lapsi pakotetaan kasvissyöjäksi?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huhhuh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huhhuh

Vieras
Mun lapsi käy jumppakerhossa ja eilen siellä kun odotettiin tunnin loppumista ja juteltiin äidit keskenään niin yhden tytön äiti kovaan ääneen mainosti miten heidän perheessään on kaikki kasvivvyöjiä! Siis äiti, isä sekä 6 ja 2,5 vuotiaat lapset! Ei mun mielestä ole reilua pakottaa lapsia kasvissyöjiksi! Säälittää ihan kun ei kuulemma kumpikaan tytöistä ole koskaan elämässään maistanutkaan mitään lihaa, kalaa, kanaa.
kyllä lapsen pitää mun mielestä saada itse tehdä päätös syökö lihaa vai ei, ja sekin päätös tehdään sitten reilusti vanhempana kuin leikki-iässä.....

Mutta eihän lapset voi päättää sitäkään että eivät halua syödä lihaa? Mammat vaan laittaa soseen sekaan ja pitää olla teini ennekuin kukaan uskoo ettei halua.

meilläkin isi äiti ja LAPSI 16kk syövät kaikki vain kasvisruokia.
vanhempien tehtävä on turvata lapsen kehitys ja kasvu, ei lihan saanti ja kasvisten rajoitus.
varmaan pääosa lihansyöjistä ei syö tarpeeksi monipuolisesti, kun taas varmasti suurinosa kasvissyöjistä saa ruuastaan tarpeeksi vitamiineja yms rasvoja.

eri asia on sitten ihmiset, jotka eivät syö lihaa mutta eivät syö kasviksiakaan! itse tiedän muutaman tällaisenkin henkilön. eletäänvaan limuilla, sipseillä, karkilla, pullalla.. perunalla ja pastalla.

Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
Mun lapsi käy jumppakerhossa ja eilen siellä kun odotettiin tunnin loppumista ja juteltiin äidit keskenään niin yhden tytön äiti kovaan ääneen mainosti miten heidän perheessään on kaikki kasvivvyöjiä! Siis äiti, isä sekä 6 ja 2,5 vuotiaat lapset! Ei mun mielestä ole reilua pakottaa lapsia kasvissyöjiksi! Säälittää ihan kun ei kuulemma kumpikaan tytöistä ole koskaan elämässään maistanutkaan mitään lihaa, kalaa, kanaa.
kyllä lapsen pitää mun mielestä saada itse tehdä päätös syökö lihaa vai ei, ja sekin päätös tehdään sitten reilusti vanhempana kuin leikki-iässä.....

Mitä sulle kuuluu...kaikki ei halua lapsistaan läskejä lihansyöjiä...

Alkuperäinen kirjoittaja mutta:
Eräs amerikkalainen ravitsemustutkija sanoi sen olevan lasten pahoinpitelyä.

Siitä vaan, antaa mennä, jos sen luulet olevan lapsellesi parasta.

Nyyh ja voih. Ihan amerikkalainen ja vielä ravitsemustutkija. Varmasti täysin oikeassa. Jauhelihaa ja kananugetteja makaronin kanssa vetävät muksutko ne sitten saa täysipainoisesti ravintoa?

Alkuperäinen kirjoittaja Amaterasu:
Ja lihansyöjäperheissä lapset pakotetaan lihansyöntiin.

Sitäpaitsi runsas lihansyönti aikaistaa tyttöjen puberteettiakin:

http://www.iltalehti.fi/terveys/2010061111844378_tr.shtml

Ruoka on muutenkin yliarvostettua...joka päivä ei tarvitsis syödä---voisi elää luonnonmukaisemmin terveenä ja hoikkana jos söisi vain silloin tällöin kuten jotkut eläimetkin tekevät

Vai niin. Mä olen ollut kasvissyöjä OMASTA HALUSTA 10-vuotiaasta lähtien, eli lapsena aloitettu. Enkä näe kasvissyönnissä mitään pahaa.

OIJOI!! Hitsi, nyt tajuan kuinka väärässä olen ollut, lopetan heti viisihenkisen perheeni pahoinpitelyn.. :D

(Mä olenkin ihmetellyt miten mein lapset on nii huonovointisia aina, hyvänkokoisia, reippaita, jaksavia ja fiksuja koulussa.. ja ruoasta ei koskaan nirsoilla (kunhan siinä ei ole lihaa). Samaa ei voi sanoa lasten kavereista, jotka meillä joskus käy - jos vaikka keittoa tarjoaa, ne nyppii kaiken pois paitti potut. Siinä teille tervellinen, monipuolinen ruokavalio)

Sekaruoan syöminenhän sitten ei ole vanhempien valinta? Johon lapsi pakotetaan?

Päivän naurut tästä ainakin sai! :D

Alkuperäinen kirjoittaja vege:

OIJOI!! Hitsi, nyt tajuan kuinka väärässä olen ollut, lopetan heti viisihenkisen perheeni pahoinpitelyn.. :D

(Mä olenkin ihmetellyt miten mein lapset on nii huonovointisia aina, hyvänkokoisia, reippaita, jaksavia ja fiksuja koulussa.. ja ruoasta ei koskaan nirsoilla (kunhan siinä ei ole lihaa). Samaa ei voi sanoa lasten kavereista, jotka meillä joskus käy - jos vaikka keittoa tarjoaa, ne nyppii kaiken pois paitti potut. Siinä teille tervellinen, monipuolinen ruokavalio)

Sekaruoan syöminenhän sitten ei ole vanhempien valinta? Johon lapsi pakotetaan?

Päivän naurut tästä ainakin sai! :D

Älä huoli...lihaa syöttävät MTK:n propagandan uhrit!

Alkuperäinen kirjoittaja PsychoKiller:
Mäkin haluaisin ton jenkkiravitsemustutkijan nimen. Olisi kiva googlettaa, mitä muuta se on suustaan laukonut.

Njääh, noitahan riittää. Tuskin on tuo yks ainoa joka moisia aivorupsuja on päästellyt :D

Tutkimukset on joko sitä rataa, että nautafarmarit rahoittaa, joten tulos on, ylläri pylläri, että lihaa on syötävä.

Tai tutkitaan huonoissa oloissa ja puutteessa eläviä ihmisiä, jotka elävät käytännössä kasvisruoalla (mutta sellaisella, etteivät juuri voi valikoida, se on ykipuolista, tyyliin pelkkää riisiä tai maissia, ei proteiineja kuten papuja tarpeeksi, saati sitä lihaa, koska ovat kalliita) ja sitten todetaan, että aliravittuja ja kitukasvuosia olivat -> kasivissyönti ei voi olla terveelistä. Hohhoi :D

Huonon ravinnon syöttäminen voisi pahoinpitelyä ollakin, joten tyyppi voisi keskittyä niihin maanmiehiinsä, jotka syöttävät lapsilleen päivittäin pikaruokaa ja pakkaavat kouluun evääksi sipsejä.

Mitä sitten, jos murrosikä alkaa aikasin? Pitäiskö sen sulosen pikku Elli-Petterin olla lapsenkropassa koko ikänsä? :D

PS. Harva on lihansyöjä, sekasyöjiä taas löytyy hyvin paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja perkele:

Mitä sitten, jos murrosikä alkaa aikasin? Pitäiskö sen sulosen pikku Elli-Petterin olla lapsenkropassa koko ikänsä? :D

PS. Harva on lihansyöjä, sekasyöjiä taas löytyy hyvin paljon.

Menkat 9 v. ruoassa syötettyjen hormonien ansiosta.. kuulostaapa ihanalta, ei tosiaankaan tartte olla lapsenkropassa kauaa, kun kolmannes aiemmin normaalista lapsuusiästä on leikattu vähitellen pois.

Jos kyseisessä perheessä syödään monipuolisesti (myös maitotuotteita) ja lapset saavat tarvittavat vitamiinilisät niin mitä tuossa nyt on päivittelemistä. Eri asia tietysti jos ruokavalio olisi jollain tapaa vajavainen tai lapsia suorastaan kiellettäisiin syömästä esimerkiksi kyläpaikassa lihaa vaikka haluaisivat koska vanhempien mielestä se on väärin. Itse muistan omasta lapsuudesta yhden kaverin jonka kotona oltiin vakaumuksellisia vegaaneja ja tyttö toi kouluun sen takia omat eväät kun äiti oli kieltänyt syömästä kouluruokaa. Itse olisi kuitenkin halunnut lihaa syödä ja monesti söikin sitten toisten lautasilta jämiä kun nälkä kaihersi muttei uskaltanut käydä omaa annostakaan hakemassa. :(