Lapsi nukkuisi vieressä yöt.. Neuvoja kaivataan !

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä"

Vieras
Meillä nyt 2.5v lapsi,joka on aina nukkunut omassa sängyssään ilman minkäänlaisiaongelmia. Isänsä luona ollessaan hän saa nukkua isän vieressä ja nyt myös kotona lapsi on alkanu haluamaan viereeni öisin nukkumaan. En tahtoisi millään opettaa lasta siihen. Lapsi nousee pariin kertaan yössä ylös ja yrittää viereen nukkumaan. Pari kertaa olen antanut jäädä,mutta yleensä aina vien lapsen omaan sänkyynsä. Aina hän menee kiltisti,mutta pidemmän päälle tämä heräily ja nouseminen alkaa väsyttää minuakin.. Onko tämä vaan jonkinlainen vaihe lapsella,vai onko syynä se,että isänsä luona saa nukkua vieressä ? Kertokaahan miten minun pitäisi toimia.

[QUOTE="jenni";25037768]Mikset vain anna lapsen nukkua vieressäsi? Meillä oli myös tuo vaihe aikanaan muttei kestänyt kauaa.[/QUOTE]

Entäs kun "vaihe" ei ole mennyt ohi vielä 8vuoden ikään mennessä...? :whistle: :ashamed:

Eipä ole apua tästäkään kommentista....vauva-ajan itsekseen nukkunut lapsi alkoi varmaan just tuossa iässä haluta viereen ja siellä on vieläkin (nyt 6v.). Nyt ollaan puhuttu, että koulupojat nukkuu sitten jo omassa huoneessa ;-) Mitä noista stressaamaan.

Meillä tää toimii, koska mies kuorsaa niin kovaa etten mä pysty sen kanssa nukkumaan. Jompikumpi aikuisista on sitten "omassa pedissä" ja toinen pojan kanssa (koska sitä ei häiritse kuorsaus...)

[QUOTE="minä";25037813]pelottaa vain,että lapsi tottuu vieressä nukkumiseen,eikä sitten osaakaan nukkua yksin.. en vaan millään tahtoisi lasta siihen opettaa :/[/QUOTE]

Vanhemmat viisaat äidit kommentoi mulle aina tähän, että eivät ole kuulleet kenenkään enää armeijaikäisenä nukkuvan äidin vieressä ;-)
Ne lähtevät itse omaan petiin alakoululaisina.

[QUOTE="minä";25037813]pelottaa vain,että lapsi tottuu vieressä nukkumiseen,eikä sitten osaakaan nukkua yksin.. en vaan millään tahtoisi lasta siihen opettaa :/[/QUOTE]

Mun poika alkoi just jossain tuossa iässä tulla viereen öisin. Annettiin tulla, aikansa kutakin. Nyt kohta 6-vuotiaana ei tule enää kuin satunnaisesti, esim. jos on kipeä.

Meillä on kaikki vaellelleet n. 3 vuotiana aina viereen.

Meillä laitettiin patja meidän makkarin lattialle, mihin sai tulla, kun yhden ollessa vieressä ei todellakaan pysty nukkumaan, kun on aina ollut niin levoton nukkuja. Oli ihan tyytyväinen, kun sai siihen tulla, enkä itse herännyt siihen, että joku potkaisee leukaan tai heittäytyy yhtäkkiä unissaan poikittain päälle.

Päästäsit viereen. Ne on pieniä vain kerran. Kyllä ne omaan sänkyyn haluaa ennen murrosikää ;) Meillä 4 v nukkuu alkuyön ja joskus koko yön omassa sängyssä mutta saa kömpiä viereen jos herää kesken yön. Nukkui kokonaan samassa sängyssä siihen saakka kun pikkusisko tuli.

Yhteistyössä