lapsi pahoinpideltiin koulussa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua !
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua !

Vieras
Tuli puhelu koulun th:lta että meidän poika on pahoinpidelty ja pitää viedä lääkäriin :( No ei siinä sitten muuta kun hakemaan lapsi koulusta ja selvittämään tilanne. Siinä sitten selvisi että tekijä oli sama kuin aikasemmin tänä syksynä !

Enempää en halua sinänsä tilannetta valottaa mutta meidän lapsi ei ole tehnyt mitään kyseiselle pojalle vaan hyökkäykset ovat olleen ns spontaaneja. Viimeksikin otti riveleistä kiinni ja heitti maahan yms.

Aikaisemmin tapahtunut selvitettiin ihan vaan koululla jossa tämä tekijä käyttäytyi aggressiivisesti myös opettajaa kohtaan. Ei kuulosta kovin normaalilta.

Vielä ei ole kaikkien kokeiden tulokset tulleet mutta tähän mennessä on lääkäri kirjannut papareihin erinäisiä ruhjeita joita en myöskään lähde tässä erittelemään.

Tarvisinkin nyt neuvoa että mitä teen asialle... Kyseessä on ala-asteikäiset lapset joten onko hyötyä tehdä rikosilmoitusta ? Lääkäri tekee tekijästä ls ilmoituksen ja ilmeisesti se kuuluu myös koulun velvollisuuksiin mutta mitä ihmettä minä teen ?? Olen niin järkyttynyt tapahtumasta itsekin että tuntuu etten osaa olla lapseni tukena :'(

Minä tekisin ainakin heti rikosilmoituksen jos lapseni pahoinpideltäisiin koulussa ja varsinkin jos hakkaaminen toistuu useammin kuin kerran.
Ei ne opettajat saa niitä pentuja puhumalla ja keskustelemalla kuriin kuitenkaan, ei myös vanhempansa jos asia heitä edes kiinnostaa.
Varmaan olen asiasta niin ehdoton koska itseäni kiusattu koko ylä-asteen ajan eikä opettajat puuttuneet asiaan millään lailla.

Alkuperäinen kirjoittaja Äkäinen Hra Majuri;30469558:
Tuskinpa kukaan ilman omaa syytään turpaansa saa

taidat olla itse entinen koulukiusaaja? Mua kiusasi entinen "paras" kaverini koko yläasteen ja taatusti ilman syytä. Ellei sitten omaksi "syykseni" lasketa hoikkuuttani ja muutamaa finniä naamassa, lisäksi olin hiljainen ja suht ujo.

[QUOTE="tiina";30469566]taidat olla itse entinen koulukiusaaja? Mua kiusasi entinen "paras" kaverini koko yläasteen ja taatusti ilman syytä. Ellei sitten omaksi "syykseni" lasketa hoikkuuttani ja muutamaa finniä naamassa, lisäksi olin hiljainen ja suht ujo.[/QUOTE]

Oma syys, et osannu puolustautua tahi irrottautua kiusatun roolista.

Lapset ovat niin pieniä että hyödyttääkö se rikosilmoitus mitään ?
Tässä tapauksessa voin kyllä sanoa että ihan ilman syytä on se lapsi meidän poikaan käynyt kiinni. Ihan selvyyden vuoksi viimeksi meidän poika jonotti luokkaan pääsyä kun tämä tekijä tarttui kiinni, heitti maaha ja alkoi kyselemään "haluutsä turpaan" ja samalla potki. Tällä kertaa meidän poika oli leikkimässä muiden kanssa välitunnilla kun sama tekijä tuli siihen ja sanoi
"Et sä saa olla näitten kanssa" ja hyökkäsi kimppuun. Molemmissa tapauksissa on ollut silminnäkijöitä jotka ovat nämä tilanteet vahvistaneet joten luotan siihen että poikani puhuu tota kun sanoi ettei ole tekijälle mitään tehnyt. He ovat eri luokillakin eikä meidän poika edes tunne sitä toista.

Ja herra Majuri, tuskimpa ketään sitten tapetaan, raiskataan, ryösketään tms ilman omaa syytä.

Lapset ovat niin pieniä että hyödyttääkö se rikosilmoitus mitään ?
Tässä tapauksessa voin kyllä sanoa että ihan ilman syytä on se lapsi meidän poikaan käynyt kiinni. Ihan selvyyden vuoksi viimeksi meidän poika jonotti luokkaan pääsyä kun tämä tekijä tarttui kiinni, heitti maaha ja alkoi kyselemään "haluutsä turpaan" ja samalla potki. Tällä kertaa meidän poika oli leikkimässä muiden kanssa välitunnilla kun sama tekijä tuli siihen ja sanoi
"Et sä saa olla näitten kanssa" ja hyökkäsi kimppuun. Molemmissa tapauksissa on ollut silminnäkijöitä jotka ovat nämä tilanteet vahvistaneet joten luotan siihen että poikani puhuu tota kun sanoi ettei ole tekijälle mitään tehnyt. He ovat eri luokillakin eikä meidän poika edes tunne sitä toista.

