Lapsi on tosi kiinnostunut kirjaimista. Haluaisin näyttää oikean tavan piirtää ne. Miten

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja A
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

A

Vieras
se sääntö nyt meni, aloitetaanko jokainen kohta kirjaimesta ylhäältä päin? Eli siis vaikka M-kirjaimessako piirretään neljä eri viivaa, joista jokainen aloitetaan ylhäältä? Vai miten se oli? En muista enää yhtään...

No ei todellakaan vaan jokainen kirjain piirretään yhdellä kynänvedolla jos vain suinkin mahdollista.

http://www03.edu.fi/oppimateriaalit/kirjainuudistus/tekstauskirjaimet.html

Alkuperäinen kirjoittaja A:
se sääntö nyt meni, aloitetaanko jokainen kohta kirjaimesta ylhäältä päin? Eli siis vaikka M-kirjaimessako piirretään neljä eri viivaa, joista jokainen aloitetaan ylhäältä? Vai miten se oli? En muista enää yhtään...

Oikea tapa? Mikset voi näyttää miten sinä ne piirrät? Ja itse aloiitan ämän alhaalta ja piirrän yhtäjaksoisella viivalla.

Alkuperäinen kirjoittaja A:

Osaatko itse kirjoittaa? Jos osaat, osaat opettaa lapsesikin kirjoittamaan!

Alkuperäinen kirjoittaja voih:
On ihan eri asia kirjoittaa itse jotain kauppalapputasoista juttua (eipä sitä juuri muuta itse tule nykyään käsin kirjoitettua) kuin opettaa täysin kirjoitustaidotonta lasta jonka tulee käyttää tietynlaista kirjoitusta 10 vuotta koulussa.

Alkuperäinen kirjoittaja just:
On ihan eri asia kirjoittaa itse jotain kauppalapputasoista juttua (eipä sitä juuri muuta itse tule nykyään käsin kirjoitettua) kuin opettaa täysin kirjoitustaidotonta lasta jonka tulee käyttää tietynlaista kirjoitusta 10 vuotta koulussa.

Käsittääkseni suurin osa suomalaisista pienten lasten äideistä on käynyt 9 vuotta peruskoulua. Eiköhän siinä ajassa opi muutakin kuin kauppalappuja kirjoittamaan. Käsiala opitaan sitten koulussa, alle kouluikäiselle riittää tikkukirjaimet. luottakaa nyt hyvät ihmiset omiin taitoihinne!

Tulosta vaikka aakkoset netistä ja anna lapsen kirjottaa mallista. En oo kyllä lasta koskaan opettanu mistä suunnasta kirjottaminen aloitetaan eikä se varmaan muistaiskaan.. Oon kertonu et sanat kirjotetaan vasemmalta oikeelle mut ei sekään aina pysy mielessä =)

Alkuperäinen kirjoittaja just:

Käsittääkseni suurin osa suomalaisista pienten lasten äideistä on käynyt 9 vuotta peruskoulua. Eiköhän siinä ajassa opi muutakin kuin kauppalappuja kirjoittamaan. Käsiala opitaan sitten koulussa, alle kouluikäiselle riittää tikkukirjaimet. luottakaa nyt hyvät ihmiset omiin taitoihinne!

En minä meinaakaan kuin tikkukirjaimet opettaa. Mutta oikeasti, väärä tyyli tarttuu kuin kärpäspaperi ja siinä on sitten takkuaminen koulussa, kun ei oikea tapa iskostu mieleen millään.

Mutta kiitos tosiaan kaikille vastanneille! Näyttää tosiaan tyyli muuttuneen minun ajoistani. :)

Alkuperäinen kirjoittaja op:
Alkuperäinen kirjoittaja myy:
joo ylhäältä aina

just joo! Siis ei todellakaan kaikki ala aina ylhäältä. Yks pikkujuttu vielä, numeroita ja kirjaimia ei piirretä, vaan kirjoitetaan..

Jaa. Tuosta rohkenen olla eri mieltä. Ja niin on moni muukin, kuten seuraava pätkä noilta minulle tuossa linkatuilta sivuilta osoittaa.

Keskeistä on
kirjainten oikeat aloituskohdat sekä piirtämissuunnat,