Lapsi meni syömättä ja juomatta nukkumaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ensimmäinen kerta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;25846577:
Miksi karkista on haittaa? Mulla on itselläni ollt oksennustauti viimeksi joskus lapsena enkä ollenkaan muista mitä pitäisi/ei pitäisi antaa. Sellainen mielikuva on että maitotuotteita ei mielellään?

No eihän siinä karkissa mitään ravinteita ole. Kannattaisi jotain keittoa antaa tai jos on pakko antaa makeaa, niin sitten vaikkapa soppaa. Kai nyt järkikin sanoo ettei lapsi karkilla elä, ja kun verensokerit menee ylös alas niin sitten se vasta huono olo iskeekin.

Oikeesti, te ette voi olla noin hysteerisiä noitten karkkien ja sipsien kanssa! Ettekö tajuu, että jos lapsi on oksennustaudissa eikä ruoka maistu niin pakkohan sille on jotain antaa, vaikka sitten karkkeja tai sipsejä!!!! Niistä saa sentään jonkun verran energiaa, suolaa ja sokeria mahaan. Ja mehua kanssa. Sillon ku omani oli oksennustaudissa PUOLITOISTA vuotiaana selvittiin pillimehuilla ja juustonaksuilla se yö ja päivä. Seuraavana päivänä kun oksutauti oli ohi ruoka taas maistui.

Mahatautia aiheuttavat bakteerit elää sillä sokerilla. Aivan älytöntä antaa jotain karkkia oksennustautiselle. Keität kauravellin veteen, jolloin se tekee vatsaan suojaavan kalvon, ja jos ei muuta kuin mehua suostu juomaan, niin sitten sitä. Ei nyt mitään limua hyi hemmetti.

Nimenomaan itse haluan olla avuksi kun oma lapseni oli 9 kk ikäisenä sairaalahoidossa kun en tiennyt oikeita hoito-ohjeita.
Lastenlääkärin ohje: nestettä niin paljon kuin pystyy antamaan, mutta ei vettä koska siinä ei ole energiaa.
Jos ei maistu niin sitten pitää yrittää juottaa pakolla, eli ruiskulla suuhun pieniä määriä kerrallaan.
Syödä saa ja pitää ihan mikä vain lapselle maistuukin, puhdistaa suolta ja energiaa imeytyy samalla.
Jos lapsi menee ihan voimattomaksi niin sitten lääkäriin ja sairaalahoitoon, älä pitkitä pienen lapsen kanssa.

viikko sit, pojalla 3v ja tytöl 1v, järkkyä, sait toisen jäljet siivbottuu ni toinen peräs :( sit se tuli vielä mulle meni kyl nopeesti ohi, lapst oli 5 ripulis ja oksensi,m juotutin floridralia, precosaa ja rela duoo, melkein oli poika kuvunu kun lääkäriin mentiin mut kaikki hyvin loppu hyvin. en toivois pahimmal vihamiehelkää tota tautii!!

Yhteistyössä