lapsi meinas sit tukehtua:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jonna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jonna

Vieras
ihan hirveetä,söi keksiä ja lähti juoksemaan..keksi jäi kurkkuun ja lapsi raukka ei saanu henkee pitkään aikaan mut onneks se lopulta irtos!!!multa meinas mennä jalat alta ja itkin ja tärisin ku kaikki oli ohi!!onneks selvittiin säikäyksellä!

Alkuperäinen kirjoittaja Sini:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiia:
Jos vastaava tapaus toistuu, nosta lapsi jaloista ilmaan ja lyö napakasti lapaluiden väliin.

Yhdellä kädelläkö se lapsi pitäisi jaksaa nostaa ilmaan?

No ainakin alle 3-vuotiaan jaksaa. Ja harvemmin sitä isommat enää lohnii mitään kurkkuunsa.

siis yhdellä. tai istut ja roikotat lasta polvienyli tai seisot ja roikotat lasta käsivarrellasi. jos ei irtoa muutaman napakan lyönnin jälkeen niin sitten 5 puhallusta 30 painallusta ja soitto 112

Juu ei se kielto, ettei ruoka suussa saa juosta ole ihan perätön. Meillä myös jonkun kerran on lapset haukkoneet henkeä ja muutaman kerran olen joutunut roikottamaan jaloista ja taputtamaan selkään. Yksi kerta ainakin oli sellainen, että lapsi (vähän jo isompi) oli pistänyt markan suuhun ja se jäi kurkkuun onneksi ei ihan lappeeltaan ja onneksi lähti kun roikotin pääalas ja taputtelin.

Jos vastaava tapaus toistuu, nosta lapsi jaloista ilmaan ja lyö napakasti lapaluiden väliin.

Molemmin käsin lapsi ilmaan, sitten toinen käsi kiedotaan lapsen keskivartalon ympärille ja lapsen vartalo omaan kroppaan kiinni.

Ei missään nimessä nosteta ilmaa ylösalaisin. Kuvittele itsesi jalat ilmassa!!!

Itse mennään istumaan ja lapsi nostetaan vatsalleen reisien päälle niin että pää on hiukan alaviistoon. Sitten napakka isku lapaluiden väliin ja tarvittaessa muutaman kerran uudestaan. Jos ei vieläkään lähde irti ja lapsi ei saa ilmaa niin soitto 112.

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
siis yhdellä. tai istut ja roikotat lasta polvienyli tai seisot ja roikotat lasta käsivarrellasi. jos ei irtoa muutaman napakan lyönnin jälkeen niin sitten 5 puhallusta 30 painallusta ja soitto 112

Meillä mies teki just noin kun poika tuolloin 2,5v. sai nakin kurkkuunsa. Ihan hirvee tilanne! Poika jo ihan sininen....:( Itse en vielä ollut paikalla.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

No ainakin alle 3-vuotiaan jaksaa. Ja harvemmin sitä isommat enää lohnii mitään kurkkuunsa.

Mä taisin tään isomman lapsen ottaa ihan puolesta välistä vartaloa kainaloon, niin että jalat jäivät taakse ja ylävartalo alas... ja tosiaan kyllä meillä on isommatkin osanneet

:ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja niin:

Tarkennus: Lapsen elvytys on 5 alkupuhallusta, 30 painallusta, 2 puhallusta, 30 painallusta jne.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Itse mennään istumaan ja lapsi nostetaan vatsalleen reisien päälle niin että pää on hiukan alaviistoon. Sitten napakka isku lapaluiden väliin ja tarvittaessa muutaman kerran uudestaan. Jos ei vieläkään lähde irti ja lapsi ei saa ilmaa niin soitto 112.

ensin kyllä puhalletaan japainetaan ja sitten soitetaan 112. lapsi ei kauaa kestä ilöman happea ja sikis ensin 5 puhallusta

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Elvytys on aloitettava ennen soittoa. Ja lapsen voi nostaa jaloista roikkumaan mikäli sen avulla nielu saadaan vapaaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kiitos tiedosta!!muistelinki et jotenki lasta pitäs roikottaa ja takoa selkään.oon niin onnellinen ettei mun rakas tirpukka tukehtunu:)

Ei roikoteta sillä se voi jopa pahentaa. Lapsi vetää säikähdyksissään vierasesineen syvemmälle.

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kiitos tiedosta!!muistelinki et jotenki lasta pitäs roikottaa ja takoa selkään.oon niin onnellinen ettei mun rakas tirpukka tukehtunu:)

Ei roikoteta sillä se voi jopa pahentaa. Lapsi vetää säikähdyksissään vierasesineen syvemmälle.

Höpö höpö. Nyt lopetat tuon kakkan jauhannan!

vaiheessa kun meinaa tulehtua ei kyllä enään vedä yhtään mihinkään suuntaan sitä esinettä siellä hengitysteissä. ilma ei liiku mihinkään. joten voi roikottaa ihan mitenpäin vaan kuhan saa hengitystiet auki

Uusimmat

Yhteistyössä