotonaolo kyllästyttää....

[QUOTE="vieras";27084091]Just näin..

Ja lapsi tehtiin miksi? Kun hänen kanssaan ei selvästi haluta olla..[/QUOTE]

Miksi itse teitte lapsia, vai istuiko miehesikin ensimmäisen vuoden 24/7 kotona?

[QUOTE="joopajoo";27084188]omanapaisesti vai osaatko ajatella myös lapsesi etua. Ehdit kyllä töitä tehdä elämäsi aikana ihan riittävästi. LAPSI ON VAIN KERRAN PIENI!!!! Edes 1v kotona lapsen kanssa ei pitäisi olla aikuiselta ihmiseltä paljon vaadittu. Menkää kerhoihin, muskareihin......jos kotonaolo kyllästyttää....[/QUOTE]

vaikka minä kävisin 6 päivänä kuukaudessa töissä 8 tuntia kerrallaan, niin varmasti jää myös aikaa lapselle... hohhoijjakkaa

[QUOTE="vieras";27084186]En tiedä mitä minimiäitiyspäiväysraha on, mutta eihän minun äitiyspäivärahat päätä huimaa... Harmi, kyseessä arkityö, ei sunnuntaita :/

Tietysti haluamme olla lapsen kanssa, mutta täytyy sitä töitäkin jonkun tehdä ja miehen palkka yksinään on aika pieni. Mies on lapsen kanssa jos minä käyn joinakin päivinä töissä.... miksi mies saa käydä töissä ja nainen ei missään nimessä? ja hui jos nainen vielä tykkää myös töistä, sehän tarkoittaakin automaattisesti sitä ettei halua olla lapsen kanssa :D[/QUOTE]

Työn teosta toki saa tykätä, mutta jos ei EES 9kk pysty olemaan kotona niin on se kumma. Miksi muka äp-raha ja lapsilisä ei riitä? (olisko tätäkin kannattanu ajatella) ja millon se mies muka käy töissä ja sun työaika on tuo päivällä mainittu??

[QUOTE="vieras";27084208]Työn teosta toki saa tykätä, mutta jos ei EES 9kk pysty olemaan kotona niin on se kumma. Miksi muka äp-raha ja lapsilisä ei riitä? (olisko tätäkin kannattanu ajatella) ja millon se mies muka käy töissä ja sun työaika on tuo päivällä mainittu??[/QUOTE]

Niin mitä olis pitänyt ajatella? että ei saa tehdä lapsia jos niiden(kin) kanssa joutuu oman perheensä elättämään? :P

rahat riittää nippa nappa mutta lisäansiosta ei olisi haittaa.

No voi jestas, meinaatko että kaikki tekee vain päivätyötä? :D mies voi pitää vapaapäivän tai tehdä myöhäisen iltavuoron.

[QUOTE="vieras";27084247]eli miehesi ei halua olla lapsen kanssa.[/QUOTE]

Totta, ei niin paljoa kun minä =)

Ja ap:n olisi kannattanut miettiä raha asiansa ensin, ennen kun tekee lapsen.

Kauhee mussutus alkoi heti, vaikka lapsen isä hoitaisi häntä. Ymmärtäisin, jos lasta oltaisiin hoitoon laittamassa.
Missä se raja menee? Saako pienen lapsen äiti käydä kaupassa tai lenkillä ilman vauvaa, vai onko se merkki siitä, ettei lasta olla haluttu? Kuinka moneksi tunniksi lapsen saa hylätä isänsä hoitoon?

ettei edes pienen vauvan kanssa ehditä olla.... löytyyhän niitä henkireikiä muutenkin kuin töihin palaamalla. Käy jumpassa, lenkillä jne ja isä voi sillä välin olla lapsen kanssa. On niin selittelyn makua, että mä niin kaipaan töihin ja saahan ne miehetkin huolehtia lapsista. Plaah ja plaah.

• Tykkää
Reactions: Katylina
[QUOTE="vieras";27084208]Työn teosta toki saa tykätä, mutta jos ei EES 9kk pysty olemaan kotona niin on se kumma. Miksi muka äp-raha ja lapsilisä ei riitä? (olisko tätäkin kannattanu ajatella) ja millon se mies muka käy töissä ja sun työaika on tuo päivällä mainittu??[/QUOTE]

Voi jeesus! Karkeasti arvioiden liki puolet vauvaikäisten vanhemmista käy töissä, jopa aikavälin 8-16 ulkopuolella. Vai etkö muka ole ennen vuorotöistä kuullut?

[QUOTE="vieras";27084259]Totta, ei niin paljoa kun minä =)

Ja ap:n olisi kannattanut miettiä raha asiansa ensin, ennen kun tekee lapsen.[/QUOTE]

Ikävä tilanne, miehesi olisi kannattanut miettiä ennen kuin teki lapsia.:D

• Tykkää
Reactions: nuusa
[QUOTE="hupsista";27084266]ettei edes pienen vauvan kanssa ehditä olla.... löytyyhän niitä henkireikiä muutenkin kuin töihin palaamalla. Käy jumpassa, lenkillä jne ja isä voi sillä välin olla lapsen kanssa. On niin selittelyn makua, että mä niin kaipaan töihin ja saahan ne miehetkin huolehtia lapsista. Plaah ja plaah.[/QUOTE]

Kuinka kauan sen vauvan kanssa pitäisi olla että SULLE kelpais? 10 vuotta 24/7?

Ja mitä sen on väliä miten sen oman aikani käytän, käynkö jumpassa ja lenkeillä vai töissä, kun isä joka tapauksessa on lapsen kanssa.

Ja meillä ei ole aikomusta edes viedä lasta hoitoon ainakaan ennen 3 vuoden ikää, vaan halutaan OLLA HÄNEN KANSSA KOTONA, ja se koitetaan mahdollistaa juurikin näillä työaikajärjestelyillä. Kumpikaan meistä ei silti aio olla kotona 3 vuotta putkeen, tekemättä mitään muuta sinä aikana.

Niin ja ajatelkaas tätä, kyllähän meidätkin kasvattaneet äidit sai pitää yhden kuukauden äitiyslomaa ja kuinkas kieroon olemme kaikki kasvaneet? Niin ne äidit ja me lapset? Saatikka muualla maailmassa paitsi täällä pohjolassa, kauheita äitejä ja hulluja lapsia kasvaa ympäri maapalloa kun pienen vauvan äiti käy töissä?!

[QUOTE="Vieras";27084271]Jos vauva onkin nyt ollut helppohoitoinen, tilanne voi muttuua. Univelkaisena zombina et kadehdi miehen joka-aamuista töihinlähtöä.[/QUOTE]

Meillä on koliikkivauva.

[QUOTE="vieras";27084318]No niimpä ja neljännekin paukatti tulemaan..

Unohdin ettei näihin ketjuihin kannata vastata kun feministit nousee välittömästi barrikadeille =)[/QUOTE]

Mä olisin äärimmäisen huono feministi, koska uskoakseni naissukupuoli itse pyrkii rajoittamaan tasa-arvon toteutumista.
Tämä ketju on oivallinen esimerkki siitä.
Suurin osa miehistä ei näkisi tätäkään asiaa näin yksisilmäisesti =)

Yhteistyössä