Lapsi ostaa ruokaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Joka kerta kun tulee kauppareissu, tämä lapsi käy kaupassa.
Olen nähnyt omin silmin, oletkos sinä?

Tässä on sivulta 4 sinun kirjottamaa tuosta kuinka usein lapsi käy kaupassa ja tämän tekstin perusteella käsitin että lapsi tosiaan hoitaa kauppa-asioinnit heillä.

Se miksi käsitin teksteistäsi että hän ostaa vain ruokaa johtuis siitä että kirjoitit vain tuosta ruoan ostamisesta lahjaksi saamillaan rahoilla.

Kirjoitit myös teksteissäsi että kotona on kyllä ruokaa eikä sitä ole pyydetty ostamaan, kuitenkin kirjoitit myös, että lapsi joutuu (lisäsit vielä tuohon perään että paino sanalla joutuu) ottamaan vastuun. Tuo on sivulla 5

Ja nyt olet jutellut isovanhempien ja vanhempien kanssa näistä ja he ovat kanssasi samaa mieltä.

Siis mistäköhän ovat samaa mieltä kanssasi jopa siitäkö kun kirjoitit että tämä lapsi joutuu ottamaan vastuuta ja olemaan aikuinen ruoanlaitonkin kautta.

Lue hei ite mitä olet kirjottanu ja mieti tovi mitä tulikaan kirjoteltua.

Jos taas tämä tarina on tosi niin ihmettelen kovasti vanhempia kyllä.

Juu, lievä ristiriita tossa tummennetussa :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Mitäs jos lapsella on nälkä ja joutuu ostaa ruokaa sen takia.Kotona pidetään laihiksella?

Öh..joo... Ap kerto että ostaa PERHEELLE ruokaa, perheen tarpeisiin. Onko ne vanhemmatkin dieetillä, ja laps joutuu ostaan niille ruokaa kun kotona pidetään nälässä?

Mä oon ollu aika hirvee pentu, kun muistan koulumatkalla ostaneeni toisinaan ruisleipää, piimä ja metwurstia, jos mulla oli syytä olettaa, ettei niitä kotona ollu ja mun teki niitä mieli.
MItäs eroa sinä on, käykö muksut kaupassa hakemassa sitä mitä haluu, vai käykö ne Mäkkärillä/Hesellä tms. omien rahojensa kanssa. Mä en tajunnu, jutun pointtia, mitä tekemistä rajoila ja sillä, että lapsi ostaa omilla rahoilla ruokaa on?
JOs lapsi määräis mitä ruokaa vanhempien rahoilla ostetaan mä voisin ymmärtää, mut tätä juttua mä en ymmärrä.

Yhteistyössä