Lapsi on oksentanut tänään aamulla 2 kertaa. Sen jälkeen ollut täysin terve, ei ripulia tms. Voihan mennä huomenna kouluun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dws
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huominen ois hyvä olla kotona. Mun poika myös oksensi kerran tänään ja kotiin saa jäädä huomenna, vaikka en ole edes varma onko vatsatauti kun valitti, että oli pahaa keittoa koulussa ruokana ja se sitten tuli ulos kotona.

pitäisikö opettajalle kuitenkin soittaa ja kysyä hänen mielipidettään? Oksentamisen jälkeen (klo 9 aamulla) on kuitenkin ollut täysin terve ja nälkäänsä valitti joten annoin ruokaa joka pysyi sisällä

lisää mielipiteitä? Ollut jo 2 pvää kotona, kun en ite päässyt viemään eilen, kun olin niin kipeä ja oli se vaara että lapsi tulee kesken koulupvän kipeäksi

Kotona enhottomasti ! Täällä etelä-suomessa liikkeellä myös Noro-virusta ja siinä ohjeiden mukaan kotona tulee olla peräti 3 kokonaista oireetonta päivää.. Yksi kokonaan oireeton päivä pois koulusta / pv.kodista / työstä on vatsataudissa kyllä ihan minimi..

Alkuperäinen kirjoittaja maija poppanen:
Kotona vielä,ehottomasti.
Yksi kokonainen terve päivä pitäisi olla välissä.
Onhan lapsikin vielä varmaan voimaton,vaikka ei oksennakaa!

Jos aamulla 9 oksentanu kaks kertaa, niin tuskin on huomisaamuna voimaton. Ihan vaan sivuhuomautuksena. ja mä kyllä päästäisin kouluun huomenna.

kyllä mulla ainakin oli 3 päivää voimaton olo, viimeisimmän oksu taudin jälkeen. Annathan lapsesikin levätä edes sen päivän, olithan itekkin 2pv pois! Eikä ole reilua tartuttaa kaikkia muita, mieti mikä määrä siinä sairastuu!

Alkuperäinen kirjoittaja dws:
itse olinn eilen vatsataudissa. Ruoka on pysynyt koko päivän sisällä, aamulla vain oli vatsa kipeä ja 2 kertaa oksensi.

Vie vain, siinähän sairastuu muutkin. Tai ovathan he jo sairastuneet ennen lapsesi sairastumista.

Yhteistyössä