Lapsi mukaan ultraan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mii

Vieras
Olen menossa reilu viikon päästä yksityiselle rakenneultraan,ongelmana on saada hoitaja puoli vuotiaalle lapselleni. Voinko siis ottaa hänet mukaan ultraan? Koitin ko.neuvolan nettisivuilta katsoa, muttei sielä lukenut mitään. Np ultraan ei ainakaan lapsia suositella mukaan otettaviksi, mutta miten on tämän laita? Kyseessä siis rv 19 rakenneultra, joka tehdään vatsan päältä. Olen menossa siis Lahden yksityiseen äitiysneuvolaan

Mulla on poika aina ollut mukana ultrissa ja gynellä. Istuu matkarattaissa kiltisti, kun syliin antaa rasiallisen herkkuja :D (rusinoita, keksinpaloja yms)
Ei ole koskaan tullut sanomista.

Kyllä meillä on ollut mukana esikoinen sekä varhais- että rakenneultrassa. Oli kylläkin jo 1 v ja isä oli mukana. Istui sylissä ja ihmetteli pimeää huonetta ja kaikkea. Eikö sun mies voi tulla mukaan?

ei suosittele vissiin että siellä olisi häiriöntekijöitä.
ainakin minulle sanottiin että mies voi tulla,muita ei toivota oikein paikalle koska siinä pitää olla hiljaisuus ja antaa tekijälle rauha.
pienen lapsen kanssa se voi olla aika hankalaa..

kannattaa soittaa ja kysyä sieltä.

tai jos ei voi huoneeseen ottaa ni kai joku hoitaja voi hänen kanssaan touhuta hetken? kannattaa soittaa ja kysyy vaikka ni osaisivat varautua. Jos siis laps tulee toimeen muiden ihmisten kans ettei oo ujo.

Alkuperäinen kirjoittaja mii:
Niin ja piti vielä lisätä että mies on tulossa ultraan mukaan, eli on sielä vahtimassa lasta kylläkin, olisi vaan mukava ettäpäästäisi molemmat

En kyllä yhtään ymmärrä, miksei voisi tulla mukaan. En ole edes tajunnut miettiä koko asiaa!! Eikö sitten kunnallisen seuloihin saa mennä lapsen kanssa?? Me ainakin ollaan oltu.
Isä pitää lasta sylissä tai vauva nukkuu rattaissa tms. Aika harvalla on mahdollisuutta saada keskellä päivää hoitajaa isommille lapsille. Tietty isä vois sitten olla hoitajana, mutta mun mielestä aika tärkeää, että mieskin pääsee ultraan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mii:
Niin ja piti vielä lisätä että mies on tulossa ultraan mukaan, eli on sielä vahtimassa lasta kylläkin, olisi vaan mukava ettäpäästäisi molemmat

En kyllä yhtään ymmärrä, miksei voisi tulla mukaan. En ole edes tajunnut miettiä koko asiaa!! Eikö sitten kunnallisen seuloihin saa mennä lapsen kanssa?? Me ainakin ollaan oltu.
Isä pitää lasta sylissä tai vauva nukkuu rattaissa tms. Aika harvalla on mahdollisuutta saada keskellä päivää hoitajaa isommille lapsille. Tietty isä vois sitten olla hoitajana, mutta mun mielestä aika tärkeää, että mieskin pääsee ultraan.

Meillä ei ainakaan saa mennä. Mies joutui np ultran ajan olemaan lasten kanssa aulassa :|

Juu, en minäkään tajua miksi ei voisi puoli vuotias tulla, vielä isikin mukana! :whistle:

Voihan isi poistua huoneesta jos joku huutokonsertti alkaa vauvalla, mutta tuskimpa.

Mulla oli 5-vuotias mukana n. 10rv, ei ollut muuta vaihtoehtoa. Ei paljon tuumannut, eikä tainnut tajuta mitä sinne mentiin katsomaan ;) Tosin olin jo käynyt yhdessä ultrassa, joten aika varmasti pystyi olettamaan että siellä joku piipero makailee, löytyy syke jne.

Ainakin PHKS:n np-ultra "kutsussa" lukee ettei lapsia suositella mukaan otettaviksi. Tuolloin mies oli lapsen kanssa kotona, nyt tähän toiseen haluaa mukaan, kun varta vasten yksityiselle mennään, kun ei täältä tarjota kuin yksi ultra, tuo rv 12.

Joo ja vauhdilla näköjään meille lapsia siunaantuu, joulukuu on hyvä syntymäkuukausi :)

Lapsi ei ole ujo, mutta saattaa vierastaa, siksi hoitajaa on niin vaikea saadakkaan, enkä kyllä itsekkään haluaisi sitä kellekkään jättää jos en 100% tietäisi ettei mitään hätää tule.
Eli lähinnä siksi kyselin kun oli tuo päksi lapsi-kielto aika ehdottoman oloinen...

Alkuperäinen kirjoittaja täällä:
Meille sanottiin selvät säännöt, eli varhaisultraan sisarukset tervetulleita, mutta äitipolilla tehtäviin ultriin (niskapoimu ja mahd. rakenneultra) ei.

Niin, näin aika usein, kunnan ultrauksissa! Samat ohjeet meilläkin keski-suomen keskussairaalassa ja musta on ihan ymmärrettävää, jo siksikin että ajat saattaa heittää tosi paljon ja on kaikkien kannalta ikävää jos pitkästyneet lapset riekkuu siellä odotushuoneessa (saati sitten noista muista syistä)..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulle tuli viime viikolla kutsu kätilöopistolle ja niissä papereissa moneen kertaan sanottiin, että ei lapsia mukaan!

Ei täällä mitään kutsuja tule. Varataan vain itse aika ja mennään sinne. 2 ultraa kunnallisella. Ehkä on eri asia ottaa mukaan iso lapsi, joka ymmärtää siskiön esim. kuolleen tai jotain muuta häikkää, kuin puolivuotias vauva (ap:n tapaus). Tunnetilat ymmärtää toki pienikin, mutta eri asia silti varmaan.

Yhteistyössä