Ja herra Majuri, tuskimpa ketään sitten tapetaan, raiskataan, ryösketään tms ilman omaa syytä.

Mikset ole opettanut lastasi puolustautumaan?

Vain väkivalta lopettaa vittuilun
, se vain on vanha kansanviisaus ja pätee nykypäivänäkin.

Ehdottomasti rikosilmoitus ja lastensuojeluilmoitus tekijästä!!! Tuollainen lapsi joka käy toisen kimppuun fyysisesti tarvitsee apua. Onhan sinun puolustettava omaa lastasi ja niitä muita jotka voivat joutua uhriksi. Viranomaiset selvitelkööt eteenpäin!

Alkuperäinen kirjoittaja Äkäinen Hra Majuri;30469596:

En edes vaivaudu vastaamaa näihin ala-arvoisiin idiotismia kukoistaviin kommentteihin...

Alkuperäinen kirjoittaja Äkäinen Hra Majuri;30469596:

Etkö tajua että ihminen syntyy tietyllä temperamentilla? Jos on vaikka herkkä lapsi niin ei siitä kouluttamalla erilaista saa tai sitten se lapsi menee täysin rikki siitä että vanhemmat yrittävät sen muokata haluamakseen.

Menepä kirjastoon ja lainaa kasvatusoppaita ja temperamenttikirjoja jne.

Jos lapsi on noin häriintynyt niin mitkä mahtaa olla kotiolot :O

Tiedän hakkaajan joka on ihan korkeasti koulutettujen vanhempien lapsi, jotka ovat hyvässä työssä jne. Ainoa vaan, että kasvatus on aina ollut pelkkää keskustelua lapsen kanssa. Eli siis hyvin oppikirjamaisesti kasvatuttu. Lapselta salataan omat negatiiviset tunteet, eikä lapselle tunnuta edes korotettavan ääntä. Sitten valitellaan kun lapsi on "vähän villi".

Älkää nyt lähtekö tuohon ÄäHooÄmmän huonoon huumoriin mukaan :P
Tuskin on tosissaan.

En osaa auttaa, mut haluan sanoa, että älä provosoidu tuosta huutelusta.
Tsemppiä asianosaisille.

Kurjaa, että lapsellesi on käynyt noin. Asia luultavimmin käsitellään koulussa oppilashuoltoryhmässä ja sieltä ilmoitus lastensuojelulle lähtee eteenpäin. Myös palaveri aikuisten kesken koululla on varmasti tarpeen, jotta tätä ei enää pääse tapahtumaan ja tätä sinunkin kannattaa pyytää, jotta saadaan keskusteltua, mitä toimenpiteitä koulun puolesta tehdään. Usein tällaisissa tapauksissa oppilas, joka on toisen päälle käynyt, vapautetaan määräajaksi koulutyöstä.

Oman lapseni kohdalla harkitsisin varmasti myös rikosilmoituksen tekoa, jos kyseessä olisi tällainen selkeä pahoinpitely. Itse pyytäisin myös kaiken varalle koululta kirjallisen selvityksen tapahtumien kulusta. Pyydä apua nopeasti itsellesi ja pojallesi esim. perheneuvolasta tai keskustele koulukuraattorin kanssa, jotta saatte keskusteltua tilanteesta nyt, kun se on akuutti.

Toivottavasti poikasi paranee pian!

Teet rikosilmoituksen. Se johtaa siihen, että poliisi tekee lastensuojeluilmoituksen ja sillä on paljon painoarvoa. Meidän lasta kuristettiin ja toisella kertaa kaksi piti kiinni ja yksi tuplasti isompi hakkasi mahaan. Toisella kertaa rikosilmoitus koski myös koulua, kun eivät vahtineet tarpeeksi tarkkaan näitä erityisryhmäläisiä (olivat siis täysin ilman valvontaa välitunnit pihalla ja hyökkivät summamutikassa muiden kimppuun). Myös koulun henkilöstöön tuli muutoksia näiden seurauksena. KiVa-koulussa toimi oppilashuoltoryhmänä tunnettu kahvikestitys, jossa henkilökunta istuksi ja mietti: "Mitäs nyt?" ja lopputulema oli, että sanotaan soosoo, voipi tulla pipi.

Asiasta on nyt tehty rikosilmoitus. Kiitos vastanneille.

Niin ja ihan suomalainen oli tekijä jos se nyt mitenkään tähän oikeasti liittyy. Ja meidän lapselle on varattu ensi viikolle aika koulukuraattorille.

Huhhuh, kouraspa sydämestä.

Voin vain kuvitella mitä käyt läpi!: /
Voi poika parka.:(

Hyvä että teit rikosilmon!

Todella outoa jos tää hakkaaja saa edelleen jatkaa samassa koulussa. Mun mielestä hänet tulis ehdottomasti erottaa!

Jatkoa varmaan ehdottelevat sairaalasta käsin...jotakin terapiaa tms.
Miten kukaan noin pieni saattaakaan joutua kokemaan tuollaista.:'(

Jaksamisia toivottelen teille koko sydämestä ja kaikkea hyvää tulevaisuuteen.:flower::hug:

Yhteistyössä