Lapsi ontuu - lääkäriin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

..

Vieras
Lapsi ontuu toista jalkaansa. On ollut tänään hoidossa ja kuulemma aamusta asti ontunut. Jalassa ei näy mitään eikä vaikuta kipeältä. Lapsi 1v 9kk vastaa kysyttäessä että ei ole kipeä mut ei tosiaan puhu vielä niin paljoa että siihen täysin voisin luottaa.

Pitäiskö käydä näyttämässä lääkärille vai seurailenko kotona?

Voi hyvänen aika.. Menetkö sä lääkäriin jos sulla on jalka kipeä yhden päivän vai vasta kun se on vaivannut viikon?

No en kyllä mene yhden päivän takia enkä ehkä kahden tai kolmenkaan jos ei ole mitenkään erityisen kipeä. Ei se vaikuta lasta mitenkään vaivaavan, leikkii ihan normaalisti. En mä nyt tiedä pitäiskö tässä käydä lääkärissä näyttämässä. Jos se on vaan nyrjähtänyt ja paranee itestään päivässä tai parissa.

Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;27091610:
siis mikä verran ontuu? kyllä tuonikäisen aika herkästi käyttäisin, huomenna lääkärissä jos aamulla vielä ontuu

No niin, että huomaa, ettei kävele ihan normaalisti. Leikkii kyllä normaalisti eikä kiinnitä jalkaan muuten huomiota, mutta ei astu toisella ihan niin "varmasti" kuin yleensä.

Minä seurailis pari päivää ja menisin sit jos ei lopu. Mulla on vakaa epäilys et se lääkäri sanoo että seuraile kotona, jos siis edes saisit lääkärille aikaa kun hoitaja jo sanoo että seuraile kotona.