lapsi nukkuu silmät auki?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

.

Vieras
huomasin lasta nukuttaessa (alle 2v) että nukahti silmät auki. Ja siis aivan selällään oli silmät suurena lasittuneena. no, herättelin ja alkoin normaalisti nukkumaan.
Äsken kävin katsomassa pikkunukkujaa, niin nukkui taas silmät ihan auki. Heräsi kun laskin valoa kammariin ja jatkoi unia simmut kiinni.
Mitä ihmettä? Mies kuulemma on itse pienenä nukkunut joskus silmät auki.
Lähinnä kalvaa kun lapsi sai eilen sikainfluenssarokotteen ja molemmat illat ollut nyt tosi vaikeita nukahtaa. Ylivirkeenä pyörii.
Eikä siis mitenkään silmät raollaan vaan ihan suurena auki tuijottaa. eikö ne kuiva?

Mä en ole nähny, mut mun mies kävi kattomassa siskonsa lasta, kun oli nukkumassa (sitä siis pyydettiin, että käy kurkkaa) ja ukko tuli takas ja sano, et ei se mitää nuku, sillä on silmät auki. Äitinsä meni sit kattoo ja tuli takas sanoen, et noin se välillä nukkuu. Isänsä tekee kuulemma samalla tavalla.

Et joillakin se kai on tapana. :D

no hyvä kuulla, että muillakin tuollaista. Pelästyin vaan itse niin kovin kun näyttää tosi pahalle omasta mielestä, tai jotenkin pelottavalle kun silmät tuijottaa tyhjinä auki.
Enkä koskaan aijemmin ole huomannut vaikka usein illalla tulee lasta käytyä katsomassa, tuskin se nyt sitten silmiä päähänkään kuivattaa.

itsekkin olen nähnyt silmät raollaan nukkuvia, mutta tuo tosiaan näyttää pahalle kun ne on ihan selällään pyöreinä. Ilme on siis jotenkin jo sellainen kauhistunut.

joo, tuttua hommaa. mun nuorimmaisella on tapana silloin tällöin nukkua silmät auki. Muistan kun oli ekaa kertaa vaarillaan yötä ja tuli puhelu hädissään, että onko tuo ihan normaalia?.. joo,on normaalia. Tai siis ei normaalia, mutta jotkut lapset nukkuu välillä noinkin =)

Mä en halua pelotella, mutta mun mummo hoki, että joka nukkuu silmät auki kuolee nuorena. Noita vanhankansan hölynpölyjä...

Mä oon selvinny hengissä 26 vuotta ja muutaman päivän, mutta ehkä se naskinuha nyt sitten vie mennessään....

Ja nukun siis vieläkin usein vähintään toinen silmä auki. Meidän lapsistakin kaikki kolme on jossain vaiheessa useammin ja välillä harvemmin nukkuneet silmät enemmän tai vähemmän auki.

Alkuperäinen kirjoittaja joojoo:
Mä en halua pelotella, mutta mun mummo hoki, että joka nukkuu silmät auki kuolee nuorena. Noita vanhankansan hölynpölyjä...

Tarkoittaisko ennemminkin sitä että ei nuku vaan valvoo yömyöhälle...

Eiku ihan oikeasti se puhui aina silmät auki nukkuvista! Tää on jäänyt jotenkin karmivasti mieleen ja pienenä ku meni nukkumaan ruttas oikein silmänsä kiinni ettei vaan ois nukkunut silmät auki...

kiitos kaikki :) ehkä uskallan nukkua sitten itsekkin tänä yönä enkä vaan kurki tuonne lapsen kammariin. Ja mies tosiaan väittää ainakin itse nukkuneensa muksuna noin joskus

Mä nukun edelleen 26 v:nä välillä silmät auki. Mies on onneks tottunut, tosin välillä ollut aika näreissään kun höpissyt illalla jotain juttujaan ja akka vetää sikeitä vieressä silmät auki :laugh: :snotty:

Esikoinen pienempänä ainakin nukku myös silmät auki, nyt ei oo tullut seurattua. Ja siskonpoika myös nukkui ainakin pienenä silmät auki välillä, äitinsä kiros joskus kun oli työnnellyt poikaa vaunuissa vaikka kuinka kauan ja jätkä tapittaa siellä vaikka oikeesti oli nukkunut